Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, StigJ skrev:

Er vel en gammel forumbil dette her. 

Kan godt være. Mener å ha lest i en tråd om en slik for en stund tilbake. Ikke den som ble lagd for et par mnd siden altså, men før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Snagg30 skrev:

Da skal jeg ikke plage dere så veldig mye mer med med denne gamle sliteren men fikk tilsendt noen bilder idag av rusten og jekk festene under. 
 

@Fredrik 90 Ser ut som du har fått valuta for din bil da kan man si. Jeg driver å venter på svar fra et verksted om pris på å få ordnet dette. 

 

Jeg synes ikke det der var veldig avskrekkende, som på min E34 så er dette kun kosmetisk. Det gjelder å se potensialet i en bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Da skal jeg ikke plage dere så veldig mye mer med med denne gamle sliteren men fikk tilsendt noen bilder idag av rusten og jekk festene under. 
 

Ikke avskrekkende, "alle" e39 har rust der, men når rusten er i gang så ruster det fra innsiden ut rundt jekkfestene. Har akkurat fjernet akkurat det samme selv på min. Når jeg kjøpte bilen så det mye likt ut, men det utvikler seg ekstremt raskt. Linjene på kanalen fortsatt bra på finn bilen, ofte ser man antydning til at dem begynner å svikte oppover, da er det for seint med lakk. Jekk både framme og bak når man skifter hjul, eller gå inn på travers o.l med 1 jekk så går det nok greit i mange år. 

Nederst, fremme mot kanalen på bakre hjulbue førerside må du nok inn med nytt stål skal det bli skikkelig. 

Har du derimot ingen problemer, og vilje med å prøve å få bilen i bra stand, hvorfor da en 520? hadde skjønt det litt mer om du bare skulle ha en rimelig grei bil for pendling, men om det går litt mere under kosebil segmentet så ville jeg gått ett par hakk opp på motor størrelse. E39 begynner som nevnt å bli utplukket, og får nok en sakte stigende prisøkning. Legger du inn noen tusen ekstra for f.eks en 528i så er prisforskjellen sikkert knapt halvparten for det du nå må ut med for å få lakka begge bakskjermer. Blir det i tilegg litt småfix som bytte av bremser, ett par dempere og litt sånt blir prisforskjellen i % for oppgradering ved kjøp til litt større motor minimal i forhold til totalsummen. 

E39 med 186k km ser man derimot ikke hver dag, men ha det i bakhodet at mye slites like mye av tidens tann som kilometer. Min e39 har passert 330k km nå, fremdeles med noen originale bmw stag i bakstilling. Dem er faste og fine, men problemet er at gummien på kulene har begynt å gi seg grunnet alder. Det fleste av slitedeler har desverre tetninger eller beskyttelse av gummi, både støtdempere, bremser, understellsdeler og så videre så ikke heng deg alt for mye opp i dette med km stand.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@hsd Takk for skikkelig tilbakemelding! Jeg svarer ikke på alt du skriver men tar det med meg i vurderingen. Kan det her vær et bedre alternativ ? Har 100.000 mer på telleren noe jeg føler har veldig mye å si men igjen jeg er den minst bil kyndige her inne. 
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=208760794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30

Har fulgt innleggene dine litt i det stille. Hadde aldri så mykje som vurdert den 520 du linka til. En eier kan vere positivt, men er eier en slask som har gidd opp bilen for 5 år siden er det jo negativt..  

Ellers er det som @hsd skriver, det vil komme endel utlegg på denne bilen. Og det er penger du aldri vil få igjen på en kjip inngangsmodell. 

Om du derimot velger en bil som er litt dyrere/grommere iform av utstyr og motor i utgangspunktet, har du for det første, en bil du får mer glede av, og samtidig vil alle utlegg kunne forsvares litt mere. 

 

Ett enkelt reknestykke som er ganske reelt på e34. 

Alle e34 har doblet seg i pris.. 

520 fra 20-40k. 

540 fra 80-160k. 

M5 fra 140-280. 

 

Så må man selvsagt vurdere hvor mye man vil bruke til innkjøp. 

"Har man ikke råd til og kjøpe en dyr bil har man ivertfall ikke råd til og kjøpe en billig ( som trenger oppussing )"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen Det blir nok ikke kjøp, selger ville ha meg til å føre over penger for bilen uten å ha sett på den og virket noe sur når jeg sa hvorfor.
 

