Rune-K Skrevet August 18 Skrevet August 18 53 minutter siden, Skulebollen skrev: Ja kan vel kanskje det, men er det nødvendig?🤔 Noen tannstenger har et låseblekk som du må bende vekk først men det bør du se med det samme. Om dette gjelder tannstengene som BMW bruker er jeg usikker på.
E.C. Skrevet August 18 Skrevet August 18 23 minutes ago, Rune-K said: Noen tannstenger har et låseblekk som du må bende vekk først men det bør du se med det samme. Om dette gjelder tannstengene som BMW bruker er jeg usikker på. Stemmer, bl.a. E36 hadde dette, da heter det "securing plate" og er tegnet inn i ETK: Da har den plate en "notch" så den ikke kan spinne rundt når du bøyere det rundt endeledd i tillegg: På nyere bil er det bare å ta den med vannpumpetang rett på innfestninga til det indre endeleddet, eneste fordelen med gigantisk fastnøkkel er at du kan bruke adapter for å stramme med riktig moment. @Skulebollen Bare husk å ha vridd rattet og flyttet tannstanga mest mulig inn, så du ikke legger for mye stress på stanga når den er ute. Altså at du legger om helt til høyre når du bytter venstre side og omvendt. Skulebollen, sveigis og Rune-K reagerte på dette 3
jorg1s1 Skrevet August 19 Skrevet August 19 På 15.8.2025 den 16.22, Werther skrev: Du hadde en 17/18 Panamera V6 hybrid stasjonsvogn? Hva slags type feil/mangler snakker vi om her siden du fikk såpass avsmak? Stemmer. Bilen var fin den, og hadde lite feil i mitt eie. Grunnene til at det nok ikke blir noe nyere Porsche igjen er flere og noen er mer prinsipielle. PAW er fint, men høyvoltsbatteriet er ikke lenger dekket på el og hybrid. Med bilen jeg hadde som blir 8 år til vinteren, måtte jeg dermed tegnet drivverksforsikring i tillegg til å ha PAW som har eksplodert i pris (kom også over 2025 prisene for Panamera her om dagen, se i bunnen) samt service som selvfølgelig må tas hos Porsche. I Son hadde jeg samme mekaniker alle tre gangene jeg var innom, han var lærling de første to gangene og hadde vel akkurat fått fagbrev siste gangen. Synes det er litt sprøtt å betale 3-4000 kr i timen for en lærling, som ikke en gang klarte å utføre en skikkelig hjulstillingskontroll eller maktet å be andre der om hjelp da han ikke klarte det. Fikk med utskrift på hjulstilling etter kontroll da jeg ba om det, men tittet selvfølgelig ikke på den før jeg kom hjem og da orket jeg ikke mase mer. Var bedre enn det var - men absolutt ikke bra eller innenfor på flere verdier, og dette skulle de ha ganske mange tusen for om ikke det ble dekket av bruktbilgaranti (som også var en liten kamp tross at jeg informerte om en feil rett etter overtakelse). PAW-vilkårene ble endret en gang mellom 2023 og 2024 da en presisering ble lagt til om at høyvoltsbatteri ikke er dekket - tidligere sto det kun batteri, som er naturlig da det er en slitedel og sto da også listet under slitedeler som ikke er dekket. Porsche mener dermed nå at høyvoltsbatteri er en slitedel, noe som er ganske skremmende. Min bil fikk tegnet PAW i 2023 under de gamle vilkårene og ble tegnet av første eier ifbm at han leverte den til innbytte da garantien gikk ut, denne lå i hanskerommet da jeg prøvekjørte bilen. Porsche Center tok ut denne PAW-avtalen fra bilen ifbm salg til meg og nektet meg å få denne, da de mente det var en avtale mellom han som tegnet den og Porsche samt pga GDPR osv. Det eneste personlige denne avtalen inneholder er navn og underskrift, så synes hele greia ble for dumt - også tatt i betraktning at jeg hadde som betingelse for å kjøpte bilen at jeg skulle få med full verkstedshistorikk, noe jeg fikk (tross GDPR). Ellers er vel PAW litt vel oppskrytt - jeg har sikkert vært en bidragsyter her, men tror fortsatt ikke jeg ville hatt nyere Porsche uten pga de potensielt store utgiftsbombene (av samme grunn ville jeg ikke kjøpt BMW hybrid uten garanti, det var også grunnen til at det ble Porsche). Når lyktene nå ikke lenger blir byttet før de