Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det er vel det. Jeg har kun positive erfaringer tidligere, men har selvsagt tatt forholdsregler. Så godt man kan.

Det som et litt rart er at Finn.no ikke bryr seg om dette, enda det er en verifisert bruker. De bare henviser direkte til forbrukerrådet. 

Finn.no har ihvertfall ikke tryggheten til eBay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og de har gjort vurderingssystemet tungvindt også.

Før kunne man gi en rating på 1-10, mens nå må man trykke på flere smilefjes også kalkuleres det utifra hvilke fjes du klikket på.

Så jeg fikk f.eks 8.5 på en handel som gikk knirkefritt fra min side, og da ble den generelle ratingen min dratt ned. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nokså håpløst og Finn er jo ikke annet enn svært arrogant i forhold til innspill som gis. For å gi rating på Finn må vel selgeren har huket av deg som kjøper, hvis ikke kan en ikke gi rating. I grunn ganske håpløst, men på en annen side er man sikret at ingen urettmessige kan gi deg rating. Finn burde helt klart hatt et system tilsvarende eBay når det kommer til Torget i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lurt for 2400kr på finn for etpar mnd siden, betalte via vipps så politiet har både tlf og kontonr til fyren men ble selvsagt henlagt allikevel. Tipper fyren fikk de samme pengene hos minst 10 stk og gjør dette på fulltid. Vurderer nesten å skifte bransje..

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sær, så jeg parkerer lang unna folk og vil stå alene. I den grad det er muligheter. Idag tidlig var jeg innom Eurospar for der har de Lofotpils. Skal på holmene i morgen, så ei pils på et svaberg er lov. Svaberg og svaberg, det høres ihvertfall bedre ut i historien enn en utslitt trebenk på ei vassdrukken gressplen. I påska var vi på en langstrakt øy, da fant jeg en benk langs en sti. Og etter en lang tur så er det helt innafor med ei kald ei :) 

B443200A-3044-4DC0-B554-A6F53687E181.thumb.jpeg.e39a0a5006a048220d9ea8152820b1b3.jpeg

 

Nuvel, nå skled jeg helt ut. Parkere alene... Ja, parkerte alene idag med 5-6 plasser bort til nærmeste bil og med flere titalls plasser ledig rundt om hele, og folk kunne stått alene de også om de ville. Neida. Tror dere faen ikke en tosk hadde parkert klint oppi min bil. Han/hun er helt sikkert grei, men i mitt hode var han en tosk da. Av og til lurer jeg på om folk bruker bilene som står parkert til mal og noe å sikte etter når de skal rygge inn, at det er derfor man sjeldent får stå alene om man prøver. Uansett da. Kommet meg inn i bilen min og ser da mot den store hvite bilen som står parkert. Jeg ble helt forferdet(er det ikke det mediene skriver når de skal smøre på en historie?) av synet som møtte meg. Hvordan er det lovlig å gi fra seg en bil med slik kvalitetssikring, eller manko på sådan? Listen under vinduet er i skjøten mellom dørene femten centimeter(her legger vi på) over den andre og på taket så stikker den ene døren opp som en bauta på en sandstrand. Jeg ble helt satt ut. Kjørte derfra med varige men og håper mine barn aldri opplever det samme.

A36C085E-097C-4A12-B20A-62E2D8111BF8.thumb.jpeg.a91f14821686a61b7102b89eacf8e050.jpeg1362E9FC-6558-401A-8F97-8B6D0F40281D.thumb.jpeg.3fa7035f047fc97f6f1e50b96d9a8cde.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo nesten bra til Tesla å være. Husker jeg var på fagseminar her for noen år tilbake når Model X var høyaktuell i Norge, da var Tesla der med en utstillingsbil.

Når til og med bilen som står utstilt og skal fungere som trekkplaster hadde så store glipper på toppen av døra at jeg kunne stikke inn pekefingeren ble jeg ganske enkelt sjokkert. I bunnen av døra fikk du knapt inn ett bankkort, sikkert 5cm forskjell på det panelet. Og det gjaldt rundt hele bilen, forskjermene så nesten ut som de var montert skjevt på grunn av de store forskjellene mellom panelene. Og bilen er jo ikke billig engang, det er jo en dyr bil - i Tyskland koster de jo det samme som en S-klasse eller 7-serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett Premium merke hadde aldri sluppet unna slike store kvalitetsmangler, det er iallfall helt sikkert. Egentlig så man nesten være litt dum når man er så ukritisk at man gir så mye penger for ett produkt med så slett kvalitet og rykte. Man gir altså opp imot en million for en bil som er skrudd sammen med like dårlig kvalitet som en Fiat fra 80 tallet..

