Walkabout Skrevet April 25, 2021 Skrevet April 25, 2021 (endret) Her kommer trÄden pÄ det som har gÄtt fra Ä vÊre min drÞmmebil til Ä simpelheten bli min bil - F82 M4 i Austin Yellow  Dere som er bevandret her kjenner sikkert til denne fra @lagunillasitt eie. All kudos til ham for Ä ha gjort et flott utgangspunkt om til akkurat min drÞmmebil. SÄ nÄr muligheten til Ä fÄ kloa i denne dukket opp sÄ mÄtte jeg bare slÄ til  Denne har produksjonsdato i 2014 og har 115.000 km pÄ telleren, men ser uforskammet bra ut og har fÄtt godt vedlikehold og service underveis, sÄ den bÊrer absolutt ikke preg av det verken estetisk eller teknisk. Det som gjÞr denne sÊregen er, utover fargen, titeneksosen fra M Performance og det rÄlekre interiÞret i fullskinn (pluss alcantara taktrekk), sammen med LCI frontlykter og GTS baklyktene. Karbonpakke utvendig, som henter igjen detaljene fra karbontaket, er gjennomfÞrt. Setter pris pÄ god lyd, sÄ Harman Kardon er topp. Mange godbiter Ä velge fra her egentlig. HUD er ogsÄ et must og kommer godt med. Av utstyr sÄ er vel denne her ganske fullspekket, med mye retrofits. Av det som er verdt Ä nevne utover "standard" sÄ har denne GTS OLED baklykter, LCI II adaptive LED frontlykter, M Performance titaneksos, Harman Kardon, Competition merino skinninteriÞr med utvidet omfang, karbontak, HUD, adaptive M-chassis, lyspakke, NBT EVO6 med touch og Apple Carplay, keramiske bremser, comfort access, soft close, alcantara taktrekk, ryggekamera, shadow line, Connected Drive, M Performance frontleppe, M performance sideskjÞrt, M Performance baklukespoiler med mer. Er ogsÄ senket 40 mm med H&R, som er godkjent i vognkort sammen med M Performance titaneksosen. Diffuseren bak er fra Turner Motorsport og kler bilen bra og ser enda litt mer hissigere ut enn M Performance sin. Alle detaljer utvendig er i blank sort, som modellbetegnelse etc. Er ogsÄ spacere pÄ 437-felgene, som er kledd med flett nye Michelin Pilot Sport 4 255/35-19 foran og 275/35-19 bak. Er ogsÄ litt snacks som innerspeil fra G2X med integrert garasjeportÄpner og LCI interiÞrdeler. Karbondeksel bÄde pÄ giromramming og girspake gjÞr at det hele ser gjennomfÞrt ut, sammen med keramisk iDrive-kontroller. Har ikke sÄ mye planer for denne da det meste allerede er gjort, men noe er det. HÞyre indre baklykt tok kvelden fÞr overlevering sÄ det blir det ordnet med ny der. Er ogsÄ noe nyanseforskjell etter en tidligere lakkering sÄ blir Ä ordne opp i det med lakkverkstedet. PÄ felgfronten sÄ blir det nok Ä shine opp 437-felgene og fikse litt kantkjÞring, men fÞr det sÄ skal jeg prÞve pÄ style 601 - om det blir sÄ bra som jeg ser for meg sÄ setter jeg de pÄ og kjÞper nye dekk til de istedenfor. Skal fÄ montert pÄ karbondeksel over luftinntakene pÄ frontfangeren samt lakkere plastgitter i frontfanger blank sort. I motorrommet vurderer jeg Ä lakkere plastdekselet i Austin Yellow eller blank sort. Innvendig vurderer jeg Performance innstegslister i karbon og tilsvarende karbon/alcantara hÄndbrekk. Vurderer ogsÄ Performance pedalsett. Skal ogsÄ fÄ ferdigstilt retrofit av DAB+. Vil nok fÄ sotet bakruten mer i tillegg eller eventuelt fÄ satt inn en form for solskjerming. Ellers blir det Ä fikse opp i litt knirk fra ratt og understell, samt bestille nye skilt. Etter en ukes eierskap er det ikke sÄ mye annet Ä si enn at dette er skikkelig kjÞreglede og en vanvittig kjÞremaskin. For meg kan Tesla og Porsche Taycan akselerere fort de vil pÄ strÞm, men eksoslyden her er i en helt egen dimensjon av kjÞreglede. F82 M4 er et mesterverk av en bil, bÄde motor- og designmessig  Skal fÄ tatt noen proffe bilder etter hvert, men fÄr begynne med Ä dele et knippe tatt med iPhone i starten. Endret August 25, 2023 av Walkabout GlennF11, uglefossen, papertiger og 47 andre reagerte pÄ dette 49 1
HenrikSolberg Skrevet April 25, 2021 Skrevet April 25, 2021 Gratulerer sÄ mye med helt perfekt spekket M4!  Soft close pÄ M4 er sÄ rÄtt!
papertiger Skrevet April 26, 2021 Skrevet April 26, 2021 Gratulerer igjen! Helt utrolig fin farge pÄ disse, og et nydelig oppsett med hvite seter.