slutter å lyse og man må kjøre rundt med lykter fulle av vann i månedsvis så blir det for dumt. Jeg slet også med en ladeluke som sporadisk ikke vil åpne seg, men den fungerte selvfølgelig alltid fint da jeg bestemte meg for å dra innom Porsche - da ville de ikke bytte den. Min verste opplevelse og grunnen til at jeg sterkt vil fraråde PCAB er dog behandlingen du får etter å ha hatt bilen på verskted hvor de riper opp bilen og ødelegger ting uten å verken si ifra eller ta ansvar i etterkant. Har hørt liknende historier fra andre verksteder, men du forventer mer av Porsche. Jeg har generelt inntrykk av at 911-eiere og kanskje spesielt de med GT-biler er mer fornøyd med Porsche Center i Norge enn "bruksbil"-kundene, så jeg mistenker at det er noe der. Prisene ellers på deler er ganske ekstreme på Porsche. Min bil hadde nattkamera, som er ganske utsatt og tåler mindre enn BMW sine (har jeg funnet ut i etterkant) da de bruker linse av Silisium istedenfor Germanium da det er noe bedre IR-egenskaper. Jeg oppdaget etter vask en gang at kameralinsen var sprukket - tok forsiktig på glasset og ta falt det fra hverandre. Porsche tar nesten 100k for å bytte kamera. Kameraet er laget av FLIR og fant etter hvert ut at det er samme som brukes av samtlige bilprodusenter, dog i forskjellige revisjoner opp gjennom årene hvor det har vært litt endringer. FLIR selv sluttet å selge reservedeler til det for et par år siden. Kjøpte erstatningslinse til BMW for ca 7k etter å ha lest på internasjonale fora at det skulle passe, da fant jeg ut at det var 4mm Germanium og ikke passet da VAG bruker 1,5mm Silisium. Audi selger erstatningsglass til 15k og bruker samme glass som Porsche, men synes det ble litt drøyt. Porsche har ikke kun glasset som reservedel, så de vil alltid gi kundene pris på et nytt kamera selv om Audi-reservedelen passer. Det skal sies at om dette skjer vinterstid og kameraet tar inn vann, så er man nok nødt til å bytte hele kameraet uansett da vann og spesielt salt er noe innmaten i kameraet liker dårlig, for min del holdt det å tørke det godt. Ellers ble jeg aldri kompis med kjøreegenskapene ved aktiv kjøring, jeg følte ikke jeg visste hvor grensen gikk. Det var en del bedre på Turbo- og GTS-modellene jeg prøvekjørte og jeg vurderte lenge å bytte til en slik, men disse har større issues med motor/gir så da ble det ikke noe bytte. V6'eren er faktisk en ganske artig motor i tillegg til at den er solid, og lyden spesielt på '18 med sportseksos er halve bilen. Det er også en artig bil på vinterføre da den føles ut som en RWD i større grad en noen annen firehjulsdreven bil jeg har kjørt, jeg har vel ikke kjørt så mye sidelengs på vinteren siden jeg var 18 år... Problemet nå er at jeg har blitt avhengig av hybridystemets fordeler, men tørr ikke eie en uten garanti. Det å ha verdens beste webasto, men også nedkjøling. Å flytte bilen hjemme på gårdsplassen ifbm omstokking av bilparken pga lading uten å fyre motoren, evt ta de 2 minutters turene til butikken og andre små ærender i "nabolaget" uten å få dårlig samvittighet for masse kaldstarter med etterfølgende rask stopp. Drivstofføkonomien bryr jeg meg lite om. Ja, elbilen gjør alt dette - men da får man ikke lyden og girskiftene som man får fra en fossilmotor. Kanskje det er for mye å be om begge deler fra samme bil... Jeg tror nye M5 stv og E53 AMG gjør alt hybridrelatert enda bedre, men eksoslåten er kjip i forhold og girkassene er nok ganske tamme i forhold til Porsche sin PDK. PAW priser Panamera 2018 i Norge 2025: 1 år 27 936 2 år 50 352 På 13.8.2025 den 13.24, jorg1s1 skrev: Norge vs Sverige 2023: 1 år : 20696 - 17 060 2 år : 37302 - 30 720 RNJ, fupsaker, Ron Jeremy og 7 andre reagerte på dette 10
