Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Virker som det er litt mer fritt frem med modifikasjoner på bil i UK kontra resten av Vest-Europa/EU. Ser stadig forskjellige motorbytter, turbokonverteringer eller andre syke bygg. Ikke en gang har jeg hørt noen bekymre seg for hva som skjer under en MOT, kontra hvor folk i Norge pisser i buksa bare dem kjører forbi SVV med eksosstusser som ser noe uoriginale ut. 

 

Undersøkte jo OPF delete på min, og det er ganske tydelig at de i England ikke tar veldig lett på dette ut i fra Bimmerpost og trådene der. De aller fleste endte opp som meg å ikke gjør noe med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nevnes bygg her og det liker jeg.

En tidligere kollega av meg ,har lagd seg litt av et bygg nå de siste to årene .

Han fikk fatt på en Merce 300 CE som har gjennomgått litt av en forandring .

Der er det satt ned en 2015 modell Camaro v8 med tilhørende girkasse .

Dette er så gjennomført at man tror det er originalt .

Til og med selve girshalteren som er på bil fra ny ,er brukt.

Men Gud bedre for en jobb og tilpasning på alt .

Her det brukt deler fra hele Mercedes spekteret for å få det til å fungere og se ut som det gjorde i 1992.

Forskjellen er 400 + hk og en bil som flyr bra unna.

Skal ta bilder og legge ut her neste gang jeg er der .😊

Ombygning kan være tøft det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo ofte en inntrykk fra en del engelske youtubere at det er mye fritt frem. 

Mange der som kjører catless og straigth pipe eksosanlegg virker det som. Synes litt synd på naboer i enkelte gater i London som må høre på gutta ruse Lamboen på rakerør hele natten. Men ut i fra hva jeg har skjønt så har man begynt å ta tak i problemet. 

Men ser man på f.eks. Matt Armstrong sine bygg er desibel nivået der omtrent på nivå med verste gutta i Usa. DDE sine siste bygg blåser vel det meste av tromhinner bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snagg30 skrev:

Undersøkte jo OPF delete på min, og det er ganske tydelig at de i England ikke tar veldig lett på dette ut i fra Bimmerpost og trådene der. De aller fleste endte opp som meg å ikke gjør noe med det

Blitt så eksponert for enkelte youtubere, at jeg satt igjen med følelsen at folk flest ga langt F i det der. Tydeligvis praktiseres sanksjoner i UK også, men er mulig det er litt som @Daniel. er inne på at folk vet om en måte å komme seg unna med det. 

Husker da Alex fra Car Throttle bygde om sin MX5 med en V6 fra Ford/Jaguar hvor på hele den prosessen det ikke var snakk om "godkjenning" en eneste gang. Samme med den E46 330d touringen de bygde for å utkonkurrere en E9x M3 på bane. Satt dermed igjen med inntrykket om at der borte er det veldig "rett" frem å modifisere bilene sine så lenge de er i teknisk trygg tilstand 🤷‍♂️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store forskjellen er nok at i England så finnes det et regelverk for ombygde eller egenkonstruerte biler som vi mangler. Regelverket er nok ganske strengt der også men det finnes et regelverk for det.

Det var en episode av WD for en del år siden der Edd China skulle få en Cobra replica godkjent og der filmet de en del av testene de måtte igjennom. Det virket som et ganske rigid regelverk som de hadde og forholde seg til. Det var alt fra støykrav til hvordan førerplassen var utformet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2022 den 23.11, Snagg30 skrev:

Undersøkte jo OPF delete på min, og det er ganske tydelig at de i England ikke tar veldig lett på dette ut i fra Bimmerpost og trådene der. De aller fleste endte opp som meg å ikke gjør noe med det

Har du sjekket ut Joe Achilles på youtube? Han har opf delete på sin G80. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ahj skrev:

Har du sjekket ut Joe Achilles på youtube? Han har opf delete på sin G80. 

Jepp! Har sett det, men der igjen så virker det som han har en svært god avtale med sin lokale forhandler som han ofte lager YouTube filmer med, den G80’n tok jo feks forhandler tilbake i sin butikk og la ut for salg når han bestilte/kjøpte G81. Tror han har litt andre spillerom en vi dødelige, og sikkert en tjukkere lommebok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rune-K skrev:

Den store forskjellen er nok at i England så finnes det et regelverk for ombygde eller egenkonstruerte biler som vi mangler. Regelverket er nok ganske strengt der også men det finnes et regelverk for det.

