Marius2002 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) Ja. https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0458636EN/the-new-bmw-x5 Endret 20 timer siden av Marius2002
Daniel. Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Ytre "dørhåndtak" fra Ford Mustang Mach-E, vindusbrytere fra Volvo EX90, hva mer??
Marius2002 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 3 minutter siden, Daniel. skrev: Ytre "dørhåndtak" fra Ford Mustang Mach-E, vindusbrytere fra Volvo EX90, hva mer?? Temu-speil. (mulig dette ser bedre ut live enn på bilder, gjør ofte det) Daniel. reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Det ble sagt at G65 X5 skulle bli et solid steg opp i luksussegmentet, men det jeg ser er en bil der det skrytes av et stereoanlegg på 270 watt, "multifunksjonsseter" med setefunksjoner tilsvarende et standardsete fra en 2003 E60 og mye hardplast. Dette er the ultimate cost cutting machine. End of discussion. Kudos for at de for en gangs skyld greide å levere et glasstak som kan åpnes. Bravo! ahj, EasyL og Marius2002 reagerte på dette 3
Bækkmann Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 1.555.000kr. for X5 40d. Det var da alvor.. Blir antakeligvis tungsolgt. Marius2002 reagerte på dette 1
Ron Jeremy Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Tja, Pros for min del: - Setene ser bra ut - Ved første øyekast ser kvaliteten på interiøret ut til å være på et fornuftig nivå?! - Ryddig og clean design, interiør og eksteriør, litt kjedelig sideprofil uten dørhåndtak. - Liker X signaturen, den kan endres til iX3 lyssignaturen. - Ambient lights i dørene spesielt, stilig. - Soft close dører er standard. - panoramatak med ekte gardin og åpning Negative ting: - Dørhåndtakene, idiotisk… - Manuell nedfellbare bakseter, er for simpelt - 140kW batteri men med mindre rekkevidde enn i3?! - Hybriden med små forsprang mtp elektrisk rekkevidde fra forgjengeren G05 - Åpning av panser og nivået på frunk er lite imponerende. - Pute til å trekke over midtarmlene i baksete….?!? - Lavere og mindre SUV enn tidligere X5 modeller, men virker som den har solid tilstedeværelse og pondus. Endret 18 timer siden av Ron Jeremy Marius2002, Bækkmann og Skulebollen reagerte på dette 3
Dusy Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Det er alltid like gøy å spørre kona om de nye utgivelsene fra BMW, og denne gangen skuffet hun ikke: «den ligna på marsvinet mitt, Tore» 😅 Marius2002, EasyL, Fahad og 5 andre reagerte på dette 8
Snagg30 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) BMW har blitt som katten i hus, ei ribba høne. ikke spør hvorfor vi har en slik for jeg vet ikke. Endret 18 timer siden av Snagg30 Dusy, Eystein Ose, EasyL og 14 andre reagerte på dette 1 16
Espen.st Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Nye bmw’er ser jo helt for jævlige ut? Eller er det bare jeg som begynner å bli gammel? (29) 😅 BMWE39turbo, FransEirik, ///M-ini95 og 2 andre reagerte på dette 5
Fredrik 90 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Konas reaksjon: ”Er ikke det den fæle iX3 greia da? Skal det liksom være erstatteren til vår X5 sier du? Jeg mener…vår X5 ser jo helt sjef ut, akkurat slik X5’er alltid har gjort. Denne ser ut som en fjollete Toyota” 😂 Selv så synes jeg dette var som fryktet, men jeg stusser også på trenden ved at de dyrere bilene skal likne på de billigere bilene i sortimentet. Dette er svake greier BMW, dette er rett og slett ikke godt nok. Men la meg ta det positive: * Bra proporsjoner på vogna, ingen snåle vinkler hva proporsjonene angår * Pluss for ordentlig glasstak som kan åpnes og soft close. Det skulle da faen meg bare mangle i en X5 * Av de bedre Neue Klasse interiørene. * Seter