fupsaker Skrevet August 19 Skrevet August 19 Jeg skjønner jeg skal lese PAW-vilkårene nøye nå, bilen blir fire år i april neste år. Men tatt inn fra Belgia speller ny med nordiske spesifikasjoner pluss pluss. PAW kostet i 2022 og 2023, samt 2024 ca 17k for ett år. Har byttet ladekontakt og ombordlader tre ganger, samt varmeapparat tre ganger. Sånn sett penger spart. Og hele baklykten. Nå ved fornyelse er det 24k. Burde nok heller tatt to år for ca 32k i fjor... Ron Jeremy reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 19 Skrevet August 19 @jorg1s1 Veldig interessant å høre dine betraktning her ang Porsche. Jeg vurderte jo sterkt Panamera hybrid selv, prøvekjørte bil og likte den veldig godt. Men jeg synes at det koster mer enn det smaker i forhold til BMW. Har sagt det før og sier det igjen, BMW er egentlig ekstremt mye value for money sammenliknet med Porsche. Du er også inne på noe jeg har vært inne på tidligere og det er at jeg mistenker at 911 eiere får bedre kundeservice enn eiere av "smør og brød" modellene Macan, Taycan, Cayenne og Panamera. Ang garanti så kan jeg jo nevne min erfaring med BMW Norge, i utgangspunktet var jeg ikke så fornøyd fordi jeg synes prosessen er så omstendelig. Men jeg fikk nye baklykter da det var bitte litt fukt, ladeluka ble byttet etter riktig nok først ha forsøkt seg på en kvikk fiks med WD40. Jeg fikk også byttet luftfjøring etter nybilgarantien gikk ut, riktig nok klaget jeg på symptomene innenfor garantitiden men Bavaria klarte ikke å lokalisere problemet og byttet en hel masse annet som ikke hjalp på problemet. De mente at dette var årsaken til symptomene men måtte krype til korset når symptomene fortsatt var de samme. Her kunne de satt seg på bakbena og vi kunne endt opp med en tvist, men Odd Asle hos Bavaria i Arendal var på mitt lag og gjorde en god jobb med å få BMW Norge med på bytte av luftfjæring. Så alt i alt nå i ettertid så sitter jeg igjen med ett positivt inntrykk av å ha eid BMW med nybilgaranti. Bare så synd at BMW ikke lenger har noe som frister av nye biler. Som deg så er jeg også avhengig av hybrid systemet sine fordeler, mye småkjøring og korte turer. Men også mye langturer hvor man vil ha rekkevidde og ordentlig motor som gjør at jeg ser dette som ett bra kompromiss i en stadig mer elektrifisert bilverden. Nye E53 AMG synes jeg er interessant, denne skal selges i Norge med en startpris på ca 1,3 mill, mye penger ja men ett røverkjøp med nesten 600 hester sammenliknet med M5 som starter på 1,8 mill. G60/61 550e er visst også ett seriøst råskinn i følge dem som har testet, dette er en "M5 Light". Bare så synd resten av bilen ikke holde mål og en standard man for mange årig BMW og 5-serie kunde forventer. fupsaker og Orjan reagerte på dette 2
jorg1s1 Skrevet August 19 Skrevet August 19 @Fredrik 90 Ja, det koster. Det skal sies at det visste jeg på forhånd, jeg hadde sjekket priser på service, PAW osv før kjøp - så jeg visste hva jeg gikk til - men tror en del får seg en overraskelse der. G61 550e har en flott drivlinje, men klarer bare ikke den bilen (gjelder da også M5). I G31 hadde drivlinjen omtrent vært drømmebilen. Nå er jeg glad i stasjonsvogn, så BMW hadde egentlig ingenting aktuelt for meg da jeg handlet Panamera. Var innom G31 540i, men det ble litt for tamt. Alpina B5 Touring av G31 generasjon også, men hadde levd i konstant frykt for motortrøbbel som nok hadde dempet eiergleden. Glemte kanskje å si at mye av grunnen til salg var alder på bilen, av erfaring så begynner det å dukke opp litt når bilen blir 7-8 år og her har man to drivlinjer å vedlikeholde i tillegg. Med PAW hvor alt skal være originalt Porsche så begynner det å koste mer enn det smaker da. Jeg ble heller ikke komfortabel med å eie og bruke Porsche i jobbsammenheng, det tok seg visst ikke så bra ut og det ble en del kommentarer med en undertone. Det er mer akseptert å eie hytte på fjellet til mange millioner og kjøre E-tron til en million, enn en brukt Panamera til 800k. Nei, jeg burde ikke bry meg - men det blir en bismak av det. Hadde med CEO i bedriften jeg jobber i bilen et par ganger (vi jobber ikke på samme lokasjon), han synes det var gøy at jeg kjøpte en slik bil og ba meg dra på litt for å høre lyden da vi kjørte. Selv kjørte han Audi Q7. Han hadde vært og prøvekjørt Cayenne nylig, beste bilen han hadde kjørt og hadde utrolig lyst på en da han kjører mye og lange turer. Men han kunne bare ikke ha en Porsche, det tok seg ikke bra ut. Han tenkte å heller importere en av de siste SQ7 (4l V8 diesel) i samme farge som den han har, så ingen skulle se at han hadde byttet bil. fupsaker og Fredrik 90 reagerte på dette 2
