Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Snagg30 skrev:

Koster 3200kr på en peugot partner så den prisen der på en X5 45e høres jo grei ut. 

Nja egentlig ikke ser det ut som, nå fikk jeg nettopp bukka time hos ett uavhengig verksted som er GS partner for 3200,-. Det synes jeg er greit for ett olje og filterbytte, men når vi begynner å bevege oss opp mot 5000,- så synes jeg det bare blir tullete. Det er jo slutt på servicehefter så argumentet for å ha BMW stempler i boka synes jeg ikke er gyldig lenger, denne servicen legges ikke inn i iDrive en gang da den ikke skal "rote" til opprinnelig intervall (som jeg kommer til å følge på merkeverksted). Dette er egentlig kun for min egen ro i sjelen og for å ha en kvittering å legge frem som dokumentasjon på at olje og filter har blitt byttet hver 15 000 km.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nja egentlig ikke ser det ut som, nå fikk jeg nettopp bukka time hos ett uavhengig verksted som er GS partner for 3200,-. Det synes jeg er greit for ett olje og filterbytte, men når vi begynner å bevege oss opp mot 5000,- så synes jeg det bare blir tullete. Det er jo slutt på servicehefter så argumentet for å ha BMW stempler i boka synes jeg ikke er gyldig lenger, denne servicen legges ikke inn i iDrive en gang da den ikke skal "rote" til opprinnelig intervall (som jeg kommer til å følge på merkeverksted). Dette er egentlig kun for min egen ro i sjelen og for å ha en kvittering å legge frem som dokumentasjon på at olje og filter har blitt byttet hver 15 000 km.  

Da hadde ikke jeg heller brydd meg hvem som gjorde det, ikke så lenge det "kun" er en ekstra service. Stort pluss i boka når den skal selges dette uansett hvem som har utført det, men enig at hoved servicer er ryddig med stempel av merkeforhandler i den digitale service boka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fredrik 90 said:

Noen som har fått priser på service på Bavaria i det siste? Min X5 45e er nå midt i 30 000 km intervallet og her pleier jeg å bare bytte olje og filter...4900,- skulle de ha for det. Var ikke det voldsomt eller er det den nye normalen. 

Jeg fikk tilbud fra Bilia Oslo i fjor på kr 5900 for oljeskift. Da valgte jeg heller et uavhengig verksted som kunne gjøre det samme for halve prisen, for dette var tross alt et oljeskift utenom de ordinære intervallene som uansett ikke kunne legges inn i iDrive historikken. Da kunne jeg også velge akkurat hvilket oljemerke de skulle benytte (for de som er opptatt av det), så bestilte de opp det i forkant av timen. Hyppigere oljeskift er nok mye viktigere enn hvilket merke man benytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Jeg fikk tilbud fra Bilia Oslo i fjor på kr 5900 for oljeskift. Da valgte jeg heller et uavhengig verksted som kunne gjøre det samme for halve prisen, for dette var tross alt et oljeskift utenom de ordinære intervallene som uansett ikke kunne legges inn i iDrive historikken. Da kunne jeg også velge akkurat hvilket oljemerke de skulle benytte (for de som er opptatt av det), så bestilte de opp det i forkant av timen. Hyppigere oljeskift er nok mye viktigere enn hvilket merke man benytter.

Sant, men spørsmålet er vel heller hvilken kvalitet man skal ha.

ser man på lr time på youtube kmtaler han 5w-30 som 5-dumbass og mener man må gå for 5w-40. Problemet er at bilprodusentene jager lave utslipp og dermed er 5w-30 noe de anbefaler i følge han uten at det er det beste for motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BrokeBoi skrev:

oljeskift utenom de ordinære intervallene som uansett ikke kunne legges inn i iDrive historikken.

var null problem å få service inn i idrive før den skulle på f1x, skal vell ikke være problem på andre bmw heller da ? fikk lagt inn vanlig å storservice når halve intervallet var passert på f11 jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 6900 for olje, filter, kupefilter og diffolje på Bavaria sist gang.

God pris for å få gjort det etter boka!

Mellomskift tar jeg bare selv for å få ro i sjela. 

Har hørt/lest at Porsche tar 10k for kun oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snagg30 skrev:

Da hadde ikke jeg heller brydd meg hvem som gjorde det, ikke så lenge det "kun" er en ekstra service. Stort pluss i boka når den skal selges dette uansett hvem som har utført det, men enig at hoved servicer er ryddig med stempel av merkeforhandler i den digitale service boka. 

4 timer siden, BrokeBoi skrev:

Ja jeg føler også at ett mellomskift ikke er så farlig om man tar på ett annet verksted. Jeg har jo alltid tatt alt av service på Bavaria eller merkeverksted, bortsett fra de gamle bilene mine som jeg bytter på selv. Men nå følte jeg liksom at prisen var gått over en grense for hva jeg synes var rimelig, så da bli det sånn. Så får jeg se når neste hovedservice skal tas, jeg kommer nok til å innhente pris fra Bilia i Uddevalla og BMW Niedelassung Hamburg før jeg bestiller noe hos Bavaria. Begge disse forhandlerne har jeg brukt tidligere og de har alltid slått Bavaria på pris med opp til flere tusenlapper. Det er bare det at det er så lettvint å bare bruke lokalt merkeverksted, levere bil før jobb og hente etter jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg føler også at ett mellomskift ikke er så farlig om man tar på ett annet verksted. Jeg har jo alltid tatt alt av service på Bavaria eller merkeverksted, bortsett fra de gamle bilene mine som jeg bytter på selv. Men nå følte jeg liksom at prisen var gått over en grense for hva jeg synes var rimelig, så da bli det sånn. Så får jeg se når neste hovedservice skal tas, jeg kommer nok til å innhente pris fra Bilia i Uddevalla og BMW Niedelassung Hamburg før jeg bestiller noe hos Bavaria. Begge disse forhandlerne har jeg brukt tidligere og de har alltid slått Bavaria på pris med opp til flere tusenlapper. Det er bare det at det er så lettvint å bare bruke lokalt merkeverksted, levere bil før jobb og hente etter jobb..

Service inklusiv da, var det ingen option på bilen når du kjøpte den?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Service inklusiv da, var det ingen option på bilen når du kjøpte den?!

Hmm, ettersom ikke noe annet ble sagt da jeg kjøpte bilen så har jeg bare antatt at den ikke har Service inklusive. Det burde jeg faktisk få sjekka opp i 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo kun gammel skrot, så jeg bytter alt selv og da går det 6-8L Castrol (uten å starte merkedebatt) + et oljefilter. Det havner på litt over tusenlappen. Da har jeg ventet ut tilbud osv. Jeg har sjekket ut prisen på nymotens original BMW olje og tar du prisen hos GS så er det alt mellom 3-500 kr literen! Det er også mange "bilbutikk-kjeder" som opererer med spennde priser, selv på tilbud. Tror ikke verksted selger det noe særlig billigere, så det kan fort bli noen kroner bare der.

For øvrig synes jeg at BMW er rimelig bakvendte når de ikke kunne implementere "mellomskiftkonseptet" på biler med serviceavtale. Det er tross alt fortsatt en del entusiaster som kjøper merket som er opptatt av å ikke maxe ut hver kilometer fra oljeflaska, så et skift med noe mellomskift-merknad i softwaren kunne de da ha klemt inn for å imøtekomme litt folka som prøver å bevare bilen sin mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten orkan på besøk i natt vi. 😬

IMG_2108.thumb.jpeg.8887bc12c3da99fc5ccebd47c467aea1.jpeg

Gikk heldigvis bra for vår del. Blåste godt, og regnet en god del, men ikke sååå mye verre enn litt godt vestlandsvær etter min mening. Var nok derimot mye verre for de på kysten. Uansett en ganske spesiell opplevelse med tomme butikkhyller og bensinmangel rundt om.

Ble ikke helt den Florida-turen vi hadde tenkt, men neppe noe som blir glemt med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, awt skrev:

Hadde en liten orkan på besøk i natt vi. 😬

Gikk heldigvis bra for vår del. Blåste godt, og regnet en god del, men ikke sååå mye verre enn litt godt vestlandsvær etter min mening. Var nok derimot mye verre for de på kysten. Uansett en ganske spesiell opplevelse med tomme butikkhyller og bensinmangel rundt om.

Ble ikke helt den Florida-turen vi hadde tenkt, men neppe noe som blir glemt med det første.

Hvis vinden virkelig begynner å rive i hushjørnene der borte så kan dere jo bare søke tilflukt i den bilen der. Den er mest sannsynlig mer motstandsdyktig mot en orkan en de fleste amerikanske husene jeg har sett på nyhetene. Hver gang det blåser opp litt der borte så blir de jo til pinneved med en gang. Hva bygge de hus av der borte, kryssfiner og ispinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...