Marius2002 Skrevet Juni 3 Share Skrevet Juni 3 @Werther Ja det kan hende, var innom Fiat Scudo, Opel Combo og flere nyere fransk og felles var mye feil med motor. De eldre er nok sikkert bedre holdbarhet på 🤷♂️Ellers er det vel Yaris Verso som er mest holdbar til denne prisen?? Nissan Kubistar har jeg ikke kjennskap til, men vil tro de stiller i samme kø? Iallefall skuvedører. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=352184628 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 3 Share Skrevet Juni 3 (endret) @Marius2002 Kubistar tilhører ihvertfall den generasjonen pizzabil som virker noenlunde driftssikre i og med at de er bygd på Kangoo/Partner etc. Virker som kvaliteten er dalende etter 2007ish. Har også inntrykk av at eldre Opel Combo 1.3CDTi er ganske greie biler. Yaris Verso er kongebil på mange måter, men litt lite bagasjerom. Og vanskeligere å ta store ting ut og inn med normale dører. Men ja, det "frister" mest med Yaris Verso, i den grad det frister å se ut som ei kjerring som alle andre bilister herser med i trafikken... Endret Juni 3 av Werther Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GtiGtr Skrevet Juni 3 Share Skrevet Juni 3 Kjøp en bra Caddy med tdi, så kan du sikkert ha den i 1-2 år og få igjen det samme Werther og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 3 Share Skrevet Juni 3 Styr unna Transit Connect Mk1, det er rett og slett genuine møkkabiler som ruster og faller ifra hverandre. Eneste er 1,8 liters TDCi motoren som er bunnsolid. Transit Connect mk 2, den som kom i 2014 og som mer eller mindre produseres ennå er veldig bra. Utrolig god kjørekomfort og faktisk litt artige kjøreegenskaper til å være kassebil. Den er jo bygget på Focus plattform og Focus er jo en av de mest kjøreglade bilene på den billige siden av BMW. Driftsikre biler med god komfort, men de er dyre. Må nok gi godt over 50 000,- for en med nær 200 000 km på klokka, men de tåler høy km stand i det minste. Caddy er VAG og det er snart barneskolelærdom at man holder seg unna etter at nybilgarantien har gått ut. Fransk er ikke så værst annet enn at de er forferdelige å kjøre, selv en ny Partner har ett støynivå i kupeen som er helt uakseptabelt. Werther og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 @Werther jeg selger kun relativt nyere varebiler da folk klager like mye på en bil til 15.000kr som en til 150.000kr. Har flere Forder for salg og flere på vei inn om det skulle være interesse Peugot og Citroën er litt kjipe biler, men samtidig biler jeg har hatt lite problemer med. Eneste er at AD-blue tanken har en veldig kjent svakhet som kom på motoren med 99HK, her er det dysa inne i tanken som krystalliseres og hele systemet må byttes sies det - tipper en kyndig mann kan tilby fiks av dette til et stort maked - utenom dette har jeg knapt hatt påkost på disse bilene. Men de støyer mye og er dårlig å kjøre, men muligens om folk hadde satt på noe annet en Landsail så kanskje de kunne blitt noe bedre å ratte. Skal sies at du får disse i topp utgave med skinnseter og hyggelig utsyr, da er de ikke så aller værst. Fiat og Opel er og samme bilen slik som de to nevnte over, kvaliteten er så som så her og. Synkron ringen til 3 giret bruker å ryke på disse og hele girkassa må byttes, merkeforhandler kunne overhale til 40.000kr. Brukt girkasse finnes til 5000-6000kr. Utover dette er det ikke mye å si, enda dårligere en de to franske. Ellers oppsummerer @Fredrik 90 det jeg skulle si og en anbefaling jeg gir alle. Kjøp Ford transit fra 2015 og utover om man ønsker en god varebil som ser grei ut og har et hyggelig fører miljø, opplevd kvalitet og kjøre opplevelse er også vanvittig mye høyere en konkurrentene til samme pris. Utrolig lett solgte biler når du en dag skal selge, opplever det er vanskelig å selge franske biler med 100.000km + men på Ford er dette ikke tilstedeværende, folk betaler mye selv med høy km.stand Werther, Marius2002 og Fredrik 90 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 Jeg har en 2005 Renault Kangoo 4x4 som kostet meg 6 000kr for seks år siden. Seiglivet bil med minimal påkost. Dette er min andre bruks-Kangoo som ble erstattet av en Kangoo jeg hadde i åtte år. Det er undervurdert å ha en slengebil som dette, og tatt i betraktning at dette er en bil du skal ha i kort tid (som garantert blir lenger enn forutsatt), hadde jeg begrenset søket til en pizzabil til +/- 10 000kr. Ron Jeremy, Werther og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 Kan støtte opp om Transit connect av nyeste generasjon, de er utrolig gode å kjøre til å være kassebil. Rett og slett et trivelig bekjentskap, vi har en slik på jobb. