Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Jøss!

Er litt blank på leiebil. Du skriver «oppgraderte». Er det sånn å forstå at du ber om oppgradering av den bilen du egentlig hadde bestilt?

Jeg leter etter leiebil til bilferie i Italia, men foreløpig er utvalget fra både Sixt og Hertz i Italia ekstremt dårlig. Finner ingen sportsbiler på sidene deres...?

Er du kjent med bilene der?

Fly til Munchen og lei derfra. ;-) Det har jeg gjort flere ganger og der kan du omtrent velge og vrake mellom alt du vil prøve. Dog til en pris. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Fly til Munchen og lei derfra. ;-) Det har jeg gjort flere ganger og der kan du omtrent velge og vrake mellom alt du vil prøve. Dog til en pris. 😛 

Helt billig er det ikke å leie kostbare biler. Husk også at mange selskaper krever kredittkort som f.eks Mastercard (i motsetning til f.eks Visa) og i noen tilfeller også to kort fra ulike selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 9.11, awt skrev:

Sorry @papertiger, men du har neppe noe mindre bagasjerom enn meg (heller større), og jeg er derfor helt uenig i at det ikke går med to (eller tre) barn. :D

Var på hyttetur i helgen, barnevogn var med, og skiboksen ble igjen hjemme. :)

Dersom man har campingvogn man kan legge det meste i så er det ingen problem. Heller ikke dersom hytta har vann og strøm og man har mye av det grunnleggende liggende der.

Vi har hytte uten vann og strøm. Må ha alt fra vann, til sengetøy, matkasser, kjøleboks med kjøleelementer, ski og skiklær, og ellers ting som skal til og fra hytta. Hytteturen på sommeren kombineres med henting av ved til å ha hjemme når vinteren kommer.

Om vi hadde klart oss med en Leaf? Aldri! Har e61 nå og ikke barn enda, og denne er bare passe synes vi. Hadde Econoline van tidligere og denne var grei å bare slenge alt inni.

I barndommen har jeg sittet nok på tur i alt fra Golf, Almera og Corolla til at jeg vil si det er trygg og bra måte å reise med 3 unger i. Pakket til taket, med bagasje i baksetet både oppå fanget og under bena.

Folk har forskjellig behov. En Leaf eier som klarer seg uten problem med 2 unger har nok mye utstyr plassert på de respektivene plassene de reiser til. Samt baserer seg på å kjøpe ting etter behov samt få mye ting levert istedenfor å hente selv.

Jeg tenker en bil som Excursion eller Suburban er ideell for vårt bruk. For det var det eneste savnet med Econolinen, nemlig bakseter og 4x4.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hytte uten vann og strøm er et skur, ikke en hytte. 😛

Utover det drar vi stort sett med oss alt av mat og klær. Litt vinterklær ligger der riktignok, samt sengetøy og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Fredrik skrev:

Helt billig er det ikke å leie kostbare biler. Husk også at mange selskaper krever kredittkort som f.eks Mastercard (i motsetning til f.eks Visa) og i noen tilfeller også to kort fra ulike selskaper.

Det er jeg smertelig klar over. Som jeg skrev: Det kommer til en pris for hva man ønsker leie eller hvor høy kredittgrense man har på sine kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Helt billig er det ikke å leie kostbare biler. Husk også at mange selskaper krever kredittkort som f.eks Mastercard (i motsetning til f.eks Visa) og i noen tilfeller også to kort fra ulike selskaper.

Hadde kommet med kontanter til de i stedet jeg :P bare for å være en jævel. Har ikke mastercard eller andre kredittkort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, awt skrev:

En hytte uten vann og strøm er et skur, ikke en hytte. 😛

Utover det drar vi stort sett med oss alt av mat og klær. Litt vinterklær ligger der riktignok, samt sengetøy og slike ting.

