Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Dette var en langt bedre vinkel ja, ville nok «lekket» disse bildene først. Vil vel bare dukke opp flere bilder jo nærmere Torsdagen vi kommer 🐥

Yee, fra denne vinkelen så den faktisk ganske bra ut. Det kan ikke ha vært lett å få retro hitler mustasjen til å se bra ut på en ny bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prøvesatt iX2 på serviceavdelingen hos Bavaria her forleden. Den absolutt fineste av tvillingene iX1 og iX2, hadde lett valgt en iX2 etter å ha sett den i live. Men der jeg er vant med at sidevangene på baksetet strekker seg helt ut til dørene på alle BMW'ene jeg har hatt til nå (F20, E91, F36, F11), er den sorte delen mellom det hvite skinnet og dørkarmen her hardplast. Det føles med ett så billig, ikke den premiumfølelsen som jeg har fått fra baksetene i mine andre BMWer. 

BMW iX2 | 2024MY xDrive30 | Interior, Rear Seats, #50 of 81

Stakk i tillegg bortom nybilavdelingen (og bruktbilavdelingen, og Porsche rett over gata - poden ville innom å kikke på både BMWer og Porscher, det varmer et entusiasthjerte :D ) og tok en første kikk på G60. Som så mange andre har nevnt, vindusheiserknappene kjennes alt annet enn premium ut, billig plast. Og mangelen på nett/lommer bakpå seteryggene bidrar også til en billig følelse i mine øyne. Selgeren kunne ikke annet enn å være enig når jeg sa jeg kom fra en velutstyrt F11, med alt utstyret en ikke får på G60 kontra denne. Det var kun kjøreopplevelsen han påpekte som en oppgradering fra F11 og G30 egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så verst ut dette her nei. Men kameraspeil? Kom igjen da!! 🤢

 

@papertiger Samme kjipe sidedekslene på F39 også 😢 Må kanskje ta turen innom Bavaria Bryne over påske og se på denne kreasjonen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, StigJ said:

Så ikke så verst ut dette her nei. Men kameraspeil? Kom igjen da!! 🤢

 

@papertiger Samme kjipe sidedekslene på F39 også 😢 Må kanskje ta turen innom Bavaria Bryne over påske og se på denne kreasjonen.  

Sitert fra BMWBlog:

Quote

What’s old is new again as BMW appears to be dusting off the tall and slender kidney grille first used in the 1930s. The new concept looks more muscular than last year’s sedan and comes with a beefier front bumper and square wheel arches. Those side cameras will be replaced by conventional mirrors once production of the new iX3 commences in mid-2025. The road-going model won’t look this uncluttered since it’s going to have the usual sensors.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, MagnusAG99 skrev:

Skal visstnok være en ekte leak

418805143_17925648824845328_6391679200057262469_n.jpg.dba4566f0a845ace647eeb360de01a88.jpg

 

Upscaled

418805143_17925648824845328_6391679200057262469_n_upscayl_4x_realesrgan-x4plus.thumb.png.c83e101591e73578f8a4666f124a57ed.png

 

Skal ikke kommentere eksteriøreret da den må sees live først, men ha er det som skjer med nyrene? Er det jeg alene som synes de er dårlig proporsjonert i forhold til fronten, og åttpåtil har en rar utforming? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser bedre ut enn IX og XM, men de misfostrene kan knapt kalles noen målestokk, så det sier ikke allverden. 

Jeg ser litt elementer av klassisk design i neue klasse-fronten, så de skal ha cred for å prøve, men det ser billig ut. Og bilen som helhet kunne kommet fra hvem som helst. Ligner vel aller mest på en Volvo, når jeg tenker meg om.

Og flate, ihjelstylede felger er tydeligvis i vinden om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.bmwblog.com/2024/03/15/bmw-push-alpina-upmarket-bring-back-b7/

Da har det lekket ut litt flere rykter rundt BMW sin plan for Alpina fra og med 2026. Målet blir helt klart å fylle tomrommet mellom BMW og Rolls Royce, noe som betyr at de mindre Alpina modellene lite sannsynlig blir videreført. Altså B3/D3/B4/D4 modellene vil forsvinne i løpet av neste år. Derimot er det nå rykter om B7 basert på G70 og at denne innføres med LCI av G70 i 2026. Det ryktes også at fokuset vil være mer mot luksus kontra dagens fokus som fokuserer på en kombinasjon mellom luksus og sport. Det snakkes om at en Alpina B7 skal erstatte plassen til dagens Rolls Royce Ghost.

Blir nok en ny logo ettersom Alpina i Buchloe eier rettighetene til selve logoen. Denne vil de bruke videre i sin fremtidige virksomhet.

Det ryktet jeg derimot synes er interessant og som jeg håper stemmer er at elbiler ikke ser ut til å være fokuset i ett fremtidig BMW kontrollert Alpina. Største markedsandel kommer til å gå til USA, Kina og Asia og her er elbil andelen veldig lav.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, laffe said:

Synes ikke det der så så verst ut jeg, mye bedre enn iX i hvert fall. Men trist at de ser ut til å hive seg på "stor skjerm" i midten trenden.. 

 

 

Screenshot_20240319_211302.jpg

https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=2083954

Eller var x3 2025 ikke neue klasse enda? Husker det var noe med at nye X3 var ikke neue klasse fordi X3 var for viktig i salg volum og ikke tørte å eksperimenter

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mr.pingu skrev:

https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=2083954

Eller var x3 2025 ikke neue klasse enda? Husker det var noe med at nye X3 var ikke neue klasse fordi X3 var for viktig i salg volum og ikke tørte å eksperimenter

Neste X3 som kommer i 2025 er business as usual med fossile motorer og ladbar hybrid. Denne blir ikke tatt inn til Norge, her er det "vidunderet" over her du må velge 😅

Tips til forretningsidé:

Start opp med bruktimport av alle disse vanlige bilene som Ola Nordmann er vant til å kjøpe men som nå fases ut av nybil utvalget. Med antallet E-klasse, VW Passat, Tiguan, A modellene fra Audi og X3 på veiene i dag så skulle det være en smal sak å finne kunder 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...