Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Marius2002 skrev:

Begynte å lure hvorfor 740Le fra 2017 var den dyreste 7-serien på finn. Men så leste jeg litt til… Tror likevel denne kan være en hard nøtt å selge. Stilig og unik i det minste :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=311973465

Trodde ikke det var lov til å selge pansrede biler på åpent marked i norge jeg🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Ingvaldsen said:

Trodde ikke det var lov til å selge pansrede biler på åpent marked i norge jeg🤔

 

Er nok en del kosovoalbanere og pakistanere i Groruddalen som har lyst på denne.  Blir sikkert fullfinansiert uten egenkapital og betalt ned på kort tid fra en "snill onkel" bosatt i Aserbajdsjan.

 

@Daniel.

Denne E38 730en er i mine øyne ikke "verdt" å vinterlagre pga høy innkjøpspris, dyr i drift, begrenset bruksområde med lite km pr år og at den er "kjedelig" for en sommerbil å være.  For stor og tung, mye elektronikk og lite involverende å kjøre på fine sommerdager. Den er for spesielt interesserte.  Det at bilen er sjelden og sær trekker i dette tilfellet ikke opp, det gjør som nevnt at bilen faller mellom to stoler og at ingen VIRKELIG vil ha den nok til å bruke penger på den. 

 

Angående Volvo 262C bertone så har jeg aldri helt skjønt hvorfor den er attraktiv.  Greit, den er designet av italienske Bertone og derfor kul. Italiensk design = kult. Sier de kule folkene. Men jeg er ikke helt enig her, og for mange av oss ser 262 ut som en 242 med påsydd knappetelt og USA-lykter...Og som nevnt av Ampera går det nok av de i Norge, pleide til og med å stå et par av de gateparkert i Oslo før AP og MDG fjernet alle parkeringsplassene til innbyggerne som faktisk betalte skatt.  Mulig de er sjelden på BAT og i California, men ikke her i Skandinavia. 

Men når det kommer til Clio V6 kan vi snakke sjelden bil. Utrolig kule biler som alltid har vært dyre - de kostet vel 650 000kr i år 2000, og har vel aldri vært under 250 000kr såvidt jeg kan huske. Men 450k er mye, spesielt i disse tider med lavere kjøpekraft blant mange.  En annen ting er at Clio er ikke den beste "kjørebilen" da den har den typiske franske/italienske gorilla-kjørestillingen med bussratt. 

Det kuleste med Clio V6 dog er at de er montert i Uddevalla, en times tid fra svenskegrensen 😁 Det nærmeste vi kommer norsk bilproduksjon sett bort i fra Buddy og Troll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2023 den 20.35, Lysken skrev:

La merke til disse to bildene fra annonsen ... Snakker vi her Photoshop, eller en person med ekstremt (OCD) blikk for detaljer? Se på kameravinkelen, ikke så påfallende, men se på felgenes identiske plassering, for- og bakhjul må ha vært satt på samme innbyrdes boltehull på de to bilene, til og med m-merket peker i samme retning, og bilene må ha blitt kjørt slik at hjulene stoppet på så godt som samme punkt før fotografen var fornøyd. Nei, si at dette er Photoshop ...?

Dette var et litt artig fenomen.

wb2.thumb.jpg.e985e4ca3d9da6fef978ca3740b85678.jpgwb1.thumb.jpg.c55b8b3afe00397fc95b540eb7c8894d.jpg

Hehe, det der tenkte jeg ikke over selv! Det er ikke Photoshop, flyttet felgene over fysisk. Er helt tilfeldig at boltehullene ble identiske - men det hjelper på inntrykket at det er flytende senterkopper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marius2002 skrev:

Hmmm, det tør jeg ikke svare på faktisk🤔 Aldri hørt om eller tenkt på regler rundt dette.

Det er helt sikkert lov. Markedet er vel heller ikke kun fullfinansiert i Groruddalen, men kanskje også Avarn, Securitas o.l - pluss ikke minst i Sverige (der de betaler kontant).

Endret av Arthur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Werther skrev:

Angående Volvo 262C bertone så har jeg aldri helt skjønt hvorfor den er attraktiv.  Greit, den er designet av italienske Bertone og derfor kul. Italiensk design = kult. Sier de kule folkene. Men jeg er ikke helt enig her, og for mange av oss ser 262 ut som en 242 med påsydd knappetelt og USA-lykter...Og som nevnt av Ampera går det nok av de i Norge, pleide til og med å stå et par av de gateparkert i Oslo før AP og MDG fjernet alle parkeringsplassene til innbyggerne som faktisk betalte skatt.  Mulig de er sjelden på BAT og i California, men ikke her i Skandinavia. 

 

For min del må jeg si jeg alltid har likt 262, den er litt sær, og jeg hadde nok ikke kjøpt en selv. Men når jeg gikk på skole i Ørsta gikk det en 164 der, ombygd til 162, med tak som på 262, den var virkelig flott 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...