Nei det er det som er hytte :) hytter  bør ha strøm og vann, men når det er fra starten på 1900 tallet ute i gokk uten mobildekning og man må krysse en elv og traktorvei for komme dit, ja da er det skikkelig hytte. Og kostnaden med å legge inn strøm og vann blir for stor. Man får koblet av på en slik plass. Altfor mange bor i hyttelandsbyer med "hytter" like fine som husene og bor rundt de samme naboene som hjemme. Den plassen vi har er unik og mange ville gitt en arm for å få en slik plass i dag. De finnes ikke lengre på den måten med flere mål tomt og egen badeplass og hogstområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man prater om plass i bil her nå og hva man satt i som barn. Jeg vokste opp med E28 som familiebil som far henta ny. 3.5l automat, og god senk på 16" ats felger fungerte tydeligvis utmerket som familiebil 👹 

men husker også jeg å min søster med høye knær pga bagasje på gulvet og i mellom oss men det fungerte :) 

men de gangene vi hadde campingvogn å dro til fjells var plassen fin. Husker også en ferie når automatkassa på E28’n takka for seg på vei opp der. Da sto man der med illsint far i veikanten og irritert mor og ventet på min onkel som da kom med flakbil med Toyota carina 2 på planet som da min farfar hadde kjøpt nå og var såvidt innkjørt. Bilbytte og flytting av bagasje og turen fortsatte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Evopower skrev:

hytter  bør ha strøm og vann, men når det er fra starten på 1900 tallet ute i gokk

Vi hadde også en sånn hytte en periode, ikke vann eller strøm og var bygget i 1850 tallet ( noe rundt der ) Måtte gå kroka igjennom dører da høyden ikke var helt optimal 🤷🏼‍♂️
 

men sjarm det hadde den. Hytta var alltid varm når vi pakket sammen for hjemreisen :) men etter nok syting fra min mor og oss unga så endte vi opp med hytte som hadde strøm og vann kort tid senere, noe vi alle var fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av meg arvet en hytte "oppi gokk" av sine oldeforeldre for 10 år siden uten strøm, innlagt vann eller mobildekning. Var vel bygget på tidlig 1900-tallet. Det er fremdeles ikke vann og mobildekning, men de har ordnet skikkelig solcelle som driver det meste. Etterisolert og bygd litt om innvendig, renovert pipe og så videre. Vann hentes fra elv som er 40 meter unna fra friskt fjellvann :) Har vært der selv og det er godt med avkobling, men klart alt blir «litt mer», når traktorveien slutter 400 meter unna og på vinterstid må det gås ytterligere 1 kilometer. Jeg kunne tenkt meg en rorbu, men siden sjøen er nær, så kunne jeg tenkt meg en hytte nær en alpinbakke. Type Oppdal. Fjell og sykkel om sommer, snowboard på vinter. 
 

https://www.finn.no/156675970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om ferie og bil så husker jeg så vidt at fattern hadde Starcraft som familie bil et års tid. Da var det ikke noe problem med ferie hvor barnevogner med satt baki uten å felle sammen. Der ble ble alt "kastet" baki. :) 

Året etter ble den byttet ut med en E34 og siden den tid har det ikke vært annet enn 5 serier på han. 

@papertiger brodern har hatt e90n siden han ble pappa. Den bilen har alltid vært stappet til randen når de har vært på tur. Jeg synes du har veldig god plass med dine 490 vs hans 460(?) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Idyllisk, men jeg håper virkelig (for de fremtidige rorbueiernes del) at det foreligger konkret omregulering og planforslag for nabobebyggelsen. Slik det står nå, fremstår prosjektet som alt annet enn "en perle ved havgapet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, awt skrev:

En velfortjent dobbeltpost.

Som nevnt tidligere i tråden har jeg hatt syv leiebiler fra Sixt Schiphol de siste ukene. Jeg er nå på min siste tur hit, og denne gangen bestilte jeg hos Hertz da de hadde et tilbud (i tillegg til at Sixt ikke oppgraderte meg).