Fredrik 90 Skrevet April 26, 2021 Skrevet April 26, 2021 Gratulerer sĂ„ mye med en rĂ„lekker bil, jeg kjenner jeg blir ordentlig glad nĂ„r folk forteller at de realiserer drĂžmmebilen đ OgsĂ„ er det sĂ„ godt Ă„ se en M4 i en litt annen farge, som jeg ogsĂ„ sa til han med den Java grĂžnne. F82 M4 er en uhyre gjennomfĂžrt M bil, faktisk sĂ„ synes jeg denne fremstĂ„r som mer gjennomfĂžrt enn nye M4. Vekten pĂ„ bilen er nede pĂ„ 1500 tallet (1700 kg for den nye, alt for tung), den karbon buen i motor rommet og det tidlĂžse designet. Jeg kjĂžrte en F80 M3 og det er desidert en av de beste kjĂžreopplevelsene jeg har hatt. Som du sier, en Tesla kan akse fortere...men INGENTING slĂ„r kjĂžregleden og ikke minst mestringsfĂžlelsen en slik maskin som dette gir deg. Denne bilen kommer du til Ă„ kose deg med, og nĂ„r du gjĂžr det sĂ„ tenk pĂ„ oss med dieselfemmer som ikke tĂžrr Ă„ ta steget helt ut đ Turbo-HF reagerte pĂ„ dette 1
fxslin Skrevet April 26, 2021 Skrevet April 26, 2021 Gratulerer med skikkelig grom bil, lekker farge kombo ogsÄ!!
sveigis Skrevet April 26, 2021 Skrevet April 26, 2021 Kaster meg pĂ„ bĂžlgen her og ,og gratulerer sĂ„ mye .đ Jeg gĂ„r sĂ„pass langt og sier at for min del sĂ„ er dette noe av det fineste Bmw har spyttet ut fra produksjonen ,altsĂ„ karosseriet. Dette er jo hypermoderne ,samtidig ser man det noe klassiske coupe designet som Bmw alltid gjorde suksess med fĂžr og dette selvsagt. Kos deg masse med den og som du vet sĂ„ bor jeg fremdeles i dine trakter i Grimstad ,sĂ„ kom gjerne innom .đđ Ron Jeremy reagerte pĂ„ dette 1
mslello Skrevet April 26, 2021 Skrevet April 26, 2021 Gratulerer igjen! Har hatt gleden av Ä kjÞre ett par ganger og er helt enig at lyden gjÞr det mye mer interessant  Lurt Ä nyte fossil verden litt til, vi fÄr da alltids kjÞrt el biler.
///M-ini95 Skrevet April 26, 2021 Skrevet April 26, 2021 (endret) Gratulerer nok en gang, Raymond đ Mye gode minner fra denne bilen, sĂ„ tviler ikke pĂ„ at smilet er stort nĂ„r du ratter rundt i denne. MĂ„ ellers pĂ„peke at selvom det er trist at bilen forsvinner fra nĂŠromrĂ„det, sĂ„ er den i det minste Ă„ finne pĂ„ forumet, hos en som oppdaterer ofte  Det er godt   Endret April 26, 2021 av ///M-ini95 Saltkjelen reagerte pĂ„ dette 1
Walkabout Skrevet April 26, 2021 Forfatter Skrevet April 26, 2021 16 timer siden, Daniel. skrev: Gratulerer med skikkelig grombil đ Tusen takk skal du ha  15 timer siden, Solberg93 skrev: Gratulerer sĂ„ mye med helt perfekt spekket M4!  Soft close pĂ„ M4 er sĂ„ rĂ„tt! Hjertelig takk! Ja, det er skikkelig lekkert, har ikke softclose pĂ„ F11'en sĂ„ det var en fin oppgradering Ă„ fĂ„ pĂ„ denne som ikke har mulighet for Ă„ fĂ„ det fabrikkmontert engang  8 timer siden, ogee1 skrev: Gratulerer masse! Tusen takk! 8 timer siden, papertiger skrev: Gratulerer igjen! Helt utrolig fin farge pĂ„ disse, og et nydelig oppsett med hvite seter. Takk skal du ha, ja denne fargekomboen treffer meg ogsĂ„ rett i hjertet  7 timer siden, Fredrik 90 skrev: Gratulerer sĂ„ mye med en rĂ„lekker bil, jeg kjenner jeg blir ordentlig glad nĂ„r folk forteller at de realiserer drĂžmmebilen đ OgsĂ„ er det sĂ„ godt Ă„ se en M4 i en litt annen farge, som jeg ogsĂ„ sa til han med den Java grĂžnne. F82 M4 er en uhyre gjennomfĂžrt M bil, faktisk sĂ„ synes jeg denne fremstĂ„r som mer gjennomfĂžrt enn nye M4. Vekten pĂ„ bilen er nede pĂ„ 1500 tallet (1700 kg for den nye, alt for tung), den karbon buen i motor rommet og det tidlĂžse designet. Jeg kjĂžrte en F80 M3 og det er desidert en av de beste kjĂžreopplevelsene jeg har hatt. Som du sier, en Tesla kan akse fortere...men