ahj Skrevet August 19 Skrevet August 19 1 time siden, fupsaker skrev: Jeg skjønner jeg skal lese PAW-vilkårene nøye nå, bilen blir fire år i april neste år. Men tatt inn fra Belgia speller ny med nordiske spesifikasjoner pluss pluss. PAW kostet i 2022 og 2023, samt 2024 ca 17k for ett år. Har byttet ladekontakt og ombordlader tre ganger, samt varmeapparat tre ganger. Sånn sett penger spart. Og hele baklykten. Nå ved fornyelse er det 24k. Burde nok heller tatt to år for ca 32k i fjor... Jeg måtte bytte hovedledningsnett på min i fjor, 8 uker tok det. Samt onboard lader 2 ganger, varmeapperat 2 ganger, ladeluka begynte å bli rar på ene siden, men fiksa seg selv tydeligvis. Alt av kameraer og kabler og software ble fiksa rett før jeg sa nok er nok den 18 garanti jobben på 12 måneder. PAW er et must på Porsche ellers så koster det alt for mye penger. Tror totalt kosta mine 18 garanti jobber mer enn bilens ny pris. Det sier sitt. Ron Jeremy, mslello, Dusy og 1 annen reagerte på dette 3 1
Fredrik 90 Skrevet August 19 Skrevet August 19 2 timer siden, jorg1s1 skrev: Jeg ble heller ikke komfortabel med å eie og bruke Porsche i jobbsammenheng, det tok seg visst ikke så bra ut og det ble en del kommentarer med en undertone. Det er mer akseptert å eie hytte på fjellet til mange millioner og kjøre E-tron til en million, enn en brukt Panamera til 800k. Akkurat dette synes jeg er litt synd, for egentlig så er valget av bil en privat sak. Husker tilbake i 2013 når vi nettopp hadde bygget nytt hus som 22 åringer hvorpå jeg gikk å byttet inn min da E90 325d i en F10 530d. Svigerfar ble så drit forbanna på meg at han snakka ikke til meg på flere uker, det var det mest tullete jeg kunne gjøre...sette hans datter i fremtidig økonomisk usikkerhet. Var flere det ikke falt i god jord hos, ble liksom feil at man som ung med vanlig jobb og nytt hus skulle komme kjørende i en 3 år gammel 530d. Det at jeg hadde jobbet hardt med mye overtid for å spare opp til egenkapital og hadde en gjeldfri innbyttebil var det ingen som ofret en tanke... sveigis, fupsaker, laffe og 1 annen reagerte på dette 4
fupsaker Skrevet August 19 Skrevet August 19 5 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Akkurat dette synes jeg er litt synd, for egentlig så er valget av bil en privat sak. Husker tilbake i 2013 når vi nettopp hadde bygget nytt hus som 22 åringer hvorpå jeg gikk å byttet inn min da E90 325d i en F10 530d. Svigerfar ble så drit forbanna på meg at han snakka ikke til meg på flere uker, det var det mest tullete jeg kunne gjøre...sette hans datter i fremtidig økonomisk usikkerhet. Var flere det ikke falt i god jord hos, ble liksom feil at man som ung med vanlig jobb og nytt hus skulle komme kjørende i en 3 år gammel 530d. Det at jeg hadde jobbet hardt med mye overtid for å spare opp til egenkapital og hadde en gjeldfri innbyttebil var det ingen som ofret en tanke... Da er jeg spent på hvordan din svigerfar har vært i ettertid. Har selv egen familie som oppfører seg slik og skal ha en mening rundt alt fra bilvalg, til økonomi, klesvalg på barn, hvilke venner man skal ha osv. Som gjorde at jeg har tatt en pause som nå har vart i et halvt år. Men akkurat det kan man ta på PM. 😛 Ampera og sveigis reagerte på dette 2
humpfy Skrevet August 19 Skrevet August 19 Det eneste man ikke velger i livet er familie. Betyr ikke at det alltid er match.
