Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formidlings salg er skummelt for alle parter syns eg.

Kommisjons salg med tilstandsrapport ,er no man sikret som selger og kjøper.

Har snakket litt med forskjellige aktører innen formidling og kommisjon salg, den 5 års regelen er litt sannhet med modifikasjoner. Har man tilstandsrapport er no man godt sikret som selger

Kan godt betale 20K for å sleppe siste pris maset 😂

Skrevet
30 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hvor mye kan du egentlig reklamere på som du reelt vil vinne fram på, ved og klage på en bil du kjøpte for 4 år siden, som da var gått 30.000km.? Og som hadde nybilgaranti første 2 årene i ditt eigerskap. Samtidig som du har kjørt bilen 16.000 i året?

Hovedessensen der blir om tingen er ment å vare vesentlig lengre enn to år (slik at man får fem års reklamasjonsfrist). Noe som sannsynligvis vil være reklamasjonsberettiget er motorhavari/motorrelaterte feil (som for eksempel turboer), girkasse, batteri, drivverk, elektriske komponenter, LED/laserlys, andre dyre komponenter osv. Hadde bilen derimot gått 150-200 000km, ville nok saken stilt seg noe annerledes, men i all hovedsak skiller ikke forbrukerkjøpsloven på nytt og brukt.

Skrevet
38 minutter siden, Heik80 skrev:

Har man tilstandsrapport er no man godt sikret som selger

Tror @m-blå har "god" erfaring med tilstandsrapport og det å sikre seg ved salg. 😬

Riktignok på båt, men det blir hipp som happ.

Skrevet

Ser på g21 330e for tiden. Markedet på Finn ser meget dødt ut. Er ikke disse bilene attraktive? Noen av de har stått i flere måneder ser jeg 

 

hva er riktig pris for de? Veldig lite privat til salgs 

IMG_0137.jpeg

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Robin L skrev:

Ser på g21 330e for tiden. Markedet på Finn ser meget dødt ut. Er ikke disse bilene attraktive? Noen av de har stått i flere måneder ser jeg 

 

hva er riktig pris for de? Veldig lite privat til salgs 

 

Titter litt på de selv i ny og ne og ofte er de få private til salgs dyrere enn tilsvarende til forhandler. Og spesielt sedanene fra 2019/20 med bakhjulstrekk virker veldig optimistisk priset sammenlignet med nyere touringer med xDrive.

La feks merke til at denne ikke har blitt solgt: https://www.finn.no/392128847 synes egentlig ikke det var så ille for en bil med nesten 1.5 år igjen av garanti, bra med utstyr og ok km.stand.

Denne som var priset bittelitt billigere og var i Trondheim ble solgt veldig raskt https://www.finn.no/389829776 Denne hadde vel ca 6 mnd mindre gjenværende garanti enn den over da.

Selv synes jeg også dette virker som attraktive biler, men i bruktmarkedet kjemper de kanskje vel mye om oppmerksomheten fra folk som heller kjøper en ny elbil til 5-600 000?

 

Endret av laffe
Skrevet
8 timer siden, laffe skrev:

Titter litt på de selv i ny og ne og ofte er de få private til salgs dyrere enn tilsvarende til forhandler. Og spesielt sedanene fra 2019/20 med bakhjulstrekk virker veldig optimistisk priset sammenlignet med nyere touringer med xDrive.

La feks merke til at denne ikke har blitt solgt: https://www.finn.no/392128847 synes egentlig ikke det var så ille for en bil med nesten 1.5 år igjen av garanti, bra med utstyr og ok km.stand.

Denne som var priset bittelitt billigere og var i Trondheim ble solgt veldig raskt https://www.finn.no/389829776 Denne hadde vel ca 6 mnd mindre gjenværende garanti enn den over da.

Selv synes jeg også dette virker som attraktive biler, men i bruktmarkedet kjemper de kanskje vel mye om oppmerksomheten fra folk som heller kjøper en ny elbil til 5-600 000?

 

Har lagt merke til det samme selv. Mulig de private har fått så dårlig innbyttepris at de prøver selv. Uaktuelt å kjøpe privat når firma ligger til samme eller lavere pris.  Ser ut som de bilene mer lengst kilometer er hos litt fiske forhandlere. 
 

mulig du har rett i at disse konkurrerer med elbiler. Hele hybriden faller kanskje litt mellom to stoler. Burde være mulig å gjøre en grei handel når hele markedet for de står stilt 

Skrevet

3-serie generelt er jo voldsomt høyt priset sammenlignet med 5- og 7-serie. Med seksermotor enda verre. En av grunnene til at vi gikk for 16’ 530xd i 2022 var at denne drivlinjen i en 3-serie hadde kostet oss mer. Da med mindre utstyr og mindre komfort og mindre plass ble valget relativt enkelt. 3GT er unntaket, de virker å være fornuftig priset. 

