Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja UP har fått mye midler siste åra. Det er viktigere å fokusere på de minst kriminelle lovbruddene folk begår....fartsovertredelser. Voldtekter, voldssaker og innbrudd legges bort nesten før de rekker å bli anmeldt. Mens vanlige ikke kriminelle skattebetalere skal filleristes om de kjører 25 km/t over fartsgrensen på en firefelts motorvei.

Jeg skjønner jo selvfølgelige at up må være ute for å luke bort farlige sjåfører og fyllekjørere. Men ofte så får jeg inntrykket at de dem tar mest er sånne som du og jeg, som er på vei fra eller til jobb for å tjene til livets opphold. Man kan stille spørsmål om politiets prioriteringer. Her i Arendal så har politiet fått grått seg til en politibåt, en RIB med 600 hk. Greit nok, om sommeren er det mye galematias kjøring på sjøen. Men når er dem ute å patruljerer fjorden? jo i titiden på formiddagen midt i uka. Jeg har fjordutsikt fra kontoret mitt, ser dem hver gang. 

Politet fikk ordna seg BMW, men det ble så dyrt at de måtte ta til takke med 520d. Nå var det nettopp en kar i Tesla som regelrett kjørte runder rundt dem. Han blåste med vilje gjennom kontrollen i 220 km/t, før han snudde og gjentok stuntet...så snudde han en gang til og for forbi en tredje gang 😂

Man kan begynne å lure på politiets prioriteringer av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

...unntatt å gi deg det smilet 😅 Men jeg skjønner argumentet, dog er jeg for bilinteressert til å la kona ha noe ho skulle sagt når det gjelder bil. Men jeg synes også at E-tron tilbyr en veldig bra pakke, til en veldig bra pris. Flotte biler er det jo også, kan godt forstå at det er Norges mest solgte bil.

Selv har jeg mer tro på ladbar hybrid, det passer mitt bruksmønster best. Jeg er veldig spent på 545e, men jeg kunne godt tenkt meg å komme ut av den 5-serie avhengigheten ved neste bilbytte. Jeg kunne tenkt meg noe mer entusiast aktig, samtidig som det er en praktisk bil. Men jeg ender alltid tilbake på en 5-serie 😂 Har tenkt på G05 X5, G20 M340i eventuelt Alpina B3 eller rett og slett en Porsche Panamera av siste generasjon. Først må jeg ha G30en noen år til 😀

Men jeg lurer på å gå over til ladbar hybrid firmabil. I sommer må jeg bytte ut min trofaste Ford Mondeo, en bil jeg har blitt veldig glad i. Du finner ikke en mer behagelig motorveicruiser på den billige siden av premium merkene. Lurer på å gå over til nye ladbare Kuga, den har rekkevidde nok i massevis til elektrisk småkjøring. Eventuelt kutte ut å ha firmabil, er jo en del tusen i skatt som jeg heller kan bruke på å kjøre 540en (og E34) 😉

Jeg vet, men altså: Den gir meg et smil, men ikke på langt nær det samme. ;-) Jeg er egentlig slik jeg også, men for å bevare familiefreden hjemme om dagen var det nok lurt å være enig. 😛 Det gjør det absolutt, og vi gikk da heller for 50 fremfor 55, da den kostet mer enn det smakte. Og særlig mtp at vi har en gutt på snart to år som uansett krever stopp innimellom. Entusiastbil har kona lovet vi skal ha i løpet av et par år, hun ønsker Porsche, da en 991 911. Hehe, kjør 540'n og kutt firmabil. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...