Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Pruter du bilen ned til 480 000,- SEK, er dette omtrent 445 000,- NOK jf. dagens vekslingskurs. M3 har Co2-utslipp på 204g/km, så med disse dataene i betraktning, blir bilen ferdig på norske skilt for rett i underkant av 705 000,- NOK. 

Det du gjør i tillegg etter at du har fått bilen registrert er å søke om alternativ beregning av bruksfradrag.

Når jeg importerte min M5 i 2017, betalte jeg kr.367.892 i engangsavgift ved registrering, søkte 24.10.17 om alternativ fortolling, fikk svar   1.11 og ny beregning ble kr. 286.941, fikk tilbakebetalt kr. 80.951. 
Dette gjør du via altinn, ligger skjema der, du skriver bare inn Regnr, send.
Ved all import kan du søke om alternativ beregning. Dette er lønnsomt i 99 av 100 tilfeller. 
 

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Snagg30 skrev:

Ser ut som dine ord @Fredrik blir en realitet kjappere en jeg hadde trodd. Nå er selvsagt dette en fille ting med tanke på hva som skjer i Ukraina. 

 

https://e24.no/privatoekonomi/i/KzRdly/27-kroner-literen-for-diesel-aldri-sett-noe-tilsvarende?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Bare røre, ikke se 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Pruter du bilen ned til 480 000,- SEK, er dette omtrent 445 000,- NOK jf. dagens vekslingskurs. M3 har Co2-utslipp på 204g/km, så med disse dataene i betraktning, blir bilen ferdig på norske skilt for rett i underkant av 705 000,- NOK. 

M3 med automat har 196 mener jeg.  Mens manuell har 204. Hvor fant du tallene? Ser at Google henger litt bakpå ved kursendring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Skulebollen skrev:

M3 med automat har 196 mener jeg.  Mens manuell har 204. Hvor fant du tallene? Ser at Google henger litt bakpå ved kursendring

Ett tips for å få helt nøyaktige tall er er slå bilens svenske regnummer opp hos transportstyrelsen: 

Sök Fordonsuppgifter (transportstyrelsen.se)

Her får du all info på den eksakte bilen, alt fra vekt, utslipp og første regdato. Det er disse tallene biltilsynet i Norge bruker når de avgiftsberegner bilen, hver gang så har dette nesten stemt på krona for min del.

@Ampera

Det med alternativ beregning er jo også ganske lurt å ha satt seg inn i, dette har ikke jeg vært så mye borti. Men er det penger å hente her fortsatt? mener å ha hørt at alternativ beregning ble mindre aktuelt når de økte bruksfradraget kraftig for ett par år siden. 

Jeg husker når vi importerte min F10 530d fra Tyskland i 2013 var det vel, da søkte importfirmaet alternativ beregning og da fikk vi igjen ca 13 000 kr. Var ikke så mye å hente på vanlige biler, mens på biler med stor motor var det som du erfarte en del å få tilbake. Ellers så vet jeg lite om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at det ikke bare er meg som leverer barn i barnehagen med entusiastbil 👍 Har funnet ut at det er flere fedre i barnehagen her som er bilentusiaster, er også en som kommer i en Porsche 964 Turbo av og til. Jeg gikk med en BMW M t-skjorte på ett foreldremøte, da kommer man i snakk med folk. En hadde en 2-dørs E30 325i stående i garasjen, han er/var aktiv her inne mens en annen restaurerer en 2002 som han arvet fra faren… Artig 😀

E87F8BB9-D193-4EF0-8280-580C88763D8F.thumb.jpeg.629d4cf88ea8709c421facdac5095474.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 så gøy :D En kollega av min far kjøpte back i 2006 en senket E36 325i med effektanlegg. Fin bil egentlig. En voksen familiemann med XC90 til daily. Han startet å levere ungen i denne og det endte opp med at ungen ikke ville sitte på i XC90en, kun E36en, for den var kul og bråkte skikkelig. Så absolutt thumbs up til de som har mulighet, lyst og interesse av å bruke spesielle biler til daglig. Jeg bøyer meg enda for den familien her i byen som har en 435i cabriolet som daily. 2 barn. :) Jeg har også veldig lyst, men det praktiske er håpløst for min del. Det er alt hva en gjør det til selv såklart, men likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 så gøy :D En kollega av min far kjøpte back i 2006 en senket E36 325i med effektanlegg. Fin bil egentlig. En voksen familiemann med XC90 til daily. Han startet å levere ungen i denne og det endte opp med at ungen ikke ville sitte på i XC90en, kun E36en, for den var kul og bråkte skikkelig. Så absolutt thumbs up til de som har mulighet, lyst og interesse av å bruke spesielle biler til daglig. Jeg bøyer meg enda for den familien her i byen som har en 435i cabriolet som daily. 2 barn. :) Jeg har også veldig lyst, men det praktiske er håpløst for min del. Det er alt hva en gjør det til selv såklart, men likevel. 

