Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutes ago, tennbrikket said:

Noen her som har erfaring med ryobi muttertrekkere? Sitter og ser på julegave til fattern. Han har kun en Biltema muttertrekker nå som er både tung og dårlig. Ser at tek.no gir den bra score, så kan vell ikke være helt udugelig. Men får man noe bedre til ca samme pris? Er åpen for det meste.

https://www.tek.no/artikler/samletest-klar-for-vinterdekk-vi-tester-muttertrekkere-pa-batteri/363842

 

 

Jeg er ganske fornøyd med min, den funker fint til hobbybruk og løsner det meste. ( men ikke alt! ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, scoot skrev:

Jeg er ganske fornøyd med min, den funker fint til hobbybruk og løsner det meste. ( men ikke alt! ) 

Supert! Hehe, ikke alt som er like lett og løsne når det går i salt. Får vell kvie meg til fredagen før jeg bestiller, hadde ikke gjort noe med litt avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker veldig bra og den vant jo testen, selv om jeg synes den testen der ikke var helt topp og at de tar som minus at f.eks. Milwakuee og Hitachi(nå Hikoki) er dyr blir for dumt. Selvfølgelig er proffverktøy dyrere. Uansett er Ryobien knallbra til sitt og du kan utvide med ganske mye annet verktøy på samme batteri, også hageredskaper. Ryobi kommer nå med mer og mer børsteløs fremover, så intet dumt verktøy å starte å samle på. De har siktet seg inn på hobbymarkedet og grønn-Bosch, men Ryobi ligger likevel hakket over har jeg inntrykk av og sammenligner man prismessig maskin mot maskin så er Ryobi bedre i spesifikasjoner også. Til slutt gjentar jeg meg at jeg synes testen er humbug, men likevel anbefaler jeg varmt Ryobien til hjemmebruk :)

 

Edit: Reklamasjon på Ryobi er også lettvint, koster maskinen under 1800,- så får du ny i butikk med en gang om det ikke er bruksfeil. Over dette, så må det inn på rep. Bosch f.eks. SKAL inn på reperasjon, selv om du står midt i en jobb så får du ikke gjort stort med det. Da er du plutselig 14 dager uten maskin når du står midt i oppussing(om ikke butikken har utlånsverktøy). Jeg ville ikke bestilt fra Komplett med verktøy i tilfelle noe skjer og du står der. Kjøp på din nærmeste Ryobiforhandler, Monter, Bauhaus, Obs Bygg osv.. :)

 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Geir Anders skrev:

Litt humor fra Mannegruppa Ottar hadde gjort seg her inne 🤣

Gjerne det for min del også (selv om man kanskje ikke skulle tro det). Problemet med den nevnte artikkelen vedr. de kvinnelige navigatørene i marinen (som altså ikke var ombord på Helge Ingstad da den kolliderte med tankskipet) er at den er helt bevisst fake news og en del av en større kampanje rettet mot kvinner generelt i samfunnet. Altså alle kvinner - også din mor, søster og kjæreste/kone.

Årsaken er at den er publisert av redaktøren for nettstedet resett.no (Helge Lurås). Dette nettstedet er, om ikke direkte høyreekstremt, så har de ihvertfall publisert en rekke klart høyreekstreme artikler inkl. nærmest reaksjonære/bakstreverske artikler om/mot kvinner i samfunnet generelt. De vil ha kvinnene tilbake til kjøkkenbenken (faktisk) - et synspunkt de deler med bl.a radikale muslimer og gammelnazister (som dyrket den tyske bauern kulturen - en ekstremt gammeldags bondekultur på norsk).

Jeg fleiper gjerne om/med kvinner og menn, men det skal ikke være ondskapsfullt eller politisk ekstremt (hverken til høyre eller venstre) pakket inn i en såkalt "morsom" stil slik at folk tror at det er uskyldig ment for det er det ikke. Disse folkene mener alvor og det skal man ikke ta feil av.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en selvaskehall/mekkehall i Stockholm idag og fikk vaska av noe salt etter å ha kjørt over 1000km fra Haugesund. For en genial plass. Godt og varmt med 16 vaskebåser og 3 løftebukker. Varmt og kaldt vann og høytrykkspyler og trykkluft. Betalte for tiden man var der inne. 2,50,- pr minutt. Er det noe lignende i Norge? Hvor jeg bor er det kun slike utvendige båser hvor man putter på poletter.  Blir ikke det samme

IMG_20181123_142032.jpg

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld skjedde det noe litt kult. Vi hadde vært og sett på håndballkamp (hvor ØIF Arendal knuste Tromsø), siden det var tørt og fint på veiene uten salt så kjørte vi E34. På motorveien på vei hjem så kommer det en E60 opp på siden av meg i venstrefila, tenkte kanskje at det er en som skal kappkjøre (Får stadig en eller annen tulling i en BMW eller gammel Volvo som skal presse og kappkjøre, jeg er ikke automatisk råner bare fordi man er ute å kjører i en gammel BMW etter mørkets frembrudd). Som vanlig så ignorerer jeg det hele så langt, kappkjøring med 520i er ikke å anbefale med mindre man liker å tape. Plutselig så går vinduet på passasjersiden ned, ut kommer en iphone som tar bilder. Tett etterfulgt av to tommel opp, før de gasser videre. Det var litt kult synes jeg, kan leve lenge på en sånn opplevelse :)

Kan de ha vært noen her inne? må jo ha blitt noen kule "rolling shots" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet hva BMW har klistret på sine beltespenner? Det ser ut som «hun» delen av en borrelås, men den er mye mer robust. Finnes dette å kjøpe hos BMW?

Har oppdaget i min bil at jeg er såpass tynn, at beltespennen dunker inni plasten på siden av setet når jeg kjører på ujevn vei. Trenger derfor noe for å bli kvitt denne dunkelyden da den er rimelig irriterende...

Eventuelt andre tips til noe som kan dempe lyden like godt av en eller annen type. Har filt som dette her i bilen fra før, men det er standard og aner ikke hvor man kan få fatt i slikt: 

1A5A4355-7484-4899-9A58-3D526D6AEF8E.jpeg

605E60FE-9082-456F-9955-4BB708841E14.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Er det noen her som vet hva BMW har klistret på sine beltespenner? Det ser ut som «hun» delen av en borrelås, men den er mye mer robust. Finnes dette å kjøpe hos BMW?

Har oppdaget i min bil at jeg er såpass tynn, at beltespennen dunker inni plasten på siden av setet når jeg kjører på ujevn vei. Trenger derfor noe for å bli kvitt denne dunkelyden da den er rimelig irriterende...

Eventuelt andre tips til noe som kan dempe lyden like godt av en eller annen type. Har filt som dette her i bilen fra før, men det er standard og aner ikke hvor man kan få fatt i slikt: 

Jeg har brukt "hun"-siden på borrelåsen fra Biltema, og det funker veldig greit :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 9.18, tennbrikket skrev:

Supert! Hehe, ikke alt som er like lett og løsne når det går i salt. Får vell kvie meg til fredagen før jeg bestiller, hadde ikke gjort noe med litt avslag.

Hatt min Ryobi i par år nå, kjempe fornøyd med den. Anbefales med 5 ah batteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...