Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, sveigis skrev:

Lalalalalala…😊:

4A70BDB2-D9ED-4C58-8C1E-78533C72FC95.thumb.jpeg.1a2c4e089ec871d55c6daf5ae87cb637.jpeg

Ja men dette er jo sant folkens .

Skal være ytterst forsiktig med kringkaste noe her ,men har ei venninne som er ekspert i dette .

På snap,face osv så legger hun ut noen bilder der hun fremstår som en sulfide og nærmest en modell.

Sannheten er jo at hun er et lite 200 L fat 😅

Mange fortvilende tilfeller av dette desverre .😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hva gjør jeg nå? Jeg klarte det kunststykket å kjøre over en katt, den kom ut fra intet og jeg klarte ikke å stoppe i tide. Jeg kjente den gikk under hjulet så ingen tvil om at jeg kjørte over den. I sidevinduet ser jeg derimot at den piler over ett gjorde i retning ett boligområde, så den døde åpenbart ikke. Den så ikke skadet ut på måten den la på sprang, mulig halen dinglet litt men jeg må ha kjørt over mer enn det. 

Jeg er redd den ligger å lider ett sted. Hadde det vært mitt kjeledyr ville jeg tatt det tungt om slikt var utfallet. Bør jeg kontakte husene i den retning den løp, kan jeg bli holdt ansvarlig for eventuelle veterinærkostnader? Har faktisk aldri kjørt på dyr sånn før, annet enn en grevling men det er jo vilt.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Okei, hva gjør jeg nå? Jeg klarte det kunststykket å kjøre over en katt, den kom ut fra intet og jeg klarte ikke å stoppe i tide. Jeg kjente den gikk under hjulet så ingen tvil om at jeg kjørte over den. I sidevinduet ser jeg derimot at den piler over ett gjorde i retning ett boligområde, så den døde åpenbart ikke. Den så ikke skadet ut på måten den la på sprang, mulig halen dinglet litt men jeg må ha kjørt over mer enn det. 

Jeg er redd den ligger å lider ett sted. Hadde det vært mitt kjeledyr ville jeg tatt det tungt om slikt var utfallet. Bør jeg kontakte husene i den retning den løp, kan jeg bli holdt ansvarlig for eventuelle veterinærkostnader? Har faktisk aldri kjørt på dyr sånn før, annet enn en grevling men det er jo vilt.

Alle katteeiere som lar katten få gå fritt bør være innefortstått med at dette er skjebnen for mange katter, dette er ikke noe du kunne/kan få gjort noe med eller kan bli stilt til ansvar for.  Eiers ansvar på lik linje med hund

skal man følge alle lover å regler er du pliktig å melde fra til politiet uansett hvilket dyr du har kjørt på

det sies vell at katten har flere liv, seige vesen som lurer seg unna mangt

Trist men harde fakta

er selv katteeier og bor ved vei, derfor er det ingen rasekatt her! Eneste det har kostet meg er kastrering, vaksine og mat, til gjengjeld tar de noe voldsomt med mus, fuggel, jordrotte for meg og mine naboer 👍🏻

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som snakker/forstår kinesisk og som vil være behjelpelig med å bestille en ting på Taobao? Forsøker med en oversetter, men det stokker seg totalt når det kommer til punktet med å betale og legge inn fraktdetaljer. Betaler gladelig for hjelpen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Er det noen her inne som snakker/forstår kinesisk og som vil være behjelpelig med å bestille en ting på Taobao? Forsøker med en oversetter, men det stokker seg totalt når det kommer til punktet med å betale og legge inn fraktdetaljer. Betaler gladelig for hjelpen. :) 

Prøvd med ChatGpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! Ferie like om hjørnet(nesten, en måned +- igjen). Ferieplanene er i boks, eller? Nei… Blir bilferie nok engang, vi vurderer nordover igjen, men det vanskelige er å gjøre turen til selve ferien. Som regel sier vi at vi skal det, men det blir transportetapper hele tiden og peiser på. Drar vi nord så har vi Namskogan Familiepark som attraksjon, Mosjøen camping har litt for barn og neste er vel i Vesterålen til slekta. Namskogan Familiepark er oppskrytt, dyrt og det meste bar preg av "behov for renovering". Eller vi kan vende snuten sørover og ikke besøke slekt, men andre tinger. Har sett litt på Bjørneparken i Flå, Tusenfryd og kanskje over til Sverige. Men hva er der ellers? Noen tips til en rute eller noe å se/gjøre? Eldste fyller 7 snart og minste er like over 1,5 nå så noe begrensninger er det. Vi kjører batteribil så pauser skal det ikke stå på :lol: Tar gjerne imot tips til ikke alt for kjente plasser nedover, vurderer å kjøre via Loen/Stryn(mulig jeg bommer eksakt, men den veien ca, E6 er ikke akkurat givende). Jeg synes ikke Trollstigen gir meg noe særlig lengre, ikke Geiranger, ikke Altanterhavsveien. Så jeg trenger noe nytt :lol:  Takk!

