Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Orjan skrev:

Digger SportQuattro 👍 

Hans Dahlbäck hadde en slik, leste en reportasje i Bilsport fra han hentet den i Tyskland. Låg på autobahn i høy fart når selgeren ga fullt rattutslag, uten at det skjedde noe. Downforcen var så dårlig at framhjulene ikke tok i bakken. Må si jeg tviler sterkt på den historien, men at bilen er heftig er det ingen tvil i 🙂👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Lagt på prisen noe voldsomt siden sost den ble solgt, kamerat av meg hadde denne! Var meget pen bil den gangen, meget bra tilstand.

dette gikk den for sist:

E39 m5

 

ser også det har blitt brukt opp et sett nye michelin på 10k km

 

edit: har vært i kontakt med selger siden jeg gjerne skulle hatt bilen.. men grunnlaget for prisen var vist 50% inflasjon siden 2020, vet ikke helt hvordan han får til det.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Er folk virkelig villig å betale så mye?

Det er vel mest om bilen er veldig sjelden, har gått veldig lite eller begge deler?

Om bilen er i god stand virker ikke være viktig bare den ikke har gått mer enn feks 50K og er sjelden

Så det virker som om det er mange som er villige til å betale store summer for enkelte biler men en gang blir vel markedet "mettet" med disse dyre bilene og prisene faller igjen?

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel M bil er en sikker investering uten tvil, med mindre markedet skal kollapse, som det er ingen antydninger til. 

En usedvanlig fin E30 M3 går for rundt millionen nå, og det er en helt jævlig bil å kjøre og går som en bøtte med dritt, men folk er villige til å betale det og.

Demand and supply

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Clarity skrev:

Gammel M bil er en sikker investering uten tvil, med mindre markedet skal kollapse, som det er ingen antydninger til. 

En usedvanlig fin E30 M3 går for rundt millionen nå, og det er en helt jævlig bil å kjøre og går som en bøtte med dritt, men folk er villige til å betale det og.

Demand and supply

at e30 m3 går dårlig kan jeg være enig i, men kjøreegenskapene kan man ikke si noe galt om vist du liker aktiv kjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor sikre disse investeringene er etter fratrekk for påkost, service, reparasjoner og løpende kostnader. Tar man vekk "smil per mil" fra regnestykket så går det som regel i minus. Det er veldig mange som selger eldre biler som til stadighet reklamerer med "sikkert investeringsobjekt som kommer garantert til å stige i verdi". Vel, behold den selv da! Dette blir for meg som aksjeråd fra folk på Youtube. Det er da ikke sånn at de som gir disse "opplysningene" ifm. salg er så rike at det ikke er plass til mer penger i lommeboka, de prøver å selge en bil og budskapet er heller det at verdifallet har flatet ut, mens påkosten helt sikkert er på vei oppover (om bilen faktisk skal kjøres). 

Drar jeg opp historiske snittpriser fra Skatteetaten så er 1994 det lengste bak jeg kommer. Der ligger en M3 til 798k, det blir da en E36. Kjører man dette gjennom KPI-kalkulatoren hos SSB så blir det 1,41 MNOK etter dagens kurs (snitt 1994 til snitt 2021). De mest strøkne E36 M3'ene går kanskje for opp mot 4-500k, men disse har nok hatt enten mye i påkost eller vært kjørt lite. 

En gammel M-bil kan gi mye glede og man kan også greie å selge noe sånt med profitt (gitt litt flaks med både timing i markedet, stand på bil og hvor mye tidligere eiere har tapt på den i sin tid), men at det blir et investeringsobjekt (i ordets korrekte forstand) er å dra det litt langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Clarity skrev:

En usedvanlig fin E30 M3 går for rundt millionen nå, og det er en helt jævlig bil å kjøre og går som en bøtte med dritt, men folk er villige til å betale det og.

For prisen av en fin E30 M3 tar jeg heller en fin E39 M5 og en E31 850Ci samt en E87 130i som vinterbil 👍 Du skal ha jævlig lyst på en E30 M3 for å betale bortimot det mange forlanger, de har prisa seg helt fullstendig ut.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Lagt på prisen noe voldsomt siden sost den ble solgt, kamerat av meg hadde denne! Var meget pen bil den gangen, meget bra tilstand.

dette gikk den for sist:

E39 m5

 

ser også det har blitt brukt opp et sett nye michelin på 10k km

 

edit: har vært i kontakt med selger siden jeg gjerne skulle hatt bilen.. men grunnlaget for prisen var vist 50% inflasjon siden 2020, vet ikke helt hvordan han får til det.

Merkelig ny pris.
Er det slik det er blitt i bruktbil markedet?
Kryr av ''ny-rike'', som ikke har respekt for penger. Hørt om _ ''easy come -easy go''?
Ryktes at de ''gammel rike'' i Holmenkollåsen & Oslo 2 snur på hver bidige krone. Vet verdien.

Denne i første annonse er min ønske bil. Nåværende selger skygger jeg unna!
Kanskje for stor motor(?), muligens en 3 liter rekkesekser holder(?), men dette er ur-BMW:
-ekte manuell girkasse (uten digitale påvirkninger) 
-kun bakhjulsdrift!
-mulighet for å kople ut ''anti ditt & datt''!  Vi som kan mestre en ''analog'' bil setter stor pris på det, og ikke minst føler seg trygg med ovennevnte. Disse digitale ''sikkerhets'' utstyret gjør meg utrygg.
(tips; se på alle de underlige ''krumspringene'' fra Ringen fra YouTube. Hva trur du skyldes? Tips: automatgir)

Hvor kan jeg finne en slik velholdt(!) seriøs bil?
 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...