Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

På 22.3.2024 den 21.05, Tito skrev:

Etter en lengre tid ned diverse elbiler har jeg nå flytta hjem til Sørlandet og endelig fått meg stor garasje.

 

Jeg har alltid hatt lyst på en e30 og en e46 og lurer litt på hva dere kloke hoder tenker om disse? 
 

https://www.finn.no/333512689

https://www.finn.no/326325137

https://www.finn.no/331430355

hadde styrt unna begge e46'ene, den ene har ssg som ikke har noe med smg å gjøre som du finner på m3. den siste er kul men voldsom pris for en automatbil når dette er en bil som skinner best med manuell kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette er jo bare juks og fanteri, skamløs dekal-trimming. I utlandet går det derimot an å finne en ekte Alpina B7 til rundt 400 000 med skilter. Det er noen tusenlapper mer enn denne opphora 750’en…

Jepp, gikk litt fort i svingen her 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snagg30 said:

Når BMW gjorde alt riktig IMG_1053.thumb.jpeg.1fbe879e02bf5b69e7bc852630723862.jpegIMG_1051.thumb.jpeg.8216be0d758120fa9f4bbd43a6ac0423.jpegIMG_1052.thumb.jpeg.386b94f36e0423324deb6535eccc80bd.jpeg

So true! 

2 hours ago, Fredrik 90 said:

Enig 👍 Lå ute en M550i LCI i smakfulle farger også, det er nesten perfeksjonisme på fire hjul 😎 G30/31 går inn i historien som en av de fineste og desidert siste ekte 5-serie 😀

Stemmer, den har ganske lik spec som den 545e’en over, hos samme forhandler (Bavaria Stavanger). Prøvesatt den M550i’en sist jeg var innom, og den var så utrolig riktig på alle måter. Fargesammensetning, skinn over alt, interiørkvaliteten. Spot on. En nedtur å når jeg gikk derfra, bort i nybilhallen og satt meg inn i nye G60. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, papertiger skrev:

Stemmer, den har ganske lik spec som den 545e’en over, hos samme forhandler (Bavaria Stavanger). Prøvesatt den M550i’en sist jeg var innom, og den var så utrolig riktig på alle måter. Fargesammensetning, skinn over alt, interiørkvaliteten. Spot on. En nedtur å når jeg gikk derfra, bort i nybilhallen og satt meg inn i nye G60. 

Jeg satt også i en veldig påkostet G31 LCI med skinn over alt og ellers helt riktig. Så satte jeg meg inn i en G60 som sto der, det føles ikke en gang som samme bilmerke. Det var egentlig som å sette seg i en Renault eller Skoda, detaljene og følelsen var over hode ikke i nærheten av hva jeg synes er premium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg satt også i en veldig påkostet G31 LCI med skinn over alt og ellers helt riktig. Så satte jeg meg inn i en G60 som sto der, det føles ikke en gang som samme bilmerke. Det var egentlig som å sette seg i en Renault eller Skoda, detaljene og følelsen var over hode ikke i nærheten av hva jeg synes er premium.

Det ser ut til at registreringsstatistikken til i5 så langt i år, vitner om at markedet er enig. Det skal bli spennende å se hvordan salgstallene blir etter hvert, men jeg tror på en skikkelig flopp denne gangen (noe som i og for seg bare er fint, slik at BMW innser at dette var et stort feiltrinn).

1740543073_Skjermbilde2024-03-27kl_21_38_52.thumb.png.cf2a53ec68fcef982451c735b4a91577.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det ser ut til at registreringsstatistikken til i5 så langt i år, vitner om at markedet er enig. Det skal bli spennende å se hvordan salgstallene blir etter hvert, men jeg tror på en skikkelig flopp denne gangen (noe som i og for seg bare er fint, slik at BMW innser at dette var et stort feiltrinn).

1740543073_Skjermbilde2024-03-27kl_21_38_52.thumb.png.cf2a53ec68fcef982451c735b4a91577.png

Følger opp denne med litt annen statistikk. I USA har det aldri vært solgt så få 5-serier av en helt ny modell som med G60. Dog ser man også av statistikken at den nedadgående trenden startet med G30 (i rettferdighetens navn, skal G30 ha for at de laveste salgstallene var i Covid-perioden), men G60 drar det enda lenger ned. Det skal bli spennende å se salgstallene for 2024 etter hvert som de kommer. Dog er det interessant å se at Kina nærmest har en umettelig apetitt på 5-serie, hvilket også illustrerer godt hvorfor BMW ikke lenger lager biler for vår smak. Uansett om BMW drar 5-serie tilbake til toppårene med E60 og F10, er det fortsatt mer lønnsomt å produsere for det kinesiske markedet.

https://www.goodcarbadcar.net/bmw-5-series-sales-figures/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2024 den 11.52, tennbrikket skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=345795899

Må si dem er søte de som priser sine f10 med r6 diesel. 

Må være at "GS har montert full M5 Optikk" som presser prisen opp her 🤣 Lurer på hva jeg kan få for min F11 530D 2010 modell som har "Full M-Tech Optikk" montert selv så må vel trekke av 100k tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøs motor og lyd på de Cadillacene da.

På godt og vondt skiller de seg ut da det ikke finnes noe lignende til salgs.  Personlig synes jeg de blir altfor dyre, 5-650 000kr er ganske saftig mtp prisene på for eksempel Corvette/Camaro/Challenger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...