Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Skulebollen skrev:

Tanket 81 liter for 24,58 på en Circle K i Norge nå🙃

Fylte full tank nylig på 7-serien til 17,30kr literen. Kriblet på plasser det ikke har kriblet tidligere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen som har greie på campingvogn her og har vært i mitt sted tidligere. Skal oppgradere litt og ser etter vogn med eget barnerom, helst med køyeseng på tvers bakerst. 

Den skal stå på fast plass på fjellet på vinteren så det snevrer ned utvalget mtp isolasjon og varme. 

Men, noen som kan modellnavn på div vogner med barnerom? 

Og, Adria Alpina 662 er foreløpig favoritt men den har Truma. Erfaring med den hadde også vært stas 👍 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Skulebollen said:

Mange som har dura nedover Danmark i år rekner jeg med. Hvordan er bensinprisene vs i Norge? I Sverige låg det jevnt på 18,30 mens det i Norge låg i snitt på 22 tidligere i sommer. Men hvordan er Danmark og Tyskland? I fjor fylte jeg billigste bensin i Norge. Men nå er det lenge siden jeg har kunne tanka opp til under 20kr literen.. ( bf95 ) 

Utgjør jo litt på en tom 90 liters tank.. I dag tanket jeg 72l diesel for 22,35. Som prisen har vært i en hel uke nå. Det svir litt når dieselen plutselig koster 19 imorgen 😆

Låg stabilt på 12,59-12,69 DKK når vi var der for et par uker siden. Altså norske priser. Det som var greit var at det var nesten samme pris alle veier (så vel en og annen oppe på 14-tallet), og de holdt seg stabile innenfor 10 øre hele uka. I Norge er det jo grusomt å prøve å følge med, er blitt vanskeligere å følge mønster og når diesel fremdeles er dyr på mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i distriktet har vi hatt stabil pris i over to måneder nå, det har jeg ikke opplevd før. 23,09 for bensin er visst nye normen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, store variasjoner i landet ser jeg. Vi har ligget stabilt på ca 21 for bensin og 19 for diesel en stund, men siste dagene så har det ligget på 19 for bensin og 18 for diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja store variasjoner.  Jeg fyller sjeldent 'hjemme', Tønsberg er dyrt på drivstoff. 
Larvik og Drammen/Oslo er vesentlig billigere, ofte 1-2kr forskjell. I Tønsberg kommer det sjeldent under 20kr mens i Larvik og eller retning Drammen/Oslo er det mulig a finne under 20kr for diesel. 
I det siste har jeg nå en regel jeg følger for megselv og det er å fylle når det er under 20kr. 


Svinger også ganske mye, ikke så lenge siden fylte jeg for 19.4kr på Sem på morgenen, når jeg kjørte hjem fra jobb la det på 24.5kr 🤐 Altså 5kr per literen innen 9 timer?...

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt latterlig hvor mye drivstoffpriser svinger. For noen år siden så var det hvertfall faste tider hvor det var billigst, som regel søndag ettermiddag og torsdag ettermiddag eller lignende, husker ikke helt. Men dette ble det slutt på etter at Circle K bestemte seg for at nei, vi skal heller være "billigere" hele tiden. Så nå finnes det ikke forutsigbarhet, blir ren gambling når man skal fylle. Skulle likt å se en annen begrunnelse enn "fordi vi kan" for at prisen kan endre seg opptil 7 kr på en dag :) Fra 18 til 25 kr har jeg sett, det er nesten 40% økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store variasjoner på bane-anleggene også.

Kosta 29kr literen på Rudskogen sist jeg var der mens Motorcenter Norway bare skulle ha 23. 

Har ingenting å si da det bare er en liten del av kostnaden, men påfallende stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått som motto at hvis noe slår meg som et godt kjøp så slår jeg til med en gang da det sannsynligvis er det. 

Det gjelder både bensin, ting på Finn.no og ellers. 

Har brent meg litt for mange ganger på å vente/overtenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som irriterer meg er at det varierer veldig hvor mye ekstra enkelte stasjoner tar for 98 over 95. Som oftest har 98 ligget på rundt 2,- mer for literen enn 95. Men noen stasjoner tar både tre og fire kr mer for 98... Da setter jeg pent fyllingspistolen tilbake å kjører en annen vei. Det er tydelig at enkelte stasjoner skor seg grovt på media sin oppmerksomhet rundt etanolbensin og bivirkningene av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...