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 Jeg ser at det er jubel over Transit som kassebil. At de er så mye mer holdbare enn VW vet jeg ikke helt, begge har sine feiler. Connect med 1,5 er vel forsåvidt grei, men med automat/DSG er det en tikkende utgiftsbombe. MPS6 giret er vel på nivå med GM giret i E53 .Går man opp i de større Transitene så får man registerreim som går i olje. Google Ford wet belt. Ron Jeremy og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 (endret) Går det an å få kjøpt skralle med åpning for å kunne ta en unbrakonøkkel gjennom midten/hodet over disk noen sted, eller er det kun nettbutikker som har slikt? Endret Juni 4 av Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 3 timer siden, Daniel. skrev: Går det an å få kjøpt skralle med åpning for unbrakonøkkel i midten/hodet over disk noen sted, eller er det kun nettbutikker som har slikt? Mener wurth har et sånt skrallesett.. Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 (endret) Finnes i mini-format ihvertfall https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/elektroverktoy/tilbehor-elektroverktoy/2307775?v=ObsBygg-7314151849276&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9vqyBhCKARIsAIIcLMGcrvXu03hUhhkXUL7eT9gohqzaFBGrCczlk2ZSuiMm9KVxCThfnaYaAj91EALw_wcB https://www.clasohlson.com/no/Bosch-mini-bits--hylsenøkkelsett/p/40-8672?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9vqyBhCKARIsAIIcLMGT3Z6_d7kjBNsDsjGd72nqSVxAuuv9rC6BnoLAF5fvuc87qy34amQaAmXhEALw_wcB Endret Juni 4 av Lars89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 14 minutter siden, Lars89 skrev: Finnes i mini-format ihvertfall https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/elektroverktoy/tilbehor-elektroverktoy/2307775?v=ObsBygg-7314151849276&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9vqyBhCKARIsAIIcLMGcrvXu03hUhhkXUL7eT9gohqzaFBGrCczlk2ZSuiMm9KVxCThfnaYaAj91EALw_wcB https://www.clasohlson.com/no/Bosch-mini-bits--hylsenøkkelsett/p/40-8672?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9vqyBhCKARIsAIIcLMGT3Z6_d7kjBNsDsjGd72nqSVxAuuv9rC6BnoLAF5fvuc87qy34amQaAmXhEALw_wcB Hm, blir vel kanskje litt smått 🤔 Skal montere sammen coilovers og har vel egentlig blitt lært at man (helst) ikke skal bruke muttertrekker på slikt 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 Du skal ha det til mutteren på toppen av demperen som sitter nede i en fjærskål? Du har jo sånne: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/chassisdeler/fjaring/stotdempere/stotdemperverktoy-4-stk-2000016967 Så har man piper der man kan bruke en fastnøkkel på toppen (f.eks. tennpluggpipe om den matcher størrelsen på mutteren: https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/motorverktoy/tennpluggverktoy/tennpluggpipe-12-16-mm-2000054574). Eller så kan du bruke en dyp pipe som du vrir med en vannpumpetang, det har jeg gjort selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 4 Share Skrevet Juni 4 7 minutter siden, E.C. skrev: Du skal ha det til mutteren på toppen av demperen som sitter nede i en fjærskål? Du har jo sånne: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/chassisdeler/fjaring/stotdempere/stotdemperverktoy-4-stk-2000016967 Så har man piper der man kan bruke en fastnøkkel på toppen (f.eks. tennpluggpipe om den matcher størrelsen på mutteren: https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/motorverktoy/tennpluggverktoy/tennpluggpipe-12-16-mm-2000054574). Eller så kan du bruke en dyp pipe som du vrir med en vannpumpetang, det har jeg gjort selv. Skal ha det til det ja, er plass til å sitte unbrako på toppen av demperen for å holde den igjen. Mulig det funker fint med en av de pipene du sendte sammen med f.eks en fastnøkkel med skralle 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 5 Share Skrevet Juni 5 Fra den tiden da det virkelig var fine modeller stående hos forretningene til Bmw . Dette tatt i 1996 i Tyskland: Husker jo selv godt når den ene perlen etter den andre stod for salg på denne tiden . Gode tider .🥰 Shattered, tennbrikket og fupsaker reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå