Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Daniel. skrev:

Å få nesten 14 år ut av batteriet som stod i bilen min må vel være innafor? 🤔

IMG_20240118_215457.thumb.jpg.d4cfdad8d836b04572c0a12b68eaecb5.jpg

Kollega av meg hadde sitt batteri fra 2008. Utrolig at noen varer så mye lenger enn andre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@sveigis

Facelift E65 er faktisk ikke så ille, iallfall ikke med riktig farge og spekk. Tenk for 10-12 år siden mente vi at dette var noe av det styggeste BMW hadde laget. Lite visste vi da at det skulle bli mye....MYE verre!!

Så sant så sant Fredrik 😊

Liker begge utgaver nå jeg ,synes de er massive og fine .

Ja ville faktisk heller hatt en eldre e65 kontra mange av de nye som står utstilt på Bmw .

Husker ikke modell her ,men tittet inn i en og gulvet i den og utformingen, minnet meg om gulvet til min venn som har en 07 Hiace 😊😊😩😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Oxford e65 var jo pent :

*bilde*

Og enda penere i facelift :

*bilde*

Er ikke så verst i Le Mans blå heller :)
s-l1600.thumb.jpg.81ef61d9ddeab37f21e3d51ab6cd47f3.jpg
358387932_6343190272414366_636761583582777964_n.thumb.jpg.9bf39d04c324657fe6852843aa86dc44.jpg

9 timer siden, ahj skrev:

Kollega av meg hadde sitt batteri fra 2008. Utrolig at noen varer så mye lenger enn andre :) 

Ikke verst, en kollega av meg byttet på sin E91 rett før jul og det var fra 2009 😅

Ja det er litt imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

@sveigis

Facelift E65 er faktisk ikke så ille, iallfall ikke med riktig farge og spekk. Tenk for 10-12 år siden mente vi at dette var noe av det styggeste BMW hadde laget. Lite visste vi da at det skulle bli mye....MYE verre!!

Nettopp derfor fremstår E65 som ganske fin i dag. Når dette er nevnt var faceliften på E65 ganske vellykket. Jeg kan huske at vi den gangen var ganske samstemte om at modellen ble mye mer elegant med faceliften. E38 var og er ekstremt linjelekker så det var nok ikke enkelt for BMW å utvikle en helt ny 7-serie som ikke slektet på tidligere generasjoner og var mye større volummessig. E38 er ingen liten bil, men den er lav og hele 60 mm lavere enn E65 samt 120 mm lavere enn dagens G70.   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg kan like svært godt er når kamerater / vennepar konverter til det merket jeg driver med 😊

Dere alle her inne har sikkert noen venner som ikke bryr seg stort om bil ,likevel kjøper de biler som koster skjorten og holde vedlike og dette er sånn typiske kjipe biler .

Hvertfall nå har to vennepar her hos oss byttet bort sin eldre A4 i en av de mest strøkne x3 jeg til dags dato har sett .

Helt lik denne :

IMG_9084.jpeg.edd30d2b86097d5df22ab94dd18443c1.jpeg

Mye utstyr og kun to eiere siden 2012 og fin km stand .

Andre paret ringte forrige uke til meg og sa de ville bort med sin gamle Avensis og siden de begge her både kompis og kona har lånt mine e61er ,så ville de ha en sånn bare med 4x4 .

Hjalp dem og finne en som hvertfall jeg følte var ryddig og fin .

09 modell 525 xd:

IMG_9085.jpeg.3618f981905e8ea3c256a461f155f889.jpeg
 

Begge like som  på bildene hentet fra nett.

Egentlig så begynte alt med at de var så lei av å bruke unødvendig med penger på filleting på verksted når de ikke skrur noe særlig selv .

Jeg sa da tidligere at kjøp dere Bmw så skal jeg skru til jeg blir blå for dere ,når det kommer til vanlige ting .

Fortalte og at forvent ikke at dere får noen feilfri bil for her går ting i stykker på lik forbannet linje som alt annet og kanskje enda verre !

Men dere kan hente dere inn på vanlige ting som bremser ja vanlig vedlikehold hos meg når den tid kommer .

Det beste er jo at de er superfornøyde hele balletten her 😅

Sånn kan man like .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på om det stemmer: Men visstnok stenger Ford ned produksjonen av alle elektriske kjøretøy i USA. Men stemmer det? Vanskelig å finne ut hva som stemmer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Er spent på om det stemmer: Men visstnok stenger Ford ned produksjonen av alle elektriske kjøretøy i USA. Men stemmer det? Vanskelig å finne ut hva som stemmer.. 

Ford lager kun en elbil i USA og det er F150 Lightning og her skulle vist produksjonen stenges en periode. Samme som VW har gjort med ID serien også, og Mercedes har redusert produksjonen av EQ bilene pga lav etterspørsel. Slike nyheter kan man jo tolke som at elbiler går av moten, men det stemmer ikke. Elbil andelen av nybilsalget verden over øker stadig, men denne økningen er det Tesla og Kina som står for alene. Men tempoet på denne økningen er heller labert, kommer til å ta sikkert 20 år å komme på Norsk nivå (ca 85% elbilandel). Selv tror jeg aldri resten av det globale bilmarkedet kommer dit vi i Norge er. Elbilandelen i USA ble i fjor på 7% og i Europa så ble den vel 18% (inkludert Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...