Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, E.C. skrev:

Hvorfor krasje framdøra når Jostein Bever sitter i baksetet?

Er det den bilen som ble krasjet i fjor? Med en fersk eier 24t i forveien?

Det var 7-serien som Jostein hadde hatt skyss i 😅👍 Sikkert derfor den er tungsolgt.

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Er det helt slutt på å rette biler for tiden? Den må da vel være mulig å reparere igjen, nye kanaler og nye dører. Før i tiden så var det jo langt større smeller enn dette som ble rettet opp.

Det er som regel ikke karosseri skadene som er største kostnaden. Her har det antagelig poppet noen airbagger og da flyr kronene fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, liffi skrev:

https://www.finn.no/322218050

535 / F11 generelt begynner å bli lavt priset om dagen 💣

Det er vell slik pris man må ned i for å få solgt en bil som har bikket 200tkm på tellern:( jeg er dessverre skrudd sammen slik at jeg plages med å kjøpe noe som er gått langt til 200tusen +++jeg er fullt klar over at det er biler i kjempe god stand med høy km stand. Har selv en bil som er gått 250 tkm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Eystein Ose skrev:

Hadde vel eid den i noen dager las jeg på facebook. Men er den bilen ja

Han krasjet den vel samme kvelden som han kjøpte den om jeg husker rett. Tidlig 20-årene og heftelser på 7-800k eller noe slikt.

11 timer siden, liffi skrev:

https://www.finn.no/322218050

535 / F11 generelt begynner å bli lavt priset om dagen 💣

Er vel på tide at de begynner å få litt mer fornuftige priser. Pre-LCI 535i har holdt seg litt vel høyt i pris.

----------------------

Her var det mye rart og lite pent.. Drøy pris også..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=328125333

F31 med flott fargekombo

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=328127876

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, liffi skrev:

https://www.finn.no/322218050

535 / F11 generelt begynner å bli lavt priset om dagen 💣

Finnes der Bmw bensinere som ikke har byttet motor i nyere tid 🤔 Bmw fra litt utpå 2000 tallet må jo vere tidenes dårligste motorprodusent når det kommer til holdbarhet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Skulebollen skrev:

Finnes der Bmw bensinere som ikke har byttet motor i nyere tid 🤔 Bmw fra litt utpå 2000 tallet må jo vere tidenes dårligste motorprodusent når det kommer til holdbarhet

 

Er ikke bare bensin, men spesielt gjelder dette for hybridene med N20.
Men V8’erne er også rufsete. 

Er vel stort sett EU6 reglementet som gjør at motorene kokser og tetter seg, EGR ventiler og ja, synd at 2 og 3 eiere får en myriade med dyre motor problemer, eller i verste fall motorras.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skulebollen skrev:

Finnes der Bmw bensinere som ikke har byttet motor i nyere tid 🤔 Bmw fra litt utpå 2000 tallet må jo vere tidenes dårligste motorprodusent når det kommer til holdbarhet

 

Her er jeg helt enig @Skulebollen .

Jeg mener det er totalt katastrofe og betale mange mange hundre tusen for en bil som skal være noe av det bedre ,så er det bare møkk .

Jeg vet hvertfall uansett hvor godt forsikret jeg var både her og der ,hadde jeg sett mørkt på det om jeg kjøpte en bil tja type 550 bensiner ,og måtte bytte motor .

En annen ting er jo dette med å selge videre .

Mulig jeg tar helt feil her ,men jeg liker nå best at det står samme motor  i en nyere bil originalt enn byttemotor ,men det er meg igjen .😊

Jeg har jo sverget at jeg skal ha 535 i etterhvert ,samtidig er jeg litt skeptisk til nyere bensin Bmw .

Nå har jeg faktisk endel kamerater som har nyere Mercer feks i bensin utgaver ,absolutt ikke feilfrie en plass likevel føler jeg motormessig at de er bedre .

Nå har ikke jeg satt meg nok i nyere Mercer sånn at jeg kan forsvare meg her ,men dette jeg skrev er basert på sånn jeg opplever det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte meg G11 750i og oppdaget at det var blitt foretatt motorbytte på en ekstremt utsatt motor så var jeg intet annet en glad for det, jeg skjønner ikke problemet med å få en fabrikk ny motor fra BMW selv som de og monterer i bilen og at på til gir deg 2 års garanti. Galskap i mine øyne og da kjøpe tilsvarende bil hvor det er stor sannsynlighet for at man vil få dette problemet. 

