Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Skulebollen skrev:

Rwd trumfer xdrive anyday på en slik bil😁 Det er uendelig mye mer morro og herje med rwd. 

Mulig spinne rundinger på en parkeringsplass er kult med xdrive, på snøen.. men det stopper igrunn der

Kunne ikke sagt meg mer enig. Hvis du først har litt krefter så skal det til bakhjula gjennom ei manuell kasse også.

En sånn bil skal ikke ha girkasse fra hjelpemiddelsentralen heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Rwd trumfer xdrive anyday på en slik bil😁 Det er uendelig mye mer morro og herje med rwd. 

Mulig spinne rundinger på en parkeringsplass er kult med xdrive, på snøen.. men det stopper igrunn der

Å herje med er noe annet ja, der er jeg enig i at RWD er bedre. Men 99,5% av bruken er jo ikke herjing og spinning, derfor mener jeg at firehjulstrekk trumfer alt. 

Mulig jeg høres ut som jeg er 52 år gammel men akkurat det å spinne og herje har jeg lagt litt bak meg. Det er andre aspekter med bilkjøring som jeg liker bedre. Jeg sier ikke at det ikke forekommer, det kan gå en faen i meg en sjelden gang og da svis det litt gummi….men ytterst ytterst sjelden. Kan gå år i mellom hver gang 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Fredrik 90 said:

Mulig jeg høres ut som jeg er 52 år gammel men akkurat det å spinne og herje har jeg lagt litt bak meg. Det er andre aspekter med bilkjøring som jeg liker bedre. Jeg sier ikke at det ikke forekommer, det kan gå en faen i meg en sjelden gang og da svis det litt gummi….men ytterst ytterst sjelden. Kan gå år i mellom hver gang 😂 

Sånn generelt sett så må jeg si at det morsomste jeg gjør er å ligge sidelengs ut av rundkjøringer og kryss på våt asfalt eller snø :lol:  Den dagen jeg legger det bak meg har jeg nok fått Alzheimer. 

Det er så enkel, spontan og lett tilgjengelig glede der og da i øyeblikket. Helt herlig, skikkelig barnslig og rånete. Men steike hvor artig det er. Så får man bare tåle stygge blikk fra alle kjerringene i Toyota Yaris og Audi E-tron....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Har ingen kjennskap til det, foruten at jeg synes det høres skummelt ut😅

Har xdelete på min med manuell :) legger det inn/ut med appen. Rwd når jeg vil leke meg, xdrive når man ska til fjells. Beste fra to verdener. 

Xdrive er jo igrunn bare en clutcpakke som legger inn framhjula etter behov. Med xdelete så er clutchen i åpen stilling og drivverket framme er bare med å triller rundt, ikke direkte koblet til fordelingskassa. 

Det morsomme er at man kan stille oppsett selv om man vil. Jeg kjører ca 60/40 bak/fram i fordeling. Standard så er det 50/50. 

For å forsvare rwd så gjorde bmw århindrets crime ved å ikke ha lsd bakdiffer på alt som kom fra fabrikken. I det minste alt med rekkesekser og større. Det hjelper på fremdrift og xdrive blir ofte unødvendig. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evopower skrev:

Har xdelete på min med manuell :) legger det inn/ut med appen. Rwd når jeg vil leke meg, xdrive når man ska til fjells. Beste fra to verdener. 

Xdrive er jo igrunn bare en clutcpakke som legger inn framhjula etter behov. Med xdelete så er clutchen i åpen stilling og drivverket framme er bare med å triller rundt, ikke direkte koblet til fordelingskassa. 

Det morsomme er at man kan stille oppsett selv om man vil. Jeg kjører ca 60/40 bak/fram i fordeling. Standard så er det 50/50. 

For å forsvare rwd så gjorde bmw århindrets crime ved å ikke ha lsd bakdiffer på alt som kom fra fabrikken. I det minste alt med rekkesekser og større. Det hjelper på fremdrift og xdrive blir ofte unødvendig. 

Kan jeg bruke denne appen på min g11? Er enig i at diffbrems er krise at Bmw ikke leverte.. Er på jakt etter en lekebil til vinteren, Omega som ofte ble levert med brems overgår alt av tilsvarende Bmw når det kommer til leking. Spinne med enhjulstrekk er hverken kult sommer eller vinter 😅 

 

Edit: Ser at det ikke leveres til g11🙄

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Skulebollen skrev:

Kan jeg bruke denne appen på min g11? Er enig i at diffbrems er krise at Bmw ikke leverte.. Er på jakt etter en lekebil til vinteren, Omega som ofte ble levert med brems overgår alt av tilsvarende Bmw når det kommer til leking. Spinne med enhjulstrekk er hverken kult sommer eller vinter 😅 

Du kan lese her.

https://www.xdelete.app/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skulebollen skrev:

Kan jeg bruke denne appen på min g11? Er enig i at diffbrems er krise at Bmw ikke leverte.. Er på jakt etter en lekebil til vinteren, Omega som ofte ble levert med brems overgår alt av tilsvarende Bmw når det kommer til leking. Spinne med enhjulstrekk er hverken kult sommer eller vinter 😅 

 

Edit: Ser at det ikke leveres til g11🙄

Kun til e og f serie enn så lenge. Men siden f90 som er g30 basert, kommer med xdelete fra fabrikken, så er det nok bare spørsmål om tid før det også blir tilgjengelig på g modellene :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lars89 skrev:

Er ikke dette alt for billig for en hel E30? Selger er heldigvis selektiv. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284116081

Om jeg får svar med selger står denne sammen med E36’n veldig snart. Svært få som tar med tlf nå for tiden på Finn annonsene, vanskelig å få tak i folk 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...