Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

^ Toppmodellen har startpris på 750000,-. 

11D54ECB-ED7D-4CB6-AE50-29F8DCD8C909.thumb.jpeg.5bbaa5412f78ae82224e4639e7ac6034.jpeg
 

De satser på å ikke selge med andre ord.

De har jo åpenbart gjort det slik at den ikke skal kannibalisere salget av Nissan Ariya, som jo også begynner å koste penger med moms og det hele.  

3 minutter siden, fupsaker skrev:

Veldig kult, men den blir dyr her. Og det å spekke opp en slik i Norge ender på nærmere 1.8. Om du tar inn denne: BMW M3 xDrive Competition Touring Neufahrzeug als Kombi in Wielenbach (mobile.de) via Tyskland med utstyret der, ender den inn på ca 1.34MNOK, og kanskje 1.4 med litt tillegg, 5 års garanti osv. Så ligger det fortsatt en hinsides fortjeneste hos forhandlere i Norge på disse. 

Hvis man skal kjøpe en sånn bil ny så skulle man vel heller kjøpe den ny via en forhandler i Tyskland. Så registrere den på "3-Tage zulassung" slik at den karakteriseres som "bruktbil" når den skal registreres i Norge. Ved å kjøpe via tysk forhandler så kjøper man også bil i ett marked som har mye høyere prioritet enn Norge, ergo man får bilen raskere, den er billigere og man kan velge 5 års garanti.

En bekjent fikk tilbud på en M3 Touring her og han ble forespeilet en levering i 2024 en gang. Hos forhandler i Tyskland kunne de med sikkerhet si tredje kvartal 2023. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 ja, Nissan Ariya har en pris på 550000 for enkleste utgave uten ekstrautstyr og 600000 for topputgaven uten valgfritt ekstrautstyr(vinterhjul og vektavgift kommer i tillegg) - firehjulstrekkversjonen ja… De er ikke langt unna en iX1 da som jeg mener er en bedre bil på alle mulige måter :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet litt lengre opp :)

Sa forresten til samboeren at det hadde jo vært en perfekt bil for henne mtp. fargekombo og litt høyere bakkeklaring over isklumper nå på vinteren. Hun var ikke helt enig, sa at den hadde fort blitt klassifisert av meg som for fin til å kjøre om vinteren og at vi da måtte ha enda en bil 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

De har jo åpenbart gjort det slik at den ikke skal kannibalisere salget av Nissan Ariya, som jo også begynner å koste penger med moms og det hele.  

Hvis man skal kjøpe en sånn bil ny så skulle man vel heller kjøpe den ny via en forhandler i Tyskland. Så registrere den på "3-Tage zulassung" slik at den karakteriseres som "bruktbil" når den skal registreres i Norge. Ved å kjøpe via tysk forhandler så kjøper man også bil i ett marked som har mye høyere prioritet enn Norge, ergo man får bilen raskere, den er billigere og man kan velge 5 års garanti.

En bekjent fikk tilbud på en M3 Touring her og han ble forespeilet en levering i 2024 en gang. Hos forhandler i Tyskland kunne de med sikkerhet si tredje kvartal 2023. 

Ja, som du ser av annonsen jeg fant, så er det jo i sommerferien, mens andre skriver 3. kvartal. Så her kan du spare 400k og samtidig få den levert som "norsk" bil før Norge kan. Valget burde være enkelt. Og vil man ikke ha den? Nei, så selg den på høsten og få et par hundretusenlapper i pluss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *MrB* skrev:

E6X virker å ha fått litt ny giv på bruktmarkedet nå, faktisk. Men den der var vel litt i overkant. Spesielt om han har hastverk....

Fornuftig og trygg bil og som regel fornuftig og "rimelig" priset inngang til rekkesekser :) Skjønner godt at E60 får oppsving. Selv om akkurat den over var noe høyt priset.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *MrB* skrev:

E6X virker å ha fått litt ny giv på bruktmarkedet nå, faktisk. Men den der var vel litt i overkant. Spesielt om han har hastverk....

Lagt merke til det samme faktisk .

Gode eksemplarer med litt høyere priser ,har jeg sett forsvinne kjapt.

Samtidig så står og mange som en gang var fine og blitt eid av mennesker som gir blaffen i de .

Mange av disse blir fort delebiler .

Litt synd da det ofte er å få bort dieselstusser ,skamsenk og få rettet opp de eventuelle feilene som er fra eu kontroll der eier ikke gidder mer .

Men sånn er det ingenting varer evig .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fupsaker skrev:

Veldig kult, men den blir dyr her. Og det å spekke opp en slik i Norge ender på nærmere 1.8. Om du tar inn denne: BMW M3 xDrive Competition Touring Neufahrzeug als Kombi in Wielenbach (mobile.de) via Tyskland med utstyret der, ender den inn på ca 1.34MNOK, og kanskje 1.4 med litt tillegg, 5 års garanti osv. Så ligger det fortsatt en hinsides fortjeneste hos forhandlere i Norge på disse. 

Joda har fått meg prisen, har bygget flere på nett , men det ble aldri noe bestilling ut av det:) hehe

Men jeg synes det er skikkelig snasen bil    Som jeg veldig gjerne kunne tenkt meg. 
måtte dog gått ned på antall biler , men det hadde sannsynligvis gått helt fint. 
har funnet ut at jeg bare klare å bruke en bil av gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, kalb skrev:

Litt usikker på valg siden den ene grå har allerede downpipe og senk fikset så slipper jeg å betale for det. Fikk pris på begge på 250k. 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=287035942

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284521914

denne her blir eu godkjent før kjøp


 

 

 

 

Personlig hadde vell jeg gått på lavest km, vist de er nogenlunde likt utstyrt:)

men ser at den med lengst km er bedre utstyrt:)

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, kalb skrev:

Litt usikker på valg siden den ene grå har allerede downpipe og senk fikset så slipper jeg å betale for det. Fikk pris på begge på 250k. 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=287035942

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284521914

denne her blir eu godkjent før 

Gå for den hos forhandler og ikke den som noen muligens uten peiling har tukla med 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...