Det var en episode av WD for en del år siden der Edd China skulle få en Cobra replica godkjent og der filmet de en del av testene de måtte igjennom. Det virket som et ganske rigid regelverk som de hadde og forholde seg til. Det var alt fra støykrav til hvordan førerplassen var utformet.

I USA er de merkelig nok ganske slepphendte med dette. Jeg følger en You Tube kanal som heter Vice Grip Garage hvor han har som opplegg å kjøpe biler som gjerne har stått i en åker eller på en låve i 35 år for å vekke dem til live å kjøre de hjem til verkstedet sitt for egen maskin...gjerne 1000-1500 km siden vi snakker om ett stort land som USA. Egentlig en veldig fin og artig kanal å følge med på. Men der handler det om å få motoren til å gå, helst på så mange sylindre som mulig, på med nye dekk, en kjapp over gang av bremser og lys også bærer det ut på Highwayen så mose og støv blåser. Har bilen tilfeldigvis noen gamle skilter liggende så er det en bonus som han sier, hvis ikke så kjører han likevel..    

10 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jepp! Har sett det, men der igjen så virker det som han har en svært god avtale med sin lokale forhandler som han ofte lager YouTube filmer med, den G80’n tok jo feks forhandler tilbake i sin butikk og la ut for salg når han bestilte/kjøpte G81. Tror han har litt andre spillerom en vi dødelige, og sikkert en tjukkere lommebok :) 

Jeg følger kanalen til Joe og mitt inntrykk er at han har en god avtale med Berry Croydon BMW, men jeg tror nok at de større forhandlerne i utlandet har litt mer fokus på dette og har sikkert noen løsninger på dette for å møte etterspørsel fra lydkåte entusiaster. De selger tross alt shitloads mer M biler enn en norsk BMW forhandler, så de er nok mer fokus og etterspørsel etter dette. Jeg kan tenke meg at de monterer på igjen OPFen når de tar bilen tilbake som bruktbil. Jeg tror heller ikke Joe har noen spesiell avtale med dem ut over vanlig finansiering. Jeg synes jeg hørte i en video at han finansierer bilene via noe de i England kaller PCP. Dette går ut på at man har bilen i to eller tre år til en relativt grei månedspris, så når tiden er gått så kan man enten velge å betale ut bilen i to store avdrag eller levere fra seg bilen å gå inn på en ny avtale. I utlandet er det generelt sett veldig mange varianter av bilfinans å velge i, i Norge er liksom fokuset størst på vanlig lån og leasing. I Danmark kan man lease en bil på 10 år f eks, å kjøpe bil der er grisedyrt men å lease er faktisk veldig billig selv for flotte biler.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Jepp! Har sett det, men der igjen så virker det som han har en svært god avtale med sin lokale forhandler som han ofte lager YouTube filmer med, den G80’n tok jo feks forhandler tilbake i sin butikk og la ut for salg når han bestilte/kjøpte G81. Tror han har litt andre spillerom en vi dødelige, og sikkert en tjukkere lommebok :) 

Og at han demonterer eksosen fra bilen som leveres inn igjen og setter på neste bil. :) 

Bare å sette på OPF delete, husk å kjøpe emulator slik at bilen tror at den OPF er i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, ahj skrev:

Og at han demonterer eksosen fra bilen som leveres inn igjen og setter på neste bil. :) 

Bare å sette på OPF delete, husk å kjøpe emulator slik at bilen tror at den OPF er i orden. 

Ja har sett Manhart og noen andre har dette her, men har aldri lest om noen som faktisk har brukt det.

Men nå skal jeg til Hønefoss kanskje allerede i morgen å se på bil så usikkert om det blir så mye mer oppgraderinger nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ja har sett Manhart og noen andre har dette her, men har aldri lest om noen som faktisk har brukt det.

Men nå skal jeg til Hønefoss kanskje allerede i morgen å se på bil så usikkert om det blir så mye mer oppgraderinger nå :) 

Bare å ta den korte turen fra Hønefoss over åsen hit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...