Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men, jeg vil likevel oppfordre folk som kjører BMW til å være medlem i BMW CCN. Jeg synes det er sundt og på sin plass at ett merke som BMW har en aktiv klubb som arrangerer treff og aktiviteter for entusiastene.

Så du oppfordrer andre til å være betalende medlemmer for å støtte en klubb som arrangerer treff for deg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tambur4 skrev:

Så du oppfordrer andre til å være betalende medlemmer for å støtte en klubb som arrangerer treff for deg..?

Nå har vel egentlig de fleste klubber bla et styre, medlemskontigent osv da, så akkurat det er jo ikke noe nytt :P

Og ang det at folk skal betale for at møter skal bli arrangert.. Feks ved grilling om det er noe slikt så koster jo det litt. Ser den at det føles litt bedre å delta om man har "betalt sin del", så jeg skjønner det

Men likevel, så vil det nok være noen som ønsker å delta (mest sosialisere), uten å være medlem men likevel ha mulighet til å være med.. Da er spørsmålet hvordan dette kan løses da? Det blir på en måte feil for noen uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tambur4 skrev:

Så du oppfordrer andre til å være betalende medlemmer for å støtte en klubb som arrangerer treff for deg..?

Det var da en kynisk måte å fremstille det på…Ikke la dette handle om meg, la oss heller si at det er til entusiastmiljøet sitt beste å oppfordre så mange som mulig til å være medlem. Jeg var medlem i BMW CCN fra 2008 til 2018, nå har jeg noen år hvor jeg ikke er medlem. Men jeg støtter en annen organisasjon som BMW CCN er tilknyttet og som jobber for bedre vilkår for alle oss som liker bil…uavhengig merke. Når det er sagt så skal jeg nok helt sikkert bli medlem i BMW CCN igjen på ett tidspunkt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det var da en kynisk måte å fremstille det på

Nå er det ikke nødvendig å gjøre akkurat dette til en "battle of the wits" eller hva man sier, med avansert språk og funky formuleringer..

Posten min over dekker vel det meste ettersom jeg siterte ham og skrev et svar på det samme som du gjorde.. 

Det han basically sier er at om man ikke betaler selv så betaler andre for ens opplevelser slik jeg leser det, og det er jo egentlig veldig sant.. Se eksempelet litt ang grilling over

Personlig så ønsker jeg ikke å snylte på klubben der, men ønsker samtidig å oppleve fellesskapet der uten å være medlem.. Noe som jeg skjønner er en enorm selvmotsigelse eller hva det kalles

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg ikke medlem i BMWCCN, men jeg deltar på vårmønstringen og legger igjen penger i form av grillmat, lotteri, effekter m.m. Meg bekjent går jeg med dette glipp av andre arrangementer som er forbeholdt medlemmer, dyrere deltakeravgift på åpne arrangementer med mer, men dette er noe jeg har tatt standpunkt til og lever fint med. Jeg utelukker ikke et senere medlemskap, men for meg gir det per nå for lite i forhold til summen som kreves (en start hadde vært å tilby et medlemskap som ikke baserer seg på kalenderår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Selv er jeg ikke medlem i BMWCCN, men jeg deltar på vårmønstringen og legger igjen penger i form av grillmat, lotteri, effekter m.m. Meg bekjent går jeg med dette glipp av andre arrangementer som er forbeholdt medlemmer, dyrere deltakeravgift på åpne arrangementer med mer, men dette er noe jeg har tatt standpunkt til og lever fint med. Jeg utelukker ikke et senere medlemskap, men for meg gir det per nå for lite i forhold til summen som kreves (en start hadde vært å tilby et medlemskap som ikke baserer seg på kalenderår).

Er vel endel penger og hente i forhold til rabatter på gs, koed osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Skulebollen skrev:

Er vel endel penger og hente i forhold til rabatter på gs, koed osv. 