 

Nå har jeg en bil med ny motor som kun har gått 10.000km, nå kan jeg pleie den etter beste evne med hyppig service og lite til ingenting små kjøring på kald olje. Hadde det vært en brukt motor som Mekonomen monterte hadde jeg vært skeptisk, men når fabrikanten selv ordner ny motor og monterer den så sier jeg ja takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snagg30 skrev:

fabrikk ny motor fra BMW selv som de og monterer i bilen og at på til gir deg 2 års garanti

Selvsagt det er jo noe helt annet .

5 minutter siden, Snagg30 skrev:

Hadde det vært en brukt motor som Mekonomen

Ja og da hadde man bare styrt unna helt enkelt ,eller et annet hvilken som helst foretak som holder på .

 

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Galskap i mine øyne og da kjøpe tilsvarende bil hvor det er stor sannsynlighet for at man vil få dette problemet. 

Jo ser den ,men da må jeg spør her Snagg ,er det sånn at disse motorene garantert ryker  sånn at du likegjerne kan kjøpe en med ny motor ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser to sider av samme sak. Jeg har jobbet mange år som serviceelektroniker. Enkelte ganger var det noen seige jævler av enheter som fungerte som bare det. Til tross for «kjente» feil. Andre enheter ble vondt verre når man begynte å bytte store deler som F.eks hovedkort. Jeg opplevde sistnevnte. Når jeg først hadde byttet hovedkort nr 1, så kom nr 2 og 3 fortløpende. Mens andre kollegaer ikke hadde byttet en tupp. Til tross for at modellen var kjent for å slite skikkelig med enkelte komponenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mye dårlig holdbarhet på nyere BMW bensinmotorer, særlig V8erne er helt krise. Som @sveigis er inne på så foretrekker jeg også at bilen har originalmotoren, men hvis det er snakk om en motor som f eks BMW V8er  og det er byttet til ny motor på merkeverksted så synes jeg dette er positivt. Men BMW sine V8ere er vel litt som heroin, du vet det er livsfarlig men har du prøvd noen ganger så blir man hekta 😅 Du verden for noen velkonstruerte og fantastiske motorer dette er når de virker. Jeg vet at det er en håndgranat, men jeg skal ha enten E60 eller F10 med V8er etterhvert.

Ellers så tror jeg ikke dette er isolert sett kun BMW. TFSI motorene til VAG er junk, Ecoboost motorene til Ford er laget av ost…alle merker har i dag lite holdbare motorer virker det som. B58 motoren til BMW har derimot klart seg passe bra hittil, nå har den vært på veien siden 2015. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snagg30 skrev:

Når jeg kjøpte meg G11 750i og oppdaget at det var blitt foretatt motorbytte på en ekstremt utsatt motor så var jeg intet annet en glad for det, jeg skjønner ikke problemet med å få en fabrikk ny motor fra BMW selv som de og monterer i bilen og at på til gir deg 2 års garanti. Galskap i mine øyne og da kjøpe tilsvarende bil hvor det er stor sannsynlighet for at man vil få dette problemet. 

 

Nå har jeg en bil med ny motor som kun har gått 10.000km, nå kan jeg pleie den etter beste evne med hyppig service og lite til ingenting små kjøring på kald olje. Hadde det vært en brukt motor som Mekonomen monterte hadde jeg vært skeptisk, men når fabrikanten selv ordner ny motor og monterer den så sier jeg ja takk. 

Samme med meg og min syver, sover veldig godt om natten og er absolutt ikke motor redd. 

Også rart at dette fremdeles blir diskutert her inne. Og nei alle BMWs bensin V8 havarerer ikke! 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis det kan jeg ikke svare på, men sist gang jeg gikk inn på Finn.no spesifikt for å finne biler med motorbytte var resultatet nedslående, N63 og S63 er utsatte motorer uten tvil. Men om dette skyldes dårlig eierskap eller ikke er ikke noe jeg har kunnskap om. Men om man er ute etter en slik bil ville jeg hvert fall ikke unngått en bil med ny motor fra BMW som Bavaria har montert. 
 

Også synes jeg det er litt ironisk at folk frykter en bil med fabrikk ny motor, men de samme folka kan gjerne kjøpe en bil med N47/N57 hvor bilen har vært innom verksteder for kraftig utbedringer på HPFP/registerkjede og sikkert mye mer. De kjøper og en S54/S65 så lenge et verksted har åpnet motor og gjort store vedlikeholds arbeid. Er det ikke tryggere å heller kjøpe en bil med helt ny motor? En å kjøpe en bil som har vært innom utallige verksteder med godt blandet ansatte for utbedring av alvorlige feil? 
 

Nå eier jeg motorer av alle de nevnte eksemplene over og G11 med N63 er den som bekymrer meg minst av de alle. Så her er jeg helt enig med deg @Hpi, og når alt er som det skal så må jeg si gleden av å ratte V8 er uerstattelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...