Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes dette hadde vært bedre…

Kunne ikke Kina fått den med Citroën lyktene så kunne vi i Europa fått denne utgaven med normale BMW lykter. Så får man laserlys også 👍

11AE50BD-CC6B-484E-A9C3-4740AAC944F4.thumb.png.efcbb33cad8949471cd9aa36cd009a00.png

Absolutt lettere for øynene mine hvertfall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, *MrB* skrev:

Det ligger bunkevis med videoer ute som forklarer i detalj hvorfor BMW-designet er så dårlig, og det er i seg selv et tegn på hvor langt ute i offside BMW er for tiden. Det er ikke bare subjektiv sutring fra gamle purister. Det er en målbar kvalitetsteduksjon som er ganske så dramatisk. 

Men gjelder dette kun BMW eller kommer det masse klager på andre merker også? Personlig så synes jeg stort sett alle moderne biler er mer eller mindre stygge/rare/merkelige. (stryk det som ikke passer) og svært få av de appellerer til meg. 

Er nok derfor jeg har bestilt meg en G29. Det er blant de få moderne bilene som jeg har sansen for designet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Rune-K said:

Men gjelder dette kun BMW eller kommer det masse klager på andre merker også? Personlig så synes jeg stort sett alle moderne biler er mer eller mindre stygge/rare/merkelige. (stryk det som ikke passer) og svært få av de appellerer til meg.

Jeg er langt på vei enig. Jeg har i liten grad lyst på noen ny BMW i dag. Men jeg sliter også med å se alternativene. Dagens biler fremstår i stor grad som pregløse og ihjeldesignede dusinvarer. Dette er nytt for meg. Som bilidiot har jeg alltid kjent suget mot de nye modellene til favorittmerkene, og ser for meg en av disse som min neste bil. Men ikke nå lenger. Bil er nå bare en steril stålkloss som skal frakte meg fra A til B, og jeg kan nesten kjøpe hvilket som helst merke, da bilen uansett ikke gir entusiasten i meg noe. 
 

Men når det er sagt: I en verden full av dårlig bildesign, er BMW blant de svakeste for tiden. G29 er en av stadig færre modeller som holder seg bra, men selv der var forgjengerne (spesielt E85) bedre.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, *MrB* skrev:

Bil er bare en stålkloss sin skal frakte meg fra A til B, og jeg kan nesten kjøpe hvilket sin helst merke

Enig! Vi har nettopp kjøpt bil, og jeg følte det var som å kjøpe en hvitevare...

Vi skulle ha en fornuftig bil som tok oss fra A til B. Tittet på mange merker jeg tidligere ikke har vurdert, og endte opp på en VW Id.4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler @*MrB* treffer spikeren på hodet her hva gjelder designet. For min del fremstår bilen som en eneste stor skuffelse, der så godt som samtlige BMW-identiteter er forsvunnet. Fjern emblemet, så kunne dette like gjerne vært en ny Skoda. Skjermen bak? Lite smakfull. Kjedelig å miste sikten forover fordi passasjeren ønsker å se film. Som et langt bedre alternativ, kunne man fått "iPad"-lignende skjerm med Magsafe adaptere slik at integreringen hadde vært helt sømløst uten andre "ettermarkedsadaptere". Den kunne blitt styrt med iDrive-kontrolleren og hektet av Magsafe for å bruke til alt mulig annet enn TV-titting.


Hva gjelder emblemene bak, undrer jeg fælt på hva BMW driver med om dagen. Det startet for så vidt med i4 M50, der "50" var i en annen størrelse enn "M", men nå ser det ut til at BMW kjører på med stor "M" og "7", mens "60e" er små. For meg virker det som om BMW bare må endre på noe. Ikke fordi det nødvendigvis er bedre, men fordi de kan skryte i pressemeldingen om "den unike navnebetegnelsen unik utførelse bak i velkjent BMW-ånd tydeliggjør at vi har å gjøre med en svært motorsterk bil".

new-bmw-7-series-m760e-xdrive_100838389_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke noe nytt at BMW presenterer et radikalt design. Som Doug DeMuro påpeker i denne videoen var E65 temmelig omdiskutert da den kom på markedet for 21 år siden. Dette kan være litt vanskelig å forstå nå, men den erstattet E38 som uten tvil er et av de mest elegante og klassiske designene BMW noen gang har stått bak.

Kritikken gikk spesielt på hvordan bakpartiet på bilen var utformet med det overliggende bagasjerommet. Det var som om det handlet om to forskjellige biler (noe som langt på vei var korrekt). Amerikaneren Chris Bangle var på denne tiden BMW's designsjef og han hadde noen temmelig spesielle ideer vedr. hva som var et spennende og bra design. Jeg har forsøkt å forklare dette i denne artikkelen for forumet.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens upopulært her, men jeg synes at e65 fortsatt er en veldig stygg bil. Detaljene er rotete og proporsjonene får den til å ligne på en stor hval. Bangle-designet fungerer på e60 og noen av de andre bilene fra hans periode, men ikke på e65 imho. 

For øvrig lagde Bmw en prototype for det som skulle bli e65 som egentlig minner litt om den nye generasjonen:

0a39b3886ec359308849ea05b3a3a321.jpg

 

2022-bmw-i7.jpg

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png.0426a450118a632ca47e76c0b944abf7.png

16 timer siden, KireS skrev:

 

Screenshot 2022-04-22 201532.jpg

 

Hadde vært ei stjerne på rattet inni der hadde ingen trodd det har vært noe annet en mercedes

 

nitriste seter, nitriste dørtrekk, hysterisk store å stygge skjermer og setejustering på døra… akkurat som på en mercedes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis kan man styre mye på andre måter, men jeg skjønner ikke helt greia med touch i bil.

På Tesla fungerer det på et vis, men det er nok mye pga Google maps osv. 

Man stirrer egentlig så mye på skjerm ellers at man har godt av en pause når man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Og jeg som får noja av fingermerker både på vinduene og på skjerm i bil. Hadde tørnet for meg med touchskjerm.

Samme her! Tror jeg har trykt på skjermen to ganger i G20en. Ser absolutt ingen fordel med det i bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, StigJ skrev:

Samme her! Tror jeg har trykt på skjermen to ganger i G20en. Ser absolutt ingen fordel med det i bil. 

Har brukt touch endel, men vel så mye har jeg brukt «Siri».
Alternativer er bra, har selv ikke sett fingermerker i iX3’n.

Kanskje han som har grafsa på den skjermen, enten har spist smelta sjokolade eller hadde masse fett på fingrene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...