ahj Skrevet August 19 Skrevet August 19 1 time siden, fupsaker skrev: Da er jeg spent på hvordan din svigerfar har vært i ettertid. Har selv egen familie som oppfører seg slik og skal ha en mening rundt alt fra bilvalg, til økonomi, klesvalg på barn, hvilke venner man skal ha osv. Som gjorde at jeg har tatt en pause som nå har vart i et halvt år. Men akkurat det kan man ta på PM. 😛 Jeg har ikke opplevd det der fra nærm familie, verken min eller samboer sin. Men en tante som skal mene noe om alle, da ble det akkurat som deg. Da kutter man kontakten. fupsaker reagerte på dette 1
ahj Skrevet August 19 Skrevet August 19 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Akkurat dette synes jeg er litt synd, for egentlig så er valget av bil en privat sak. Husker tilbake i 2013 når vi nettopp hadde bygget nytt hus som 22 åringer hvorpå jeg gikk å byttet inn min da E90 325d i en F10 530d. Svigerfar ble så drit forbanna på meg at han snakka ikke til meg på flere uker, det var det mest tullete jeg kunne gjøre...sette hans datter i fremtidig økonomisk usikkerhet. Var flere det ikke falt i god jord hos, ble liksom feil at man som ung med vanlig jobb og nytt hus skulle komme kjørende i en 3 år gammel 530d. Det at jeg hadde jobbet hardt med mye overtid for å spare opp til egenkapital og hadde en gjeldfri innbyttebil var det ingen som ofret en tanke... Dette har vi merket nå som vi kjøpte hus i år og jeg byttet bil knappe 3 måneder etter. Men da av venner, ingen kommentarer men det svares ikke på telefoner osv. Jeg føler det går på sjalusi. Synd at enkelte skal henge seg oppi slikt. Hva med å la folk gjøre som dem ønsker og vær glad på dems vegne. Dusy, fupsaker og mslello reagerte på dette 3
Lars89 Skrevet August 19 Skrevet August 19 (endret) Hvordan man prioriterer bil, båt, hus osv syns jeg heller ikke noe om å blande seg opp i. Om folk har arva, solgt et firma eller lånt 100% på Santander får være en privatsak. Jeg kommenterer stort sett bare "gratulerer med kjøp!" og "er du fornøyd?" Jeg har fått noen kommentarer på bolig pga beliggenhet da strøket er kjent for å være dyrt. Men 50kvm u/parkering er ikke spesielt dyrt... Allikevel blir man satt i "bås" bare pga adressen. Endret August 19 av Lars89 Snagg30, mslello og Ingvaldsen reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet August 19 Skrevet August 19 2 timer siden, fupsaker skrev: Da er jeg spent på hvordan din svigerfar har vært i ettertid. Har selv egen familie som oppfører seg slik og skal ha en mening rundt alt fra bilvalg, til økonomi, klesvalg på barn, hvilke venner man skal ha osv. Som gjorde at jeg har tatt en pause som nå har vart i et halvt år. Men akkurat det kan man ta på PM. 😛 Mitt forhold til svigerfar er i dag veldig godt. Det var litt gnisninger mellom oss helt i starten av forholdet, rett og slett fordi hans datter fant seg en kar som var veldig lik på han selv. Begge har sterke meninger men vi har litt forskjellig syn på ting som økonomi og prioriteringer. Også tror jeg at en pappa alltid er litt ekstra beskyttende ovenfor en datter, han ville iallfall alltid det beste for sin datter og var nok i starten litt usikker på om jeg ville det samme. Nå er vi gift, har holdt sammen i 15 år og har to barn så nå er alt greit 😅 Han er en topp bestefar for våre barn og vi snakker ofte om at han har "myknet opp" med årene. Vi er enige i alt fra samfunnsdebatten til hva vi synes om elbiler 😂 Og det er mange mange år siden sist han hadde en mening om noe vi foretok oss, jeg tror nok også at han etter hvert skjønte at jeg ikke var typen som satt stille