Absolutt. For min del har jeg egen rabattordning og nyttiggjør meg derfor ikke av BMWCCNs rabattordning. Uten denne ordningen ville muligens situasjonen vært annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Selv er jeg ikke medlem i BMWCCN, men jeg deltar på vårmønstringen og legger igjen penger i form av grillmat, lotteri, effekter m.m. Meg bekjent går jeg med dette glipp av andre arrangementer som er forbeholdt medlemmer, dyrere deltakeravgift på åpne arrangementer med mer, men dette er noe jeg har tatt standpunkt til og lever fint med. Jeg utelukker ikke et senere medlemskap, men for meg gir det per nå for lite i forhold til summen som kreves (en start hadde vært å tilby et medlemskap som ikke baserer seg på kalenderår).

Må si at jeg begynner å helle mer over på din siden her. Har vært medlem i alle år, men har enda ikke betalt i år. Føler at jeg ikke har fått valuta for pengene, det kan ha noe med lokal klubben her i Oslo/Akershus er veldig lite aktiv i det jeg ser. Ja det er ikke mye penger i det hele tatt, men skal jeg investere penger i noe så vil jeg føle at det kommer noe ut av det. Ellers kan jeg helle putte pengene i fond, aksjer osv. 

Sendte melding til lokal klubben uten svar, sendte til hovedklubben og fikk i kveld svar etter nesten to uker uten. Hvor det var så enkelt som Vårmønstringen her i Oslo. Føltes veldig som jeg kasta bort tiden, når jeg fikk vite her inne at Vårmønstringen skal være 1 mai(får vi håpe at det skjer i år) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel kanskje laget en egen tråd, men syns jeg kan mase litt på offtopic-tråden racerne også 😛

To bass elementer på 100W RMS og 4ohm single coil hver. Det er jo da 200W RMS totalt, har jeg forstått det riktig at det da blir 2 ohm hvis jeg kobler de i parallell, så en liten forsterker på 200w +- 50 @ 2ohm skal da være passelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste man må huske, er jo at de som sitter i styre og arrangerer treff i BMW CCN og lokalavdelinger, gjør dette på fritiden sin.

Har selv vært med i styret i Trøndelagsavdelingen noen år nå og betalende medlem siden 1999. 
Men det er jo ikke så givende å arrangere treff når det bare er den harde kjernen som kommer. Folk har det jo travelt og ser an været og andre ting før de kommer på treff. Det er jo litt sånn samfunnet har blitt.

Det fører jo til slutt at ting dør ut og det har ikke vært flust av folk som er interessert i å ta på seg verv i de årsmøtene jeg har vært på iallfall. Jeg takker nok for meg på årsmøtet nå.

Så husk det, skal det være BMW CCN treff, så må man ha medlemmer og folk som orker å bruke fritiden sin på arrangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Skjønner.. du synes jeg ikke er morsom :P

Nei spør for meg selv, hadde vært gøy å prøve 👍

Fredrik prøvde å være morsom. Det synes jeg han var. Det var ikke ment at du ikke var morsom :) Du kan prøve på lokale lag og revyer først og kanskje litt nettbasert på Youtube(?). Jo bedre du gjør det på revyer jo raskere åpner dørene seg. :) En må begynne en plass og jobbe seg opp. Samtidig må du finne din egen sti som skiller deg ut slik at du blir interessant og ikke en i mengden. Videre fra revyer er jo små jobber på humorkveldee på festlokaler, pub, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marius2002 skrev:

Fredrik prøvde å være morsom. Det synes jeg han var. Det var ikke ment at du ikke var morsom :)

Avogtil blir jeg "fornærmet" uten egentlig å mene noe med det.. Jeg syntes og det var litt festlig det spørsmålet :P

Men ja tenker isåfall jeg vil prøve lokale lag og revyer.. Det kan jo bli et springbrett kanskje om man blir "oppdaget" evt..

Jeg har hørt fra mange at jeg hadde passet på TV osv så det hadde vært artig å vise alle at ok, her er GreenE36Cab, på TV2 eller NRK1, i beste sendetid 👍

Når det gjelder YT, så er jeg ikke gira på å "ta en Bieber" så tror jeg dropper den ruten :P

Men takk for et fyldig og bra svar, skal prøve å huske å sende en autograf i posten når jeg blir kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...