Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig uenig om at videoen ikke er verdt å se, han kommer med gode synspunkt på både det positive samt negative noe som jeg mener kan vær veldig relevant for folk som skal kjøpe denne bilen. Føler på ingen måte han sier som han sier "kun" fordi det er en el bil. At plassen er såpass dårlig bak får jo man se med sine egne øyne, kan ikke stemple det som om det er noe han sier fordi han ikke liker el bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Snagg30 skrev:

Veldig uenig om at videoen ikke er verdt å se, han kommer med gode synspunkt på både det positive samt negative noe som jeg mener kan vær veldig relevant for folk som skal kjøpe denne bilen. Føler på ingen måte han sier som han sier "kun" fordi det er en el bil. At plassen er såpass dårlig bak får jo man se med sine egne øyne, kan ikke stemple det som om det er noe han sier fordi han ikke liker el bil.

Altså fyren er 6`4ft= 195cm høy, er det mange som er såpass høye da? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, gallay skrev:

Altså fyren er 6`4ft= 195cm høy, er det mange som er såpass høye da? :D 

Det var bare et eksempel for å få frem poenget mitt om at jeg ikke tror han sier alt han sier fordi han ikke liker el bil. Jeg sier igjen, synes han påpekte mye bra og dårlig og det tenker jeg må vær innenfor!

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Snagg30 skrev:

Det var bare et eksempel for å få frem poenget mitt om at jeg ikke tror han sier alt han sier fordi han ikke liker el bil. Jeg sier igjen, synes han påpekte mye bra og dårlig og det tenker jeg må vær innenfor!

Nytter ikke å komme her å antyde at det kan finnes noe ved I4 som ikke er 100% positivt og perfekt etter at alle som har bestilt omsider har klart å overbevise seg selv om at fronten faktisk ikke ser så jævlig ut likevel  :P

On a sidenote så er det åpenbart sånn at når noen har begynt å like/kjøpt elbil så like
r de stort sett alle elbiler, og alle som ikke gjør det samme har nå ingen anelse om hva de egentlig holder på med samt snakker om.
Merkelige greier egentlig ..

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo huske at prisen i England er ganske annerledes også. I Norge blir jo i4 M50 halve prisen av M3 og Taycan blir også ganske mye dyrere. 

Å det er jo ingen M3 eller M2 konkurrent. Mer mot M440i man må sammenligne. Men man vil helt sikkert merke at bilen er tung og er nok ikke perfekt til alt og alle. 

Endret av mslello
Tastefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig vært på utkikk etter en e92 m3 lenge nå, men når jeg ser prisene på en i4 supercharged, til 650000,- så blir jeg jevlig usikker. Ja, vet at V8 vs el er 2 totalt forskjellige ting. Har prøvd det 🙂 Men uansett.......syke greier. I4 er vel et kupp 👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Veldig uenig om at videoen ikke er verdt å se, han kommer med gode synspunkt på både det positive samt negative noe som jeg mener kan vær veldig relevant for folk som skal kjøpe denne bilen. Føler på ingen måte han sier som han sier "kun" fordi det er en el bil. At plassen er såpass dårlig bak får jo man se med sine egne øyne, kan ikke stemple det som om det er noe han sier fordi han ikke liker el bil.

Joe Achilles leverer kvalitets review! Synes han er fornuftig og ærlig i sine vlog'er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Med Joe A, trenger man strengt ikke se video’n. Han er ikke en elbil fan, ærlig sak det. 
Blir omtrent som å la MDG styre bistand og kollektivsatsingen en uke, man skjønner tegningen. 😂

For noe sludder! Greit nok ser han ikke posetivt på fremtiden når det kommer til hvor involverende elbiler er å kjøre. Noe han absolut har all grunn til å stille spørsmål ved. Sånn sett så deler jeg hans syn, men det har vi diskutert før og vi blir sjelden enige.

Jeg synes Joe gir en veldig ærlig og fornuftig test av i4, men han setter fingeren på noen vesentlige punkter. i4 er udiskutabelt en av de aller aller beste elbilene på markedet, men den er ikke 100% feilfri. Ingen bil er det, så nå synes jeg trangsynet må få en pause i tråden her. For ordens skyld så har han nettopp testet G26 M440i og M440d og han kritiserte her flere av de samme punktene som på i4. Så han gir ikke denne kritikken kun fordi det er en elbil, sånt sutring blir bare tåpelig. 

i4 får litt mer negativ kritikk i utenlandsk media enn i Norge. Men i utlandet så er dette en bil som ligger adskillig nærmere M3 i pris, og da forventes det følgelig mer av bilen. Det går som regel på at bilen føles for tung og at styringen ikke er like skarp som på fossilutgavene. Dette lever vi fint med i Norge, og når sant skal sies så er det lite ellers media har å utsette på denne bilen 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvanlig å kritisere en BMW for å akselerere for raskt.

Merkelig å sammenligne en i4 med en M3 Competition, men det er kanskje fordi bilene i England er likere i pris. Kjører man sjelden på fin asfalt med mye svinger så er muligens ikke styrefølelsen og det å kjenne alt som foregår under bilen det viktigste. Hver sin smak, det er derfor BMW leverer flere modeller og farger.

Joe A anbefaler bakhjulstrekkeren istedenfor, da akselerasjonen fremdeles er bra og rekkevidden lenger. Her på berget teller nok firehjulstrekk mer enn i England.

Bakseteplassen, som er grunnen til at jeg fremdeles velger 5-serie, blir bedre uten multifunksjonsetene og Joe A ville samtidig hatt mindre grunn til å klage på en klaustrofobisk opplevelse. Har man mindre barn eller sjeldent passasjerer i baksetet så spiller det liten rolle.

Hyggelig med skryt av byggekvalitet, lydisolasjon og komfort, vil tro at mange blir fornøyde med i4-en sin.

Så får enhver vurdere om bilen blir kjedelig så snart entusiasmen over akselerasjonen har lagt seg.

Lurer på hvordan første M5 EV blir mottatt.

Endret av Pekka
Faktafeil om batteripakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...