Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, tambur4 skrev:

Skyt meg gjerne, men vi får håpe de utvikler noen morsomme elbiler!

Cab som elbil kunne jeg faktisk tenkt meg..

https://topelectricsuv.com/featured/electric-convertible-cars-list/
 

Porsche Boxster EV

https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/porsche/electric-boxster-and-cayman-sports-car/

og en rendering her:

56B251AC-20A9-4098-B266-1FF791AC85E6.thumb.jpeg.1453c2041e6fe1592b2d51933e26674c.jpeg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marius2002 skrev:

All spekulasjoner til side, nå er det vel slått fast om jeg ikke tar feil(?). Fra VG idag:

Ja men da er det slått fast, den nyeste bilen jeg noen sinne kommer til å eie blir en 2034 modell. Forbud virker på meg motsatt av hva politikerene ønsker, jeg gjør stikk motsatt….blir trassig. Hvis man ser sånn på det så hadde jeg levd veldig fint med en E39 som dailydriver i dag, nå er modellen snart 30 år gammel. Så hvis min 2034 modell kan leve til den blir 30 år, altså 2064 så er jeg sikkert så gammal at de tar fra meg lappen likevel. 

Men det skal bli spennende å se utviklingen på dette, er nok ikke umulig at de må moderere seg noe. Kanskje skyve forbudet frem til 2040, tillate ladbare hybrider eller biler som går på fornybart drivstoff. Europa har strøm mangel, så hvor 300 millioner biler skal få strøm i fra blir spennende å se. Også har du land som Portugal og Italia, samt en del østblokk land som absolutt ikke vil ha noe med elbiler å gjøre… Siste ord er ikke sagt i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja men da er det slått fast, den nyeste bilen jeg noen sinne kommer til å eie blir en 2034 modell. Forbud virker på meg motsatt av hva politikerene ønsker, jeg gjør stikk motsatt….blir trassig. Hvis man ser sånn på det så hadde jeg levd veldig fint med en E39 som dailydriver i dag, nå er modellen snart 30 år gammel. Så hvis min 2034 modell kan leve til den blir 30 år, altså 2064 så er jeg sikkert så gammal at de tar fra meg lappen likevel. 

Men det skal bli spennende å se utviklingen på dette, er nok ikke umulig at de må moderere seg noe. Kanskje skyve forbudet frem til 2040, tillate ladbare hybrider eller biler som går på fornybart drivstoff. Europa har strøm mangel, så hvor 300 millioner biler skal få strøm i fra blir spennende å se. Også har du land som Portugal og Italia, samt en del østblokk land som absolutt ikke vil ha noe med elbiler å gjøre… Siste ord er ikke sagt i denne saken.

Jeg er jo pro elbil, jeg vet stort sett hva som skal til av infrastruktur, HW, tilgang på strøm bla bla. 
Teorien er grei og ting lar seg løse også i praksis.

Norge klarer denne overgangen stort sett veldig fint, bedre enn noe annet land.

Men EU går først inn i en ny fase, som vil bli dyr, den er drevet av idealisme og lettere stupiditet.

EU har tapt så mange kamper, mistet så mye industri - så mye skaperverk og så mye infrastruktur er ofret og tapt til fordel for USA og Kina.
Dette er ikke kampen de bør «vinne», EU har ikke muskler eller gjennomføringsevne til å komme seg gjennom dette på en bra måte.

Idealismen må settes til side og EU bør heller prioritere økonomisk vekst og bygge ut kraft (kjernekraft) og få ting mer på stell, bli selvforsynte rett og slett.

EU med Tyskland i front (og UK) sitter til knees i gjørma og jeg klarer ikke å se at elektrifisering av personbilmarkedet og for dyr (vedvarende) strøm er veien å gå - pr dagens situasjon.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lars89 skrev:

Hvordan gikk det med tollen?

 

55 minutter siden, StigJ skrev:

Ikke ankommet enda 🙄

Jeg har handlet derfra, kan ikke huske det var noe spesielt kontra annen netthandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, tambur4 said:

Skyt meg gjerne, men vi får håpe de utvikler noen morsomme elbiler!

Cab som elbil kunne jeg faktisk tenkt meg..

Dine bønner ble akkurat hørt:

https://www.bilnorge.no/cabriolet-cooper-miljo-og-bil/mini-cooper-se-som-cabriolet/4040833

Denne tror jeg kan bli rimelig morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, papertiger skrev:

Dine bønner ble akkurat hørt:

https://www.bilnorge.no/cabriolet-cooper-miljo-og-bil/mini-cooper-se-som-cabriolet/4040833

Denne tror jeg kan bli rimelig morsom.

Joda, men du må lade for hver 10e mil. ;) Den har fortsatt det forrige batteriet fra i3 tror jeg, og ikke dagens..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Fikk amnesti til å gå til anskaffelse av en tepperensemaskin-sak ettersom dette også fungerte til mye annet enn bare bil. Noen som har noen gode anbefalinger?

Kjøpte denne her for en god tid tilbake kombinert med Swissvax såpe, veldig fornøyd! Brukt primært til bil, suger til seg vanvittig mye drit. 
 

https://cdon.no/hus-hage/karcher-professional-puzzi-8-1-c-gulvteppevasker-kanister-1380-w-p49820489?utm_source=tradedoubler&utm_medium=cpo&utm_content=tradedoubler_3200643_Guld_3200643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Fikk amnesti til å gå til anskaffelse av en tepperensemaskin-sak ettersom dette også fungerte til mye annet enn bare bil. Noen som har noen gode anbefalinger?

Jeg har brukt Wurth SEG 10-2 i mange år nå, mer eller mindre samme maskin som Karcheren over her. Jeg er meget fornøyd, den har utrolig kraftig motor som med litt forarbeide suger det meste av skitt ut av tepper og tekstil. Håndtaket kan være litt klumpete å komme til med på trange plasser i bil dog, samt at slangen er litt stiv. Men ellers så er den helt topp, fremstår som ett kvalitetsprodukt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Kärcher Puzzi 10/1 i alle de år. Og er storfornøyd, denne ligger derimot i øvre prissjiktet og er rettet mot det profesjonelle markedet. Det samme er forøvrig den @Snagg30 nevner(Kärcher i grå utførelse) :)  Synes derimot Puzzi 10/1 har blitt dyr, den var rå å få tak i til 6-7000,- fir bare få år siden. 8/1 virker som et godt kjøp :) 

Jeg er i samme bås og tenkte på Kärcher 6.100, som man har 15% idag på Clas. Siden de i slekta som har 10/1 ikke er slekt lengre. Men må studere litt, er det samme rælet som 5.100 så er det bare å styre unna :) 

7C32D698-66BF-438A-899E-8512483B4685.thumb.jpeg.8085ca57b5deb631c79205102b24ee43.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Jeg kjøpte Puzzi 8/1 i høst og er godt fornøyd med det jeg fikk testet ut på bilmatter. Billigst hos Garasjetid (når på tilbud), gjerne i en bundle med noe såpe, ikke som solo-maskin. Vent ut til de kjører "ekstra bra" tilbud, men priser i 2023 har gått opp, så den kommer neppe ned i 5k igjen med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...