Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

https://hardangervidda.com/hardangervidda-nasjonalparkrute/
 

Noen som har kjørt denne ruta i det siste som kan fortelle litt om veistandarden på disse veiene her? :) Jeg ser for meg å ta en dagstur neste gang jeg har turnusfri, og få kjørt M3en en god tur, den første i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dusy skrev:

https://hardangervidda.com/hardangervidda-nasjonalparkrute/
 

Noen som har kjørt denne ruta i det siste som kan fortelle litt om veistandarden på disse veiene her? :) Jeg ser for meg å ta en dagstur neste gang jeg har turnusfri, og få kjørt M3en en god tur, den første i år. 

Så lenge det ikke gnistrer når du kjører over fartsdumper vil du få en fin tur med flott landskap og fine kurver. Din bil er nok skapt for nettopp en slik tur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Ron Jeremy said:

Så lenge det ikke gnistrer når du kjører over fartsdumper vil du få en fin tur med flott landskap og fine kurver. Din bil er nok skapt for nettopp en slik tur.

 

Herlig @Ron Jeremy, takk for svar! :) Det gnistrer nok ikke når jeg kjører over fartshumper nei 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som jeg fryktet, kjenner jeg at BMW Ms jubileumsmerker fort kom til å bli oppbrukt. Nå har jeg sett disse på flere biler, deriblant E60, E90, E46, F20 etc. Føler emblemene er på vei til å bli i samme kategori som "M-striper" i grillen og dieselstuss. Trist.

IMG_6514-scaled.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i en verden der folk blir krenket av alt .

Det anmeldes til både politi og instanser for ingenting .

Natt til igår hørte jeg noe vakkert på veien der jeg bor …

Når du hører en sekser med turbo og hagleskudd lader opp før clutchen slippes ut ,DA vet du at man har nydelige lyder i vente .❤️❤️
2jzen smalt ,poppet som fy borti gjennom sletta i en eneste stor røyksky .

God gammeldags burning 😎😎,jeg blir aldri lei av det .

Jeg vet hvem gutten er og traff han igår og sa ,det var litt av et helvete du lagde på tomgangs kjøringen din,ble litt brydd så sa jeg bare kos deg maks du 💪,vet du kjører som en prest til vanlig .

Alle har godt av å høre litt klassisk autofil råning iblant .

Han regnet vel med at jeg var forbannet ,følte meg krenket over nattesøvn som uteble .Dro et smil om munnen gjorde han ,ja faktisk en aldri så liten strekk på første og andre gir og med denne herlige japsebilen sin .

Sånn må man ha det og tåle .

Ta vare på de få entusiastene som er igjen av den yngre garde .

Man skal aldri glemme at man har vært ung selv 😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2022 den 17.28, Dusy skrev:

Herlig @Ron Jeremy, takk for svar! :) Det gnistrer nok ikke når jeg kjører over fartshumper nei 😂 

Fredag 10.juni publiserte RA en artikkel om dette spesielle Ferraribesøket i Rjukan sentrum. Det var Saudi Arabia Ferrari Owners Club som var på en sju dagers tur i Sør-Norge. De italienske sportsbilene med sjåfører og pasasjerer tok en pitstop i verdensarvbyen. Her ble bilene med den steilende hesten i front parkert foran Såheim kraftstasjon - hvor det også buldrer noen hestekrefter. Deretter suste de videre vestover med Geiranger som det store målet. Mange hadde møtt konvoien på de svingete veiene i Tinn, Notodden og Kongsberg. 
 

Kan Saudi gutta med Ferrari legge turen den veien, kan flere ta den turen tenker jeg 😅👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Vi lever i en verden der folk blir krenket av alt .

Det anmeldes til både politi og instanser for ingenting .

Natt til igår hørte jeg noe vakkert på veien der jeg bor …

Når du hører en sekser med turbo og hagleskudd lader opp før clutchen slippes ut ,DA vet du at man har nydelige lyder i vente .❤️❤️
2jzen smalt ,poppet som fy borti gjennom sletta i en eneste stor røyksky .

God gammeldags burning 😎😎,jeg blir aldri lei av det .

Jeg vet hvem gutten er og traff han igår og sa ,det var litt av et helvete du lagde på tomgangs kjøringen din,ble litt brydd så sa jeg bare kos deg maks du 💪,vet du kjører som en prest til vanlig .

Alle har godt av å høre litt klassisk autofil råning iblant .

Han regnet vel med at jeg var forbannet ,følte meg krenket over nattesøvn som uteble .Dro et smil om munnen gjorde han ,ja faktisk en aldri så liten strekk på første og andre gir og med denne herlige japsebilen sin .

Sånn må man ha det og tåle .

Ta vare på de få entusiastene som er igjen av den yngre garde .