Vel, kan vel si Hertz leverte sakene! :D

F5075FC7-523A-41DF-8A15-955BE411FF64.thumb.jpeg.90995f2f2fbed9403199957bba534319.jpeg

C7B5EC6B-7F4F-4B8C-BA7B-EAD5CE7AEEE3.thumb.jpeg.fae0d75c9ea480cd7e0839d22542e20f.jpeg
 

Shelby GT-H Mustang (GT350 laget for Hertz) med 5-liter V8 og 450hk. :D  Kan ikke klage på det når jeg bestilte en 3-serie. 😛

Grom bil! Hvordan føler du den er og kjøre? Vurderer faktisk helt seriøst og bytte m3 i en Mustang med 5.0 v8 for og prøve noe nytt 😛 grom lyd i dem virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, ahj skrev:

Når man snakker om ferie og bil så husker jeg så vidt at fattern hadde Starcraft som familie bil et års tid. Da var det ikke noe problem med ferie hvor barnevogner med satt baki uten å felle sammen. Der ble ble alt "kastet" baki. :) 

Året etter ble den byttet ut med en E34 og siden den tid har det ikke vært annet enn 5 serier på han. 

Det var faktisk overraskede mange som hadde Chevy Starcraft i Norge på 90 tallet. Mener det var slik at de kunne regges som kombibiler uten avgift, som gjorde at de kosta det samme som en vanlig familiebil. Onkelen min hadde Starcraft, husker den var helt rå innvendig. Den hadde separate stoler bak og persienner på vinduene. Fettern min hadde Dodge Van, tofarget lakk som var rød øverst og sølv nederst. Nå er de vel russebiler alle sammen tenker jeg, tenk at det var en tid hvor vanlige familiebiler hadde V8er. Foreldrene til en gutt i klassen min hadde Chevrolet Caprice Classic stasjonsvogn, sånn med imitert tredekor på sidene. Lang og brei som en låvedør, i bagasjerommet var det bakovervente seter. Bakruta kunne man åpne som i side dørene, den gikk elektrisk ned i bakluka...ikke som på BMW hvor den er hengslet i overkant. Var helt konge å sitte der å kikke på bilene som kjørte bak... 

Hadde det ikke vært for at mine foreldre kjøpte BMW så hadde jeg sikkert vært skikkelig amcar entusiast i dag. Men E34 og spesielt E39 gjorde ett sterkt inntrykk på meg når jeg vokste opp. For noen fantastisk biler dette var for sin tid. Husker turene om sommern, god plassert i velorseter bak lyttende til sekserduren igjennom ett åpent soltak. Den gang E18 mellom Arendal og Oslo besto av for det meste tofeltsveier og 80 soner. Også var det pølse og pomfri enten på Sande Kroa eller Bamble Grillen 👍 Fy søren det var godt å vokse opp på 90 tallet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det var faktisk overraskede mange som hadde Chevy Starcraft i Norge på 90 tallet. Mener det var slik at de kunne regges som kombibiler uten avgift, som gjorde at de kosta det samme som en vanlig familiebil. Onkelen min hadde Starcraft, husker den var helt rå innvendig. Den hadde separate stoler bak og persienner på vinduene. Fettern min hadde Dodge Van, tofarget lakk som var rød øverst og sølv nederst. Nå er de vel russebiler alle sammen tenker jeg, tenk at det var en tid hvor vanlige familiebiler hadde V8er.

Starcraft ja. Det var utrolig populært her i byen noen få år. nå må det sikkert være 15 år siden sist jeg så en slik en. Starcraft var vel et eget firma det som kjøpte inn vanlige chevy vaner for og heve taket på de og bygge de om. Hvorfor de brått ble populære i Norge vet jeg ikke, det varte jo ikke mange årene.

Husker vi fikk inn en slik en da jeg var høgger. Når vi tok ut innredningen på den så fikk vi virkelig sett amerikansk bilbyggerkunst på høyt nivå. Det var tydelig at de hadde tatt en vinkelsliper for og kappe taket sammen med forsterkningene og noen steder hadde de bommet litt og kappet feil. Det var heller ikke gjort noenting for og beskytte sårene fra vinkelsliperen så det var mye overflaterust der. Pent utenpå og veldig enkelt alt man ikke så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...