Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

23 timer siden, E.C. skrev:

Ante meg at det ikke skulle bli hovedbilen. Gi meg en lyd om du skal høgge, trenger muligens noen deler 😉

Blir sannsynligvis høgging, men jeg må få hentet hjem bilen først. Send meg evt. en melding med hva slags deler du trenger. :) 

22 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med to nye biler! :) gleder meg til å se hvordan E70’en ender opp.  LED pærer i blinklys - finnes disse såpass bra at du slipper flimring og styr ved opplåsing, og problemer med pæreskjekk? Kunne tenkt meg LED blinklyspærer på F36 og F20, BMW ville ikke tilgodese disse med det bak.. 

Takktakk! Løsningen blir nok å kode vekk pæresjekk. Var fornøyd med pæresettet som stod i E60en, så blir vel til at jeg får tak i noe tilsvarende. Heldigvis er BMWs halogenfetish en forsvunnen tid.

12 timer siden, ahj skrev:

Gratulerer med enda en ny bil! :) 

Jeg venter fortsatt på når du skal ha softclose på panserlåsene samt på hengerfeste. 

Haha, det hadde sannelig vært kult. Elektrisk åpning og lukking av panser, kanskje.. -_-

11 timer siden, sveigis skrev:

Dette er gøy og gratulerer så mye Lasse 😊😊.

Her blir det morro å se hva som skjer ,men den e61 vogna ,er den så dårlig at den skal hugges ?

Synes den så bra ut på bildet men.

Takk for det. Ja, det blir spennende å se om vi ikke kan få en vettug bil ut av dette også. Neida, E61en er nok ikke så dårlig, men den ligger på luftfjæringen. Å høgge bilen er kun en tanke av økonomiske hensyn, da man får vesentlig bedre betalt for bilen enn å selge den hel.

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Har du ikke skinn nederst på dørtrekk duda ?🤪🤡

*kremt* skinndashbord i bilen, og ikke i boden *kremt* 3500kg hengervekt *kremt*.. :klemme:

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

E70 er flotte biler, blir spennende å se hva du får til her Lasse 👍🏻

Ja, jeg liker E7x godt. Føler samtidig at den er ny nok til å være moderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, flobben skrev:

@Saltkjelen hadde de ikke vært mer ballsy å gå for full adaptive led lights fra x71?

https://www.ebay.com/itm/202766372042

 

 

1 time siden, ahj skrev:

Jeg er 1000% enig med @flobben angående led fra E71. Da er vi to mot en @Saltkjelen bare å bestille lamper 🤑

Det hadde vært grisekult, men det er en bruksbil det er uaktuelt å bruke halvparten av verdien for nye lykter. Skal man ha E71-lykter må man også bytte framfanger og skjermer. Er en kar i et asiatisk land som lager laserlys til både E70 og E71. De ser kule ut og koster kr. 25 000,-. Blir i så fall noe slikt om det blir noe. 
 

B36F828B-1C1B-4E23-A0A9-4E2D4EE19087.thumb.jpeg.cfa2c7698da553ed18aa2bdd7c074a60.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det skjer nå et og annet her. E61en høgges da fjærene knakk i det bilen skulle kjøres opp på bilhenger, i3en byttes ut (si ifra om noen er interessert i å ta over denne) og en i4 M50 Individual kommer sannsynligvis før 2022 er omme. Signerte kontrakten i dag, da BMWs nybilgaranti endres fra 200kkm til 100kkm fra og med 1. januar 2022. Foreløpig er bilen bestilt med Dravit Grey, men den endres til Champagne Quartz (avventer bekreftelse om denne blir mulig), Urban Green (hvis jeg tør) eller Stratus Grey når det åpnes for Individual fra mars 2022. Jeg er usikker på interiørfarge, men det står mellom Ivory White, Tartufo eller Amaro Brown i merinoskinn (forutsatt M-sportsseter).

Ellers klarer jeg ikke la bilen være urørt, så her er foreløpig plan;
- AC-Schnitzer senk (monteres før utlevering av bil)
- Spacer på for- og bakhjul (og mulig fjerning av skjermbreddere bak)
- Soft close dører
- Touch-hendler (bestilt)
- Avblendbart sidespeil på passasjersiden (bestilt)
- F90 M5 speildeksler i carbon
- Solskjerm uten etikett på passasjerside
- Erstatte blå detaljer innvendig med krystallelementer
- 4-serie GC bagasjelukeemblem
- "M50"-emblem fra X5/X6/X7
- Andre seteemblemer for forseter
- Rattairbag fra ikke-el/hybrid
- Rammeløst innvendig speil med garasjeportåpner fra annen G-serie (bestilt)
- Enkelte brytere i galvanisert utførelse
- Ønskelig, men som sannsynligvis aldri skjer med mindre jeg finner noe billig - US-lykter foran
- En eller annen gang - M8-front

1921813918_Skjermbilde2021-12-21kl_17_21_06.thumb.png.3ef3809d7412cf98f3df01c8c2868aa7.png
410803459_Skjermbilde2021-12-21kl_17_20_59.thumb.png.db6a67bab479d7fd7522a60f9292b336.png
711048142_Skjermbilde2021-12-21kl_17_21_16.thumb.png.12b8db3107e12791ba7e1f414a6cabf4.png
202899888_Skjermbilde2021-12-21kl_17_21_33.thumb.png.742b01a40fa8ab198179c02111e7d4ee.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - i3S 120Ah, F11 M550d Individual & X5 30d - i4 M50 Individual i bestilling
5 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er usikker på interiørfarge, men det står mellom Ivory White, Tartufo eller Amaro Brown i merinoskinn

Ser ut som uansett utfall så blir det grise lekkert! Har eid de to første alternativene der og det er vanvittig lekkert :) Denne i4’n blir spesiell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare gå for Urban Green lakkfarge. Jeg hadde en god venn på besøk i helgen som har en Porsche Taycan med Mambagrün lakkfarge. Jeg var temmelig skeptisk på forhånd da jeg hørte at bilen hadde denne fargen, men du verden som fargen gjorde bilen mye mer interessant og sexy. Porsche's farge er mer klar grønn og ut fra bilder virker BMW's farge litt mer mosefarget, men også mer diskret og "voksen". Av disse to grønnfargene liker jeg BMW's best.  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert, Lasse!

Lakkering av sideskjørt og "dingsebomser" over diffuser i bilens farge hadde også gjort seg på denne. Kan ikke helt skjønne trenden med å ha nederste del av sideskjørt i sort utførelse - det skaper jo en illusjon av at bilen er høyere enn den er. Og det er jo akkurat det motsatte av det man vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling. En av de mer interessante tingene jeg leste (beklager på forhånd) er jo at BMW's nybilgaranti endres fra 200k/5år til 100k/5år. Hvorfor i alle dager går de bort fra dette fortrinnet de har hatt over MB og VAG?

Trenger vel ikke si mer ang. bilen enn at dette blir rålekkert. Ser ut som det en mye spenstigere fargepalett som blir bestilt av folk her inne på i4 generelt enn f.eks. på G20/21. Det gledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Walkabout skrev:

Lekkert, Lasse!

Lakkering av sideskjørt og "dingsebomser" over diffuser i bilens farge hadde også gjort seg på denne. Kan ikke helt skjønne trenden med å ha nederste del av sideskjørt i sort utførelse - det skaper jo en illusjon av at bilen er høyere enn den er. Og det er jo akkurat det motsatte av det man vil :) 

Tror at det svarte nederst på sideskjørtene gir bilen finere linjer. Vanskelig å si hva som blir best synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...