fra G70, det byr på ypperlig sittekomfort selv om jeg helst så at rykken kan tiltes. * Pluss for ordentlige fossile motorer, R6 bensin og diesel. Det negative orker jeg ikke å begynne på, det blir for mye å skrive om her. Skuffende rekkevidde på iX5 og på lade hybridene, her hadde jeg forventet mer. Forferdelige lys, høy lastekant bak med forhøyet bagasjeromsgulv på iX5 (skikkelig 2016 løsning). Rett ut ett elendig produkt når jeg sammenlikner direkte med G05 som jeg selv har. Det blir ikke noen ny X5 på oss for å si det sånn, da lever jeg fint med den jeg har. Det er X5 sånn en X5 skal være, dette nye greiene her er noe helt annet som de like gjerne kunne kalt erstatteren til iX. Jeg synes Audi har løst dette bedre med nye Q7, mer spiselig design og interiør. Mercedes har valgt å gi dagens GLE en andre facelift i stede for å komme med ny modell, jeg tror G05 hadde tålt en LCI 2. Ampera, EasyL, teerex og 1 annen reagerte på dette 4
papertiger Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Designet har jeg ikke helt tatt stilling enda. Annet enn at jeg holder en knapp på G05 utseendemessig. Interiøret fremstår for meg veldig fint men for mye preg av kostnadskutt. Og de kunne spart seg for passasjerskjermen, trodde vi var forbi den epoken nå med underholdningsskjerm som selges med formål om at passasjeren kan spille spill, den ødelegger flyten i interiøret og fremstår veldig ettermontert. For ikke å snakke om innsparingene på setene, som fremstår som standardseter. Midtkonsollen ser ut som en glorifisert iX3-konsoll, intet godt kompliment. Drivlinjemessig ser jo hybridene bra ut, men iX5 skuffer stort på rekkevidde. Ned på 600-tallet? Tipper det er med den groveste hjulutrustningen, som en jo må forvente at folk velger i dette segmentet. Mye negativt her, skal vente med å felle dom før den står foran meg, spent på hvordan materialkvaliteten er. Tipper den er god å kjøre som seg hør og bør fra BMW.
teerex Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 6 timer siden, Snagg30 skrev: BMW har blitt som katten i hus, ei ribba høne. ikke spør hvorfor vi har en slik for jeg vet ikke. Kanskje fordi den er allergivennlig? ahj reagerte på dette 1
FransEirik Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Ja dette ser helt snålt ut. Bare å beholde «eldre» bmw…
Saltkjelen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 10 timer siden, Fredrik 90 skrev: * Seter fra G70, det byr på ypperlig sittekomfort selv om jeg helst så at rykken kan tiltes. G70 har faktisk klassiske komfortseter med knekk av øvre del av seterygg. Disse har ikke det, men ligner visuelt sett på G70 setene. 8 timer siden, papertiger skrev: Drivlinjemessig ser jo hybridene bra ut, men iX5 skuffer stort på rekkevidde. Ned på 600-tallet? Tipper det er med den groveste hjulutrustningen, som en jo må forvente at folk velger i dette segmentet. Mye negativt her, skal vente med å felle dom før den står foran meg, spent på hvordan materialkvaliteten er. Tipper den er god å kjøre som seg hør og bør fra BMW. Det er nesten helt sjokkerende å se en rekkevidde ned til 600-tallet med et batteri på 140kW, men hva skal en forvente når enhver ferielastet iX5 kommer til å rulle rundt med en vekt på 3,4 tonn? Det er nesten litt rart å si det, men iX5 60 xDrive fikk meg virkelig til å se hvilken gavepakke en iX xDrive60 faktisk er - rent teknisk og prismessig. iX må nesten anses som den ubeseirede kongen i dette segmentet. Med en egenvekt på 2,9 tonn og momsregler, snuser vel en iX5 60 xDrive på en pris rundt 1,5 millioner? Jeg spekket en X5 40d i går, og denne dro seg til rett i underkant av 2 millioner. Marius2002, EasyL og papertiger reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå