Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, papertiger skrev:

Er det bare meg som ikke følger med i tiden eller har spesielt prisen på sommerdekk i større dimensjoner gått kraftig opp? Kikker på 20" sommerdekk til F11’en om det skulle bli aktuelt; Eksempelvis Michelin PSS* i 245+275 dimensjon ligger til snaue 18000kr på dekkonline. Mens 4 stk Michelin PS5 i 245/40-19 ligger til rundt 10000kr samme sted, som ikke er avskrekkende og noenlunde i tråd med hva jeg har betalt før. Det er jo nesten dobbel pris for førstnevnte.

Ja det har blitt svært dyrt, «gleder» meg til jeg skal ut med nye Michelin pilot sport 4s til competiton felgene :) Nye Michelin pilot sport 5 til E36’n kom på knapt 6000kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Snagg30 said:

Ja det har blitt svært dyrt, «gleder» meg til jeg skal ut med nye Michelin pilot sport 4s til competiton felgene :) Nye Michelin pilot sport 5 til E36’n kom på knapt 6000kr. 

Det er nesten så det frister å la dekkpriser styre felgvalg selv om jeg ikke er gira på et sett til med Style 351. Får følge med å se om det dukker opp et felgsett med gode dekk, det skjer i blant. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp og salg av hjul kan fort være grei butikk hvis man tar seg bryet. 

På i3en jeg hadde gikk jeg i null på 80k km. Da ble den kjøpt på godt brukte dekk og solgt på nesten nye dekk. 

Men dekkprisene har tatt rimelig greit avgårde ja.  

Når bilene stadig også får større hjul er det mange som får seg et pris-sjokk.

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde meg en erfaring med 5-serie her. Kjøring på glatt underlag, og ESP av. Den ene var mye mer villig til å akseptere sladd og tull enn den andre. Begge bilene førstegangsreg i 2018. «Villigbilen» tidlig, og den andre sent på året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, bricks skrev:

Synes det er artig når unger har teknisk interesse, har en liten nabotass som elsker å se på når jeg freser snø, sitter og ser på med store øyne, prøvde i hele fjor å spørre om han ville prøve, men nei det turte han ikke.Så rett før jul så kom han med en gang jeg spurte:).Fresen er slik at man må sette spaken i fremover, trykke ned håndtaket for fremdrift og så trykke inn en knapp for å starte selve fresen. Viste han det en gang så fikset han resten selv!Helt utrolig hvordan en liten hjerne fungerer

Du får passe på nå, om noen år så skjønner han at dette er en kjedelig jobb og forlanger betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertigerjeg fikk melding fra vår felles dekkpusher at prisene skulle rykke greit opp fra 2023. Spesielt på Michelin.  Så da heiv jeg meg rundt og bestilte nye (RUNDE) vinterdekk til G20en. Så nå ligger det 4 stk Michelin X-Ice Snow og venter på meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, StigJ said:

@papertigerjeg fikk melding fra vår felles dekkpusher at prisene skulle rykke greit opp fra 2023. Spesielt på Michelin.  Så da heiv jeg meg rundt og bestilte nye (RUNDE) vinterdekk til G20en. Så nå ligger det 4 stk Michelin X-Ice Snow og venter på meg 😅

Takk for heads up! Hadde jeg visst hva jeg skulle ha så hadde jeg gjort det samme. Får nok drøye litt å se hva som dukker opp på Finn av dekk og felger utover vinter og vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg får æren av å sende den første meldingen i 2023, vil med det ønske alle godt nytt år og tillykke med deres BMWer! Måtte en håpe at verkstedsregningene blir noe mildere enn i året som har gått 😉

Endret av HakonLimseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra det snør, som igjen betyr at det er totalt kaos i Oslo, ser med skrekk og gru på de som skal sørover og kose seg med trafikken opp den berømte skulleruddumpa. Veldig glad jeg har mulighet for hjemmekontor og valgte det i dag, det er totalt kaos. Virker som at halvparten av norgesbefolkning kjører rundt på nedslitte vinterhjul året rundt. 

Og Ken Block, fryktelig tragisk og trist, omtanke til hans familie og andre pårørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, flobben skrev:

Virker som at halvparten av norgesbefolkning kjører rundt på nedslitte vinterhjul året rundt. 

Det kunne ikke vært mer sant, uheldigvis... Har flere bekjente fra Oslo som bruker piggfritt året rundt, for å "spare"🙄. Det er nettopp disse menneskene som gjør at vi må salte ned veiene til bar asfalt for at samfunnet skal gå rundt, og bilene ruste opp.

Endret av HakonLimseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...