Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er helt sant, samtidig tror eg at når det sies menes det at ressursene (økonomisk) kunne vore flyttet til 'viktigere'  avdelinger, så får man selv bestemme hva man synes er viktig. 

Endret av BMWE39turbo
Skrevet
1 time siden, Reef89 skrev:

Så må ikke folk glemme at Utrykningspolitiet eller UP ikke har noe med etterforskning av kriminalsaker (utenfor vei) å gjøre. Da folk mener kriminelle går fri, har de ikke bedre å gjøre på blabla.
Jobben deres er nettopp å være på veien, ha trafikkontroller osv.   ..samt de har en bistand og beredskap ellers i samfunnet.

Såpass har jeg også forstått, og det er derfor det er så frustrerende at UP og Utrykningspolitiet får så store bevilgninger at de nettopp kan fotfølge de mindre alvorlige lovbruddene i samfunnet. Var det ikke bedre om denne pengestrømmen ble dirigert andre steder i politiet hvor henleggelses prosenten er langt høyere. Kanskje litt mer synlig politi i gatene når folk er ute og litt større fokus på vinningskriminalitet som gjerne rammer oss vanlige folk. Man blir liksom tatt bakfra uansett, får du innbrudd i hytta di eller båten din så blir saken med 70% sikkerhet henlagt. Får du deg en på trynet på byen og gjerningsmannen stikker av så er sjansene like små for at noen blir stilt til ansvar. Men faen ta deg om du kjører i 150 km/t på motorveien kl 04 om natt.

Eneste forslaget jeg støtter inndragning av kjøretøy er når det gjelder promille kjøring eller ruskjøring. Dette vet vi tar mange liv og jeg tørr vedde på at det er mye mer utbredt enn vanviddsbilister som Danskene kaller det. Grov uaktsomhet som f eks kjøring i motgående kjørefelt på motorvei, som jeg synes vi ser stadig mer av bør vel også straffes hardere. Når ikke Toralf på 89 år eller legen hans innser at Yarisen bør parkeres for godt så burde det være en øvre lov som kan inndra bilen hvis han velger å kjøre ut på motorvei i motgående kjørefelt kl 15:30 en Torsdags ettermiddag. Spør du meg så er det ett enda større samfunns problem enn ungdom som kjører i 200 km/t i riktig retning kl 01 om natten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...