Det er noe som heter at kjærlighet gjør blind...jeg tror jaggu vi kan si at Tesla også gjør blind 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2020 den 22.34, Saltkjelen skrev:

Nei, det er nokså håpløst og Finn er jo ikke annet enn svært arrogant i forhold til innspill som gis. For å gi rating på Finn må vel selgeren har huket av deg som kjøper, hvis ikke kan en ikke gi rating. I grunn ganske håpløst, men på en annen side er man sikret at ingen urettmessige kan gi deg rating. Finn burde helt klart hatt et system tilsvarende eBay når det kommer til Torget i hvert fall.

Hvis det stemmer er det dumt i forhold til useriøse selgere.

vi prøvde å kjøpe en sparkesykkel her om dagen og fikk beskjed av selger at vi kunne komme enten 19.30 eller 20.30. Når vi da sa at vi kom 19.30 fikk vi beskjed om at varen var solgt til en som kunne komme før.

kjenner jeg blir irritert som f... over sånn holdning. Ikke har vi prutet på varen og vi har sagt vi kommer når selger ønsker og ennå selger han til en annen person. 
 

siden det var kona som kjørte finn.no delen vet jeg ikke helt om det ble sendt tilbakemeldig, men hadde det vært opp til meg burde slike personer vært utestengt helt fra alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@flobben - jepp, selger må huke av kjøperen slik at vedkommende kan gi tilbakemelding. Veldig teit opplegg. Du kan jo prøve deg med å henvise til selgeren at du ser på salget til en annen som et avtalebrudd (litt avhengig av hva dere faktisk ble enige om, selvsagt) og hvordan han stiller seg til dette. Du kommer nok ingen vei, men samtidig gir du et lite stikk om at selger er en idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti kjøpere av samme art - de sier de kan komme før å hente, og forstår ikke når jeg sier at den blir holdt av til en som har sagt han skal hente om noen dager (som tok kontakt først), fordi de kan jo komme med en gang. Etikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte et eller annet en gang, tror det var en BMW-lykt.

En fyr ville kjøpe denne og skulle forhåndsbetale og alt det der. Jeg har lært å aldri fjerne annonsen før gjenstanden faktisk er solgt, så etter noen dager var det en annen som også ville kjøpe lykten. Jeg etterspurte penger/status fra førstnevnte, men fikk ikke svar, og solgte så til nr. to etter noen dager.

Rett etter dette fikk jeg plutselig penger på konto fra førstnevnte, men da hadde jeg jo ikke noe lykt å selger lengre. 🙄

Jeg husker ikke helt hvordan han med pengene reagerte, men jeg sendte de ihvertfall i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det jo kjøper som sa at jeg kunne komme på ett av to tidspunkter. Implisitt da er jo at han har solgt den til meg. Så når jeg sier at jeg kommer på det første tidspunktet og han svarer at den er solgt blir det jo idiotisk. Kona er litt mer redd for sitt omdømme en meg, for hadde det vært meg hadde jeg fortalt i store ordlag om hvor idiot han var. Men når jeg titter nærmere på annonsen og andre ting han har solgt tror jeg egentlig jeg er glad det ikke ble noe kjøp. Ikke sikker på at alt han solgte var hans rettmessige eie. 
nå var der en sparkesykkel til 500 kroner, så tapet for min del var liten, lå flere andre ute så hentet hos en annen fornuftig selger samme dag.

 

men finn.no burde hatt mulighet for å gi kommentar til slike selgere, ellers er jo hele poenget med tilbakemeldinger borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenker og høre med dere her som kjenner mye folk. Jeg leter nå etter en E34 M5 Touring. Helst en 94/95mod men åpen for tidligere modeller om prisen er riktig. 
 

om noen veit om eller har en for salg så send meg gjerne noe info på Pm

 

mvh EE598198-84C1-4ADC-A989-565198746CA0.thumb.jpeg.d681afdf2ef6bc0fee84c8059d27a429.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...