Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
42 minutter siden, Otis skrev:

Jeg målte ca -0,5 til -0,6 bar

Ikke så dårlig det vil jeg tro. Men jeg ville ha sjekket om bremseforsterkeren holder tett. Måtte bytte på en E70 for lenge siden fordi den lakk inn luft

Skrevet

@540is

Sjekket vakuum pumoen, den lager -0,5 -0,6 bar.

BKF holder fint 0,5 bar i 10 min, uten å synke, så den er frisk.
Fant feil med solenoid for EGR ventil. Den var pjusk. Smurte den med WD40 et par ganger og aktuerte den, banket på den og den er nå testet OK. Nå holder den vakuum fint. Så i morgen kjøper jeg nye vakuumslanger, da de var begynte å bli litt dårlige, men de var OK under test. Men det er ikke så mye slanger på denne motoren.

Da er jeg positiv til mitt resultat på vakuumpumpen, så langt.

Skrevet (endret)
On 4/22/2025 at 9:25 AM, Fredrik said:

Det som i vestlig popkultur gjorde Marley spesielt bemerket var at han var rastafarianer (en bibelsk trosretning) og støttet legalisering av cannabis på et tidspunkt da dette ikke var vanlig.       

Ikke meningen å gå altfor mye off topic i tråden din, 

Men som du sikkert vet har Hasj/marihuana/cannabis tatt av de siste årene.  Jeg må innrømme at jeg ikke er for legalisering da det ødelegger hjernen til folk, spesielt unge folk i alderen 12-16 med en hjerne i utvikling.

Det fører ofte til psykoser og langvarige hjerneskader som ikke er bra - har selv en del erfaring med dette dessverre.

Folk i ung alder burde rett og slett styre unna da det skader deg både kortsiktig og langsiktig.

Edit:  Så nå at dette var off topic og ikke Fredrik sin tråd.  Men poenget står - Folk forsvarer hasj på inn og utpust, men min personlige mening er at man må ta dette med en neve salt.  

Vi er alle forskjellige og har ymse bakgrunn - selv om bimmers er preget av øvre middelklasse.  Dog vil jeg anbefale bimmers-gutta at dere kjører nulltoleranse når det kommer til narkotika, selv uskyldig "skit" som hasj...Ikke la dattera di eller guttungen din kødde rundt med det, for jeg møter så mange tilsynelatende oppegående folk som er helt ute å kjøre. 

Endret av Werther

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...