Skrevet
18 hours ago, ///FredriK.S said:

Så stygg at den blir kul. Men syntes prisen var noe kunstig høy?

https://www.finn.no/mobility/item/385661751?ci=1

 

Jeg har tittet på Toyota Tercel en stund, og det har blitt solgt et par pene eksemplarer siste året i prisleiet 40-50k mener jeg.  Den du linker til er jo akkurat EU-godkjent, så begrenset hvor ille den kan være selvom den er stygg kosmetisk.  Tipper den ryker for 20k.  Selv endte jeg opp med Prairie istedenfor Tercel. 

 

7 hours ago, Robin L said:

Hva er det som gjør f31 330d så stiv i pris? Disse kostet jo 350 for 5+ år siden 

Søkte på 2015-2025 BMW 3-serie stasjonsvogn med diesel og mer enn 250hk. Ligger 3 stykk til salgs i hele Norge. Så der har du nok svaret. 

 

Denne gikk veldig fort:

Bruktbil til salgs: Volvo XC70 - 2014 - Rød - 215 hk - Stasjonsvogn | FINN.no

2014 XC70 med femmerdiesel, manuell kasse og kun 20 000km.  

 

Skrevet
6 hours ago, papertiger said:

3-serie generelt er jo voldsomt høyt priset sammenlignet med 5- og 7-serie. Med seksermotor enda verre.

Slik har det vært siden jeg begynte å følge med midt på 90 tallet, og sikkert før det også. 3-serie er alltid dyrere når man sammenligner samme drivlinje, årsmodell, utstyr og km. Hvorfor det er slik har nok flere forklaringer: 3-serien har alltid vært mer populær, og mange bruktkunder sammenligner kanskje heller ikke mot 5-serie, for de antar bare at de er dyrere? Videre er det flere unge som selger (og kjøper) 3-serie, og de er kanskje hakket mer....skamløse(?) når de setter pris. 

Nyeste 330e'ene på finn ligger for nær en modell som i4 i pris. Da får de det tungt. Det er fine biler, men i likhet med rene ICE-modeller er de tynget av avgifter fra de var nye, og de blir dermed for spesielt interesserte. F30 330e var på sin side billig alt da de var nye, og her kan man få mye for pengene i dag.

Skrevet
10 timer siden, Robin L skrev:

Hva er det som gjør f31 330d så stiv i pris? Disse kostet jo 350 for 5+ år siden 

Kunnet godt tenkt meg en men prisen  for en 11 år gammel bil er for høy når man får 330e for ikke mye mer

https://www.finn.no/mobility/item/392370674

 

Flere som gikk til under 350k for noen år siden også 😅 Så begynte prisnivået å stige igjen.

Skrevet

@Daniel. Ja, det er uten tvil prisnivået som gjør at mange biler koster mye mer enn det de burde gjort. Ser jeg f.eks. på prisen på 2018 530e med km.stand under 100k, så er prisen nesten lik det jeg betalte for min i 2019. Forskjellen er at jeg i min tid hadde 4 års gjenværende nybilgaranti, i tillegg til km.stand under 40k. 530e har faktisk blitt et veldig dårlig kjøp de siste årene, spesielt nå som man får veldig ny i4 m50 med greit utstyrsnivå til 500k.

Skrevet
17 timer siden, BrokeBoi skrev:

@Daniel. Ja, det er uten tvil prisnivået som gjør at mange biler koster mye mer enn det de burde gjort. Ser jeg f.eks. på prisen på 2018 530e med km.stand under 100k, så er prisen nesten lik det jeg betalte for min i 2019. Forskjellen er at jeg i min tid hadde 4 års gjenværende nybilgaranti, i tillegg til km.stand under 40k. 530e har faktisk blitt et veldig dårlig kjøp de siste årene, spesielt nå som man får veldig ny i4 m50 med greit utstyrsnivå til 500k.

Det er noe riv galt med bruktmarkedet ja. I4 er nok en bra handel i dagens marked

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...