og lot andre mene ting om oss. Var noen episoder der jeg satte skapet på plass som det heter, satte meg nok litt i respekt hos han etter det. Fra mine foreldre så har jeg alltid fått støtte, da den nevnte F10 530d ble kjøpt rett etter boligkjøp så møtte jeg bare heiarop fra mine foreldre. Men de kjente meg som en som betalte regningene sine og hadde styr på økonomien. Til svigerfar sitt forsvar så kjente han meg ikke sånn. Jeg synes den pausen du har tatt er veldig fornuftig, det er som regel mye bedre å trekke seg unna i slike tilfeller. Hadde f eks ikke situasjonen med svigerfar bedret seg så hadde nok vi gjort noe av det samme. For å være helt ærlig så er kona og mine to barn de eneste menneskene jeg trenger i mitt liv, dem kan jeg ikke leve uten. Men øvrig familie, venner og kolleger kan man klare seg uten i ekstreme tilfeller. 26 minutter siden, ahj skrev: Dette har vi merket nå som vi kjøpte hus i år og jeg byttet bil knappe 3 måneder etter. Men da av venner, ingen kommentarer men det svares ikke på telefoner osv. Jeg føler det går på sjalusi. Synd at enkelte skal henge seg oppi slikt. Hva med å la folk gjøre som dem ønsker og vær glad på dems vegne. Dette var noe av det samme vi opplevde, og egentlig opplever litt i dag også. Virker som om en del folk rundt oss er litt misunnelige, eneste forskjellen er at vi prioriterer annerledes. Vi har selvsagt vært heldige og fått to friske unger, er friske selv og har vært heldige med noen økonomiske avgjørelser. Men de jeg opplever som misunnelige har ikke noe dårligere betalte jobber eller på noen som helst måte har grunn til å være misunnelig. Men vi prioriterer annerledes, og vi har jo gjeld som alle andre. Jeg kjenner egentlig at jeg hater misunnelse, er urolig lite misunnelig som person selv. Har noen noe som er finere enn meg så tenker jeg fint for dem, jeg vet at jeg selv har valget om å jobbe enda hardere for å komme dit selv. Men det er ett valg jeg ikke har tatt og kan da følgelig ikke sitte å være misunnelig heller. Joda, jeg kan kommentere i en tråd her at jeg er misunnelig på f eks vedkommende sin E31 850i. Men det er jo noe man bare sier, jeg vet jo at jeg hadde valget om å kunne kjøpe en slik bil selv…men jeg valgte å kjøpe noe annet. Ampera, fupsaker og ahj reagerte på dette 3
sveigis Skrevet August 19 Skrevet August 19 15 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Men øvrig familie, venner og kolleger kan man klare seg uten i ekstreme tilfeller. Ja 110% enig ,selv om jeg er veldig avhengig / glad for at jeg har mange venner ,så er det jo noen man har gitt slipp på i de senere årene . Og for min del vet hvorfor Fredrik ? Ikke for at de har det ene og andre men noen grusomme forferdelige kjerringer . Sure ,bitre kranglete osv og sagt det flere ganger til mine kjære kompiser ,hva ser du i henne ? Jeg hadde valgt tau eller en Magnum fremfor enkelte av disse individene . 16 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Jeg kjenner egentlig at jeg hater misunnelse, er urolig lite misunnelig som person selv Det gjør jeg og . Tenker at de som kan kjøpe seg ting er heldige og bare benytte seg 😊 Skulle man ligge å irritere seg over sånt da hadde man hatt lite og irritere seg over . Og da tilbake til venner ,da er det jo godt at man har dette som har det ene og andre og man kjøre ,teste være med på tur feks .😊 Det kan redde en dag for meg . Et godt eksempel er jo at jeg har griselyst på Alpina ,da er det godt jeg har en kompis rett i nærheten som kan lufte meg iblant 😎 Fredrik 90, ahj, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå