Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 hours ago, E.C. said:

@BrokeBoi nå ser jeg at du har googlet det bildet og ikke tatt det selv, men det står delenummer på den hvite plastbiten om du ser på din bil. Selve armen selges ikke løs nei, men du får kjøpt hette + arm (hvit og grå på bildet), uten den biten som sitter inni der igjen (sort).

Fant delenumrene 8364648-04 og 2-965775-1, men ser ut til å være helt umulig å få tak i dette fra andre steder enn alibaba og diverse sketchy nettsider.

Skrevet

@BrokeBoi

Var ikke bare bare å få 11-sifret nummer på den nei, men alle 8364648 skal være ok, -04 bak er bare revisjonen. Hvis du finner det andre nummeret (2-965775-1) på en nettside som sier at det er TE/Tyco/AMP så skal det også være original kvalitet.

Skrevet (endret)
11 hours ago, BrokeBoi said:

Noen her som har peiling på hva denne kontakten heter for noe? Den tilkobles vindusbryterpanelet på føreresiden. Jeg trenger egentlig bare den grå låsen på kontakten, så litt bortkasta å kjøpe hele kabelen hvis det er mulig å få tak i kun kontakten. 

Jeg tror det er denne her:
12 Pin Way Auto Power Amplifier Wiring Cable Socket with Wires Car Audio Unsealed Connectors For BMW Porsche 1379096-1 - AliExpress

Ellers brukt her:
29674151 BMW X5 F15 Other wiring loom, €8.00 | RRR 

Endret av mr.pingu
Skrevet
21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Er det bare meg som blir blenda av Teslaer eller har de bilene elendig lysjustering? Nå er jeg så sinnsykt fed up av å bli blenda var disse bilene, hver faens gang det kommer en bil i mot som blender meg så jeg nesten ikke ser veien så er det en satans Nazi tralle 😡 Nå kommer jeg konsekvent til å svare ved å kjøre laserlysa rett i øyeepla dems i retur 😵‍💫

Blir konstant blendet av de, spesielt Model 3 og Y.

Skrevet
14 timer siden, Marius2002 skrev:

Meget kjent feil, "alle" får feil på EU på dette

Har hatt plenty av de inne på PKK der lysjusteringen var OK men men DRL grillet hornhinner likevel.

Skrevet (endret)
22 minutter siden, Kvasi skrev:

Har hatt plenty av de inne på PKK der lysjusteringen var OK men men DRL grillet hornhinner likevel.

Jepp, men feil lysjustering er veldig utbredt hos TM3 og TMY. Det er ganske greit å fikse selv om man tar seg tid og Tesla selv er kjent med dette som jeg skrev. :) 

Endret av Marius2002
Skrevet

Det er jo veldig merkelig at en produsent som klarer å lage prompelyder når noen setter seg i setene ikke klarer å få orden på lysa sine. Dette må jo være ett stort problem, dette er tross alt de vanligste elbilene på veiene verden over. 

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dette må jo være ett stort problem, 

Det er det, men Tesla selv sier at man må passe på selv og de dekker ikke dette under garanti. Det samme de sier om firehjulskontroll. Jeg har ikke prøvd selv å henvendt meg til Tesla, men leser og hører hva folk skriver. Som sagt fikset jeg det selv uken før EU på TM3 for å være på sikre siden. Og ja, det viste seg da å være helt ute av key. Man setten bilen omtrent 8m fra en vegg, på helt flat grunn, taper med maskeringstape på veggen diverse punkt man har målt opp her og der og stiller inn lysene deretter iht. lysbilde og punkter. Enkelt, men tar som sagt tid. :) 
Her er offisiell service for TM3 Highland på justering av frontlykter på metoden jeg beskriver over.

https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/2024/en-us/GUID-146B0F42-7379-409B-AC8B-E8DBD2065CFA.html

IMG_5788.thumb.jpeg.29b831f4493cec52ba4db0b9aea31436.jpeg

Endret av Marius2002
Skrevet
24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er jo veldig merkelig at en produsent som klarer å lage prompelyder når noen setter seg i setene ikke klarer å få orden på lysa sine. Dette må jo være ett stort problem, dette er tross alt de vanligste elbilene på veiene verden over. 

Til sammenligning så justerte jeg lysene på syvern etter lakkering for snart 20 år siden, siden har jeg ikke rørt de. Mange ting var bedre før.

Skrevet
1 time siden, papertiger skrev:

Er vel ingen andre enn Tesla som hadde sluppet unna med at "dette må dere fikse selv folkens" når lysene ikke tilfredsstiller EU-krav på flett nye biler.

Det er faktisk helt krise. Jeg tror som sagt ikke at folk flest vet at de kjører med lys som er justert helt ut av key, de setter seg inn og kjører som de har gjort i alle år. Et fåtall av personer har justert lykter på tidligere biler. Og at Tesla legger byrden på sluttkunden og fraskriver seg alt ansvar er også skrekkelig. Det føyer seg inn i rekken av saker som ifølge Tesla er "i henhold til". Jeg er oppegående nok i forhold til bil at dette fikser jeg, men duverden det er mange som ikke aner mer enn et ratt og to pedaler(automatgir ja), synd at disse blir straffet. Men men. Som sagt, bare å blinke kort på folk som blender, de vet det sannsynligvis ikke selv og trenger en påminnelse :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...