Man skal aldri glemme at man har vært ung selv 😎😎

Støttes, 2jz er rått.  Supra MK4 er mitt favoritt japsebil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Vi lever i en verden der folk blir krenket av alt .

Det anmeldes til både politi og instanser for ingenting .

Natt til igår hørte jeg noe vakkert på veien der jeg bor …

Når du hører en sekser med turbo og hagleskudd lader opp før clutchen slippes ut ,DA vet du at man har nydelige lyder i vente .❤️❤️
2jzen smalt ,poppet som fy borti gjennom sletta i en eneste stor røyksky .

God gammeldags burning 😎😎,jeg blir aldri lei av det .

Jeg vet hvem gutten er og traff han igår og sa ,det var litt av et helvete du lagde på tomgangs kjøringen din,ble litt brydd så sa jeg bare kos deg maks du 💪,vet du kjører som en prest til vanlig .

Alle har godt av å høre litt klassisk autofil råning iblant .

Han regnet vel med at jeg var forbannet ,følte meg krenket over nattesøvn som uteble .Dro et smil om munnen gjorde han ,ja faktisk en aldri så liten strekk på første og andre gir og med denne herlige japsebilen sin .

Sånn må man ha det og tåle .

Ta vare på de få entusiastene som er igjen av den yngre garde .

Man skal aldri glemme at man har vært ung selv 😎😎

Helt enig, jeg lar meg ikke irritere over sånt. Jeg som bilentusiast vil ikke slå hånden av andre entusiaster selv om de gjør ting jeg ikke selv ville gjort. Burning er ikke min greie, har for stor mekanisk sympati til å holde på sånn. Men om andre vil gjøre det, kjør på for min del. Bilinteressen må pleies, derfor mener jeg også at man skal la rånere og raggere være i fred. Ja det er dødsharry og de herper noen ganger biler som burde blitt tatt vare på, men jeg heier frem all bilinteresse blant unge i dag. 

Noen folk skal sladre og angi for en hver pris. Husker god selv jeg var 18 år og jobbet på Bavaria, kjørte inn på en parkeringsplass med E61 520d demobilen og la den breit noen runder på glatta der. Så kom det en torsk i en rød varebil med Arendal Kommune på døra og sperret utkjørselen. Jeg klarte likevel å presse meg forbi mens han brølte at dette ikke var noen rallycross bane. Når jeg kom tilbake til jobb så hadde han ringt sjefen min og fortalt om den "hasardiøse" kjøringen min på en tom parkeringsplass. Sjefen min spurte om jeg hadde lekt meg litt med demobilen, hvorpå jeg måtte erkjenne at det hadde jeg. "Den er fin å sladde med på glatta den 520en bare man slår av alle systemene, går an å legge fine breisladder….det er jo jævla moro" kom det helt uventet fra sjefen min da 😂 Han var en kul fyr og tok slikt med ro i stede for å kjefte, vi har alle vært unge en gang er vel kanskje moralen her 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt mer enn en fin opplevelse av japanske 6ere jeg også, to av de rett utenfor husveggen der jeg bodde tidligere.
En kveld fikk jeg sms fra en kjenning hvor det sto; er det noe turtall?  Rett etterpå kom Supraen forbi på turtallsperra i høyeste gir og satan det hørtes gromt ut..
E annen gang fant en kompis ut at det var en god ide å stoppe og burne rett utenfor midt på natta med R33en hans. Benket toppeffekt på 11k rpm på den og DET er musikk er det. Denne gangen gikk det en ventil og et stempel, som jo var både dumt og dyrt, men jeg fikk oppleve både det samt å skru Datsunmotor etterpå  :P 

Ble ikke litt krenket noen av gangene btw  :)  

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kollega skal kjøpe oss en Mercedes sprinter som skal bygges om til Campervan for utleie. Bilen vi ser på har hvite skilt og seterader bak over, hva sier regelverket om å demontere alt av seter og gjør den om til 2/3 seter? Er dette problematisk i forhold til statensvegvesen/PKK? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hpi skrev:

Støttes, 2jz er rått.  Supra MK4 er mitt favoritt japsebil 😊

2jz er verdens beste motor som er produsert uansett produsent. Når denne motoren fortsatt er folks soleklare førstevalg i grombygg som skal banke på sperra selv 30 år etter dens introduksjon, det sier litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg og en kollega skal kjøpe oss en Mercedes sprinter som skal bygges om til Campervan for utleie. Bilen vi ser på har hvite skilt og seterader bak over, hva sier regelverket om å demontere alt av seter og gjør den om til 2/3 seter? Er dette problematisk i forhold til statensvegvesen/PKK? 

Ja. Dette må anses som en ombygging som må vises og godkjennes på trafikkstasjon. 

Hvis dette ikke er gjort før PKK skal man få mangelen de fleste bilinteresserte frykter, nemlig 10.1 forevisning for trafikkstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...