Snakket litt med @Ingvaldsen på pm å fikk noen gode råd samt et drøss av linker til forskjellige biler som var i en litt annen liga en den jeg linket til. For jeg ville jo ordne den opp og da blir prisen fort høy og da kan jeg like greit ha litt is i magen å kjøpe noe bedre og mer skikkelig som du nevner. 
 

Så sier jeg takk så mye igjen for all hjelp og råd. Bimmers er helt ypperlig :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snagg30 skrev:

@Skulebollen Det blir nok ikke kjøp, selger ville ha meg til å føre over penger for bilen uten å ha sett på den og virket noe sur når jeg sa hvorfor.
 

Snakket litt med @Ingvaldsen på pm å fikk noen gode råd samt et drøss av linker til forskjellige biler som var i en litt annen liga en den jeg linket til. For jeg ville jo ordne den opp og da blir prisen fort høy og da kan jeg like greit ha litt is i magen å kjøpe noe bedre og mer skikkelig som du nevner. 
 

Så sier jeg takk så mye igjen for all hjelp og råd. Bimmers er helt ypperlig :) 

Få herr Ingvaldsen til å finne deg en bil så blir det saker :)

 

Jeg syns du burde gå for en fin 540i. Det er nok en av de e39 jeg tror kommer til å stige mest i pris. 535 blir litt midt imellom ( igjen en bra bil som du sikkert kan gjøre bra kjøp på) , 530d er kanskje den beste allround og en fantastisk motor, men jeg syns den egner seg best som bruksbil. Ja det blir nok en helt annen sum, men finner du en bra bil som faktisk er godt vedlikeholdt og ikke trenger stort mere enn vask, olje og smådill tror jeg nok du kan i det minste tenke på det som ett praktisk alternativ til penger i banken. mest trolig vil du kunne selge med fortjeneste om du så vil om 4 til 6 år. :)

selv om jeg har både e30, e30 m3 og en e36 er det sammenlagt blant dem null interesse kontra e39n min. Den får jeg faktisk både titt og ofte spørsmål om å selge. Den har jeg derimot lagt så mye arbeid i, og har store planer for så det er ikke aktus. Uansett er det samme kundegruppen som spør, nemlig dem som har nada interesse av vedlikehold, og må betale seg igjennom PKK. Bilen hadde nok vert "vrak" innen ett år. Jeg har stor interesse for både felg og liknende selv, men det tekniske kommer først. Nytter ikke med en bil man ikke kan stole på. Sum summarium, når du handler i E39 markedet i Norge må du tenke deg om 2 ganger før du kjøper. Var heldigvis en bekjent som tok min i bytte før jeg kjøpte den av han, selv om det var mye å ta tak i viste jeg dermed hva jeg gikk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@hsd Er helt enig med deg(dere)! Jeg telte over linker fra ingvaldsen og det var hele 23 stykk så jeg har å plukke ifra. Tenker å fortsette sparingen mot sommeren også se etter noe utenlandsk for der var det uten tvil mye bedre å velge ifra. Takk for tips og råd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, BrokeBoi skrev:

2018 M550i med hyggelig pris. Synd at den bare har standard hifi anlegg og lakken var ikke særlig pen, men det reflekteres nok i prisen. Frister allikevel noe veldig. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=210132269

Allerede gått «langt» for en slik bil.. 

liker spesielt den kanel sete-fargen. Ellers meget vanlig lakk ja. Hadde nok ikke kjøpt denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, BrokeBoi skrev:

2018 M550i med hyggelig pris. Synd at den bare har standard hifi anlegg og lakken var ikke særlig pen, men det reflekteres nok i prisen. Frister allikevel noe veldig. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=210132269

Farge kodene som er nevnt i beskrivelsen stemmer nok ikke. Det står mediterran blå og mokka interiør. Jeg hadde tippa karbonsort og cognac interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der har samme interiør som 540en min, Cognac heter det. Ellers så synes jeg jo at bilen har gått litt langt, men det er fortsatt godt med garanti igjen på den. Ellers så ville nok en runde hos en proff bilpleier være vel anvendte penger 👍 Mye bil for pengene dette her, M550i byr på en ekstraordinær kjøreopplevelse 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...