Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, tennbrikket skrev:

Vært innom her og titter litt. https://www.sparevinduer.no/fastkarm-vinduer/1-rutefk/

Får litt bismak av nettsiden, endel både og erfaringer når jeg søker på nett. Det er jo fort snakk om en sum med penger. Da er det kjipt hvis noe skal gå galt, og kundeservice er helt fraværende. 

Ser 120x120 vindu på 3 lags, lydabsorberende og tre/alu kommer på 4k per. Syns ikke det er veldig avskrekkende, men så er det heeelt sikkert en grunn til at andre aktører er dyrere.  Ser følgende Ug-verdi 0,52 W/m2 K. 120x120 vinduene med fastkarm tenkte jeg å ha på kjøkken. Resten av rommene med 120x120 kommer jeg nok til å gå for topsving muligens. 

Ug er verdien for glasset, de må oppgi U-verdi for hele vinduet inkl karm. Jeg vil igjen anbefale deg å velge vinduer som er godkjent av Norsk dør og vinduskontroll, da er du garantert kvalitet og garantier. https://ndvk.no/

Husk at med fastkarm så kan du ikke åpne vinduet for å lufte eller vaske det.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det @Maxmek sier^ . Samt: Hvor viktig er lyd? Det som avgjør lydisolering er avstand mellom glasslagene og ulik glasstykkelse. Det kan fordyre det hele en god del på grunn av at det ene glasslaget eller så er tykkere. Ikke sikkert du trenger det på alle vinduer heller. Ofte brukt på soverom eller rom mot vei, men vurdering. :) Du trenger heller ikke selvrensende på alle vindu om det er et valg, for at selvrensefunksjonen skal fungere må regn/vær og vind nå til. Er det i skjul/ikke utsatt er det bortkastet. Bare tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona er så glad i å kjøre G30en fordi den føles så trygg sier hun… Hvordan trygg da spurte jeg, jo når hun skulle ut på motorveien så var det bare ett lite blunk så var man oppe i høy hastighet. Var så mye enklere å flette inn på motorveien når man hadde litt fart i påkjøringsfeltet. 😂 Så etter nå 11 år sammen så har hun blitt smittet av Clarkson metoden jeg praktiserer…."Speeed and Power" 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Pekka skrev:

Her er løsningen for alle som synes bensin/diesel/strøm er for dyrt om dagen:

https://www.dagbladet.no/nyheter/pernille-kjorer-aldri-over-90/75598028

Noen som ser hva slags bil det er?

Jeg kjører konsekvent 130 km/t i 110 sona da det er min protest mot de alt for lave fartsgrensene. Og jeg har ingen planer om å senke hastigheten pga høye drivstoff priser, jeg liker god flyt og effektiv kjøring. 

Ikke lett å se hva slags bil det er, men tipper det er en japansk/koreansk bil fra midten av 2010 tallet. Det blir også nødt til å være en dieselbil ettersom den har 600 km rekkevidde ved halv tank, så da snakker vi om en Euro 5 dieselbil. Disse miljøforkjemperne er så fulle av bullshit og dobbelmoral at jeg bli kvalm...ett steg på veien for å spare miljøet var vel å kjøpe seg en elbil. En venninne av kona er medlem i MDG her lokalt, selv kjører hun en 2005 Skoda Superb 1,9 TDI...under den unnskyldning at det bare er en billigbil. Hun burde ikke ta opp temaet miljø og bil så lenge jeg er i nærheten iallfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vegard_ skrev:

Jeg vil også vite hvilken bil det der er, 1200km på 1 tank er veldig fristende 😅

Ved å kjøre 90 km/t på motorveien så klarer de fleste dieselbiler 1200 km på en tank veldig lett, det skulle jeg fint klart med min G30 540d også. Pleier å ligge rundt 990-1050 km rekkevidde hver gang jeg fyller, det er så deilig selv om pumpa nå passerer 1000 kr før det klikker i håndtaket :P Og det som er så fint er at du kan kjøpe en dieselbil til 100 000 kr som fortsatt gjør 1200 km på en tank uten problem, mens en elbil som går maks 750 km koster 1,6 mill...

58 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg kjenner jeg gruer meg til dagens MDG-generasjon vokser opp og får innflytelse i samfunnet. Det der er intet annet enn skremmende. Og trist. 

Ja det er en grusom tanke, dette er det jeg vil karakterisere som farlige folk både for landets næring men også for oss som forbrukere. Ekstreme ideologier må man alltid forsøke å holde på en armlengdes avstand. 

Jeg klamrer meg til håpet om at også disse folkene vokser opp etter hvert og innser at verden er ikke så svart hvit som de liker å tro. Vi skal ta klima utfordringene på alvor, men vi skal ikke samtidig grave vår egen grav slik de nå legger opp til.   

47 minutter siden, gallay skrev:

Citroen C4?

Godt spottet, det er en Citroen C4 ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Fredrik 90 said:

Ved å kjøre 90 km/t på motorveien så klarer de fleste dieselbiler 1200 km på en tank veldig lett, det skulle jeg fint klart med min G30 540d også. Pleier å ligge rundt 990-1050 km rekkevidde hver gang jeg fyller, det er så deilig selv om pumpa nå passerer 1000 kr før det klikker i håndtaket :P Og det som er så fint er at du kan kjøpe en dieselbil til 100 000 kr som fortsatt gjør 1200 km på en tank uten problem, mens en elbil som går maks 750 km koster 1,6 mill...

Det er jo helt sant, har ikke kjørt diesel på lenge! Nei da holder jeg meg langt unna en Citroen hvis nesten alle andre diesel biler tar 1000km per tank også :D er jo vant til at full tank her går unna på 700km ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Vegard_ skrev:

Det er jo helt sant, har ikke kjørt diesel på lenge! Nei da holder jeg meg langt unna en Citroen hvis nesten alle andre diesel biler tar 1000km per tank også :D er jo vant til at full tank her går unna på 700km ca

Ja det er derfor jeg fortsatt er så stor tilhenger av diesel, det gir meg akkurat den friheten jeg ønsker å ha når jeg er på langtur. Jeg ønsker ikke at bilen skal bestemme når jeg må stoppe og hvor lenge jeg må stoppe, jeg vil være herre over det selv. 700 km er rundt det jeg har i rekkevidde når jeg kjører på Autobahn, da går det i 150 km/t og opp :) Skal helt ned til Frankfurt til neste uke, spent på de Tyske dieselprisene nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...