INGENTING slĂ„r kjĂžregleden og ikke minst mestringsfĂžlelsen en slik maskin som dette gir deg. Denne bilen kommer du til Ă„ kose deg med, og nĂ„r du gjĂžr det sĂ„ tenk pĂ„ oss med dieselfemmer som ikke tĂžrr Ă„ ta steget helt ut đ Takker sĂ„ mye for det! NĂ„r jeg tok spranget sĂ„ ble det iallfall skikkelig, rett fra en 520d til en M4  Dette er en bil jeg skal kose meg skikkelig med, bĂ„de hva gjelder ytelsene men ikke minst beundre designet  7 timer siden, fxslin skrev: Gratulerer med skikkelig grom bil, lekker farge kombo ogsĂ„!! TUsen takk for det, er moro med litt farge pĂ„ M-modellene synes jeg  5 timer siden, Reef89 skrev: Ja, fantastisk flott denne bilen Hjertelig takk, er godt fornĂžyd selv ogsĂ„ sĂ„ langt  5 timer siden, sveigis skrev: Kaster meg pĂ„ bĂžlgen her og ,og gratulerer sĂ„ mye .đ Jeg gĂ„r sĂ„pass langt og sier at for min del sĂ„ er dette noe av det fineste Bmw har spyttet ut fra produksjonen ,altsĂ„ karosseriet. Dette er jo hypermoderne ,samtidig ser man det noe klassiske coupe designet som Bmw alltid gjorde suksess med fĂžr og dette selvsagt. Kos deg masse med den og som du vet sĂ„ bor jeg fremdeles i dine trakter i Grimstad ,sĂ„ kom gjerne innom .đđ Tusen takk for det Sveigis, ja denne har de truffet godt pĂ„, det ser vi jo hvor mange det er solgt av den ogsĂ„. NĂ„r Nye M3/M4 kom sĂ„ ble jeg bare enda mer sikkert pĂ„ at det var F82 jeg ville ha  Har sagt det fĂžr, men sĂ„ kom det en pandemi og forkludret planene, men vi fĂ„r fĂ„ til et lite mini Bimmers-treff pĂ„ SĂžrlandet nĂ„r smittesituasjonen tillater det igjen  3 timer siden, mslello skrev: Gratulerer igjen! Har hatt gleden av Ă„ kjĂžre ett par ganger og er helt enig at lyden gjĂžr det mye mer interessant  Lurt Ă„ nyte fossil verden litt til, vi fĂ„r da alltids kjĂžrt el biler. Mange takk for det  Ja, opplevelsen blir noe helt annet, og det vekker ogsĂ„ mer oppsikt fra de som sitter pĂ„. "Alle" kan lage en rask elbil, men det Ă„ fĂ„ til en akselerasjon og lydbilde som dette er ikke for hvem som helst  2 timer siden, ///M-ini95 skrev: Gratulerer nok en gang, Raymond đ Mye gode minner fra denne bilen, sĂ„ tviler ikke pĂ„ at smilet er stort nĂ„r du ratter rundt i denne. MĂ„ ellers pĂ„peke at selvom det er trist at bilen forsvinner fra nĂŠromrĂ„det, sĂ„ er den i det minste Ă„ finne pĂ„ forumet, hos en som oppdaterer ofte  Det er godt Tusen takk, Armin  Ja, jeg skal nok plage dere stĂžtt og stadig med bilder av denne. Det gĂ„r nok pĂ„ bekostning av publisiteten til F11'en, men det kan dere nok leve med  HenrikSolberg, Daniel., mslello og 2 andre reagerte pĂ„ dette 5
Basse Lusk Skrevet April 26, 2021 Skrevet April 26, 2021 Fint Ä se denne bilen i en farge det advares mot. Alle skal jo ha svart eller grÄ, for da er bilen mest salgbar i ettermarkedet. Men slike biler selges jo ikke til hvermannsen uansett, da kan man heller velge en farge som vekker den oppsikt en slik bil fortjener.  For meg kan Tesla og Porsche Taycan akselerere fort de vil pÄ strÞm, men eksoslyden her er i en helt egen dimensjon av kjÞreglede. Det hjelper ogsÄ Ä tenke pÄ at akselerasjonen i Teslaen avtar for hver gang, etter tre forsÞk er du jevngod. Ron Jeremy, fupsaker og Walkabout reagerte pÄ dette 3
Kjennern Skrevet April 27, 2021 Skrevet April 27, 2021 Bare 1 ting Ă„ si, nice đ!! đŻ Walkabout reagerte pĂ„ dette 1
Fredrik 90 Skrevet April 27, 2021 Skrevet April 27, 2021 Jeg synes du skal sette pĂ„ "Lawyer" skiltene pĂ„ denne jeg, bare for Ă„ pisse pĂ„ hele janteloven đđ€ Det hadde vĂŠrt rĂ„tt đ Walkabout, Basse Lusk og fupsaker reagerte pĂ„ dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