Ja slikt er så gøy, og det er så flott å se responsen fra ungene også når man kommer i tøff bil. Morgendagens entusiaster skal formes. Min egen datter på to år synes det er veldig stas å kjøre Camaro, de dagene jeg henter og leverer så får jeg høre fra barnehagetantene at hun er veldig opptatt av lekebilene og lager tydelige brummelyder med munnen :D Hun er veldig fasinert av biler så jeg føler jeg har fått påvirket litt i riktig retning, selv om jeg kommer til å la hun velge interesse selv etterhvert som hun vokser til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 så gøy :D En kollega av min far kjøpte back i 2006 en senket E36 325i med effektanlegg. Fin bil egentlig. En voksen familiemann med XC90 til daily. Han startet å levere ungen i denne og det endte opp med at ungen ikke ville sitte på i XC90en, kun E36en, for den var kul og bråkte skikkelig. Så absolutt thumbs up til de som har mulighet, lyst og interesse av å bruke spesielle biler til daglig. Jeg bøyer meg enda for den familien her i byen som har en 435i cabriolet som daily. 2 barn. :) Jeg har også veldig lyst, men det praktiske er håpløst for min del. Det er alt hva en gjør det til selv såklart, men likevel. 

Med de bilene jeg har hatt opp igjennom har det automatisk vært mye lyd oppigjennom .😊

I barnehagetiden til minstejenta kjørte meg og kona Calibra Turbo eller Omega Mv6 .

Spesielt i Calibraen var der mye lyd .

Med større Turbo ,tre toms eksos ,Turbo xs dump ventil så ble man lagt merke til .

Og glemmer ikke en gang da jeg gikk inn porten i barnehagen ,da kom der en far bort og lurte på om sønnen kunne være med en liten tur i bilen min .

For han holdt på å tørne gal av å høre på sønnen når han lekte hjemme .

Den eneste lyden han hørte var :uuuuaaaaæææhh ,PPPPssssjjj,uoeeehh Pssssjj😅😅..

Tok han med og det glemmer han aldri .

Nå gutten en voksen kar på 17 og han nevner det stadig at det var gøy .

Det beste er at han er veldig interessert i bil og mener han har kjøpt seg e90 nå .

Hvem vet var det turbolyd og grov eksos som gjorde at han ble så hekta på bil?

Men ja enig det F90 og du skriver at det er gøy når folk bruker entusiast bilene sine til vanlig .

Sjalu var jeg på den kjerringa som leverte barna sine her med e60 m5 i sin tid .

Dog hadde mannen gjort en dårlig handel på Olsen bil ,så denne er nok spiker nå 😩😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med elbiler får oppmerksomhet faktisk.

Fruen opplevde i dag når hun hentet på skolen, at en snekker bas, samlet hele arbeidslaget som pusser opp ett hus ved parkeringsplassen og stod med tommel opp til i4'n når hun passerte.
Stadig vekk så står det unge og voksen og tar bilder av bilen og filmer når vi kjører forbi, har aldri opplevde lignende.

Litt fascinerende, med Toyota rød el bil og 18" vinterhjul. 🤣 Jeg fåt nyte det til det blir ett vanlig syn med tøffe 20" hjul osv. Da får vel de som brommer ett lite fortrinn igjen.😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mslello skrev:

Til og med elbiler får oppmerksomhet faktisk.

Fruen opplevde i dag når hun hentet på skolen, at en snekker bas, samlet hele arbeidslaget som pusser opp ett hus ved parkeringsplassen og stod med tommel opp til i4'n når hun passerte.
Stadig vekk så står det unge og voksen og tar bilder av bilen og filmer når vi kjører forbi, har aldri opplevde lignende.

Litt fascinerende, med Toyota rød el bil og 18" vinterhjul. 🤣 Jeg fåt nyte det til det blir ett vanlig syn med tøffe 20" hjul osv. Da får vel de som brommer ett lite fortrinn igjen.😁

Du har jo en elbil som er forkledd som en fossilbil 😅

i4 er iallfall enn av markedets tøffeste elbiler, og jeg sier det igjen…å betale ekstra for en e-tron GT er bortkastet i mine øyne. 4ern ser bedre ut, har penere proposjoner, antagelig bedre kvalitet, rimeligere pris, nesten like bra ytelser og den har bedre rekkevidde. "No brainer" i premium elbil segmentet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...