Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
48 minutter siden, Daniel. skrev:

Mon tro om det første bildet hjelper noe særlig med å få bilen solgt 😆

https://www.finn.no/mobility/item/449579216

Enda godt han presiserte at hun ikke medfølger, for her trengs bolig med tre meters takhøyde og ekstra høye dører (som i seg selv er dyrt nok) om den skreppa der hang diltende etter.

Skrevet
10 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

https://www.finn.no/449689547

Her får du både 335i, Alpina og M3. Tidenes deal 🤑

Spent på å se "Alpina interiør og motorrom", tror det blir bra. 👍

Har lånt bilder fra https://www.premiumclassics.nl/news/2076/63/Alpina-B3-BiTurbo-E90-122-000KM-173-244-LCI sånn at vi har noe å sammenligne med.

Image00030.jpg

Image00053.jpg

Men tilbake til finn; jeg synes denne ser flott ut Bruktbil til salgs: BMW i5 - 2024 - Rød - 394 hk - Sedan | FINN.no - men samtidig ser jeg at i5 og i5M60 virker tungsolgte - lang liggetid på finn. Liker vi ikke i5?

23899849-a164-4370-8895-d673e97e4263

Skrevet
1 time siden, Orjan skrev:

Liker vi ikke i5?

Jeg var innom BMW og prøvesatt litt i en I5 touring. Ble nå egentlig positivt overrasket. Fin bil! 
Men synes det er for dårlig spec på batteri og lading enda. 

Skrevet
2 timer siden, Orjan skrev:

Liker vi ikke i5?

Det er en grei bil, men jeg liker den ikke så lenge BMW mener det skal være en 5-serie. Nå har jeg eid samtlige 5-serier fra og med E34, alle føles som en 5-serie, lukter som 5-serie, ser ut som 5-serie og er bygget med en kvalitet som er en 5-serie verdig. G60 er noe helt annet som har så lite med 5-serie å gjøre som det er mulig å komme. Nye MB E-klasse føles mer 5-serie enn G60, da blir det litt rart synes jeg. Ja jeg nevner stadig den E-klassen, det er forjævlig at Mercedes bygger en bedre 5-serie enn hva BMW selv klarer. Og ja, som innbitt 5er mann så er jeg en smule bitter på BMW for akkurat dette... 

Skrevet
2 hours ago, Orjan said:

Liker vi ikke i5?

Isolert sett virker i5 som en fin bil. Har kun sittet i. Ikke prøvekjørt. Men blir helt feil for meg når min 10 år gamle 530 føles langt mer påkostet innvendig enn en butikkny bil til en million. Det være seg kjipe vindusheiserbrytere og rattknapper som er de samme som i Mini, mangel på softclose, mangel på skikkelige komfortseter, ingen utstrakt bruk av skinn. Alt elementer som i mitt hode er selvfølgeligheter på det som er en av BMWs bautaer gjennom tidene i premiumsegmentet. Hadde det vært en ren elbil-modell kunne jeg til en viss grad ha forstått det - få ned produksjonskostnadene og vekt etc, men når hybrid og fossilutgavene fremstår akkurat like mye som et spareprosjekt klarer jeg ikke å forstå hva BMW har tenkt på. 

Skrevet
16 minutter siden, Haug530D skrev:

Synes I5 Touring ser penere ut enn Sedan, skjønner ikke hvorfor de ikke kunne få det bra til med I5 når I4 ser så mye bedre ut.

Hovedforskjellen er at i4 er basert på en konstruksjon der BMW var "the ultimate driving machine", mens i5 er konstruert i en tid der BMW er "the ultimate cost cutting machine". Der i4 fortsatt hadde klassiske BMW elementer, ble dette totalt revet bort med veganerne og MDGs inntog av G6x 5-serie. Litt som argentinsk indrefilet av storfe og "indrefilet av type vegetarpøkk".

Skrevet
19 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hovedforskjellen er at i4 er basert på en konstruksjon der BMW var "the ultimate driving machine", mens i5 er konstruert i en tid der BMW er "the ultimate cost cutting machine". Der i4 fortsatt hadde klassiske BMW elementer, ble dette totalt revet bort med veganerne og MDGs inntog av G6x 5-serie. Litt som argentinsk indrefilet av storfe og "indrefilet av type vegetarpøkk".

Ja det er desverre ikke det samme lenger, nesten som jeg vurderer og få meg en Elbil av ett annet merke, men jeg tipper det blir I4M50 eller IX3, planen er og kvitte seg med E87, E60 og F11, eneste skulle jo hatt en BMW med hengerfeste, har jo E39 med M54B22 men synes ikke det blir nok krefter likksom, så skulle hatt en X5 utenom kanskje, får man ikke noen av de med mer enn 2000kg hengervekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...