 

Men slike bilder gjør av man vil til Vesterålen igjen, dette fra Skipssand i Stø, Øksnes kommune. Men 120mil for 2 timer her? 🤔

8B4968A0-6710-4216-8CDD-70EA2C7B6D22.thumb.jpeg.a28f5087ea3dc461f7f530c4665e1e30.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Henger meg litt på her, kanskje du har noen forslag på vei nord?Vi skal tur til samboers familie i nord. 

Dog om det blir å kjøre min f11 eller det blir hennes Caddy er vi ikke sikker på enda. 550d skal kanskje selges siden det har gått noen dager på verksted for å få fikset alt som var galt, enda ikke fikset helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 For et par år siden reiste vi ned til Hallingdal ferie park, vi leide en av de leilighetene helt nede med sjøen der. Nydelig plass, og standard på leilighetene var meget bra. Stort kjøkken og flere soverom, samt flott uteområde helt nede mot elva. Ellers på området så er det stor park, dette ser du helt bakerst på bildet som dukker opp når du trykker på linken, ellers var der mye annet å gjør inne på selve området til parken. Dette er kort vei til bjørneparken :) Vi måtte kjøre over Jotunheimen for å komme frem, dette og var en flott del av turen. Nydelige veier og herlig utsikt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Marius2002 skrev:

 

 

Men slike bilder gjør av man vil til Vesterålen igjen, dette fra Skipssand i Stø, Øksnes kommune. Men 120mil for 2 timer her? 🤔

 

 

Om du likevell skal innom Loen og Stryn ( PS; Oldedalen er nesten like fint, men ikke så mye kø) , så kan du kun 2 timer fra Stryn finne fine sandstrender også :D

Refviksanden:

Norges vakreste strand? | Magasinet Reiselyst

DJI_0908_2.jpg

 

 

Grotlesanden:

Grotlesanden | Beaches | Svelgen | Norway (visitnorway.no)

image.aspx%3FImageId%3D6562704

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@GtiGtr

Nå som golfen er solgt og du er blitt så aktiv på bimmers er det vel på tide med en klassisk Bmw også 🤔?

 

@Marius2002

Noen raske tips fra en som har dura mye rundt:

 

Molde via Trollstigen og Valldalen, end opp i Stryn/Loen/Olden. Deretter tar du valg om Bjørneparken eller Hunderfossen, 

Bjørneparken:

Kjør Stryn - Lom- Sognefjellet, så videre til Lærdal og end opp i Gol. Og ta Bjørneparken derifra. 

 

Hunderfossen: 

Stryn - Sogndal ( passer vakre Utvik og Utvikfjellet, er du riktelig så heldig kan du spotte en gul bil i godt driv ) 

Deretter innover Luster og få med deg Sognefjellet, bare andre vegen 😁😅 Da ender du opp i Lom, og kan dagen etter kjøre til Lillehammer for Hunderfossen og Lilleputthammer alt etter alder på kidsa. 

Anbefaler Hunderfossen langt over Bjørneparken, dog er vel begge deler noe man helst vil unngå midt i fellesferien 😅

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

@GtiGtr

Nå som golfen er solgt og du er blitt så aktiv på bimmers er det vel på tide med en klassisk Bmw også 🤔?

 

Hei hei hei! Har tross alt 4 Golfa igjen 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anbefaling og kanskje ikke like kjent som Geiranger og Trollstigen, men like flott spør du meg. Start i Stryn, følg ruten jeg har satt opp til Ålesund, I Norangsdalen kan du skimte en gammel sæter på bunnen av vannet som ble demmet opp etter et ras for mange år siden, ta lunsjen på Union hotell Øye, fantastisk atmosfære og kjent for jenta som går igjen på det blå rommet, videre tar du ferga ut Hjørundfjorden, om du vil kan du ta natten på Trandal, en fantastisk liten bygd, med en velkjent pub som har fått sin egen sang av Vassendgutane, eller du kan kjøre videre og overnatte i Ålesund. Neste dag kan du kjøre til Runde, videre til Vestkapp, Hoddevika og til slutt Refvika som nevnt over her. Her får du mange flotte opplevelser på relativt kort tid, og ikke minst Norsk natur på sitt beste.

08ADF1C5-84FA-4954-A5A2-7EDABAB4567B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...