Marius2002 Skrevet Torsdag kl. 20:10 Skrevet Torsdag kl. 20:10 Den iX3en er en pre-production modell. Den er ikke forseggjort og har litt "mangler". Det forklarer panelgaps og annet som f.eks. tape over modellnavn. Ellers, tenk om BMW laget en M7. Jeg likte den jeg. Instagram | Kelsonik BMW M7 papertiger, Kolstad Jr., fupsaker og 6 andre reagerte på dette 9
Skulebollen Skrevet Torsdag kl. 21:08 Skrevet Torsdag kl. 21:08 Hadde i7 sett slik ut hadde jeg mest sannsynlig hatt en slik😅 KMT, Marius2002, Saltkjelen og 4 andre reagerte på dette 7
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 21:32 Skrevet Torsdag kl. 21:32 Enig med @Skulebollen! Proporsjonene til G70 er knallfine, men fronten er helt for jævelig stygg. 😅 Marius2002, sveigis, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4
*MrB* Skrevet Fredag kl. 08:20 Skrevet Fredag kl. 08:20 (endret) Alle G70 skulle hatt en front ala dette. (Om ikke annet som en Euro/US versjon, så kunne kineserne fått beholde makkverkfronten sin). Det viser at bilen generelt egentlig har et veldig bra design. Det er bare fronten som ødelegger alt sammen. Endret Fredag kl. 09:14 av *MrB* Marius2002, Saltkjelen, Maxmek og 2 andre reagerte på dette 5
Øyvind L. Skrevet i går, 20:48 Skrevet i går, 20:48 I tilfelle noen har lyst på CS bakluke på sin "nye" G87 M2. Bare begynne å spare hvis denne prisen stemmer. Espen.st og BMWE39turbo reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet i går, 21:15 Skrevet i går, 21:15 24 minutter siden, Øyvind L. skrev: I tilfelle noen har lyst på CS bakluke på sin "nye" G87 M2. Bare begynne å spare hvis denne prisen stemmer. Nå begynner ting til og med å se lyst ut for Porsche priser. Det er virkelig godt gjort! Fikk pristilbud på kun 178.000kr for ny fram fanger på GT3’n… Øyvind L. reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden ….og der kom det endelig! 🥳 EU dropper forbud mot salg av nye fossile biler etter 2035. De dropper også å flytte målet til 2040 som antatt, de fjerner forbudet helt. Mine venner…fossilbilen er reddet 🤩 https://www.autocar.co.uk/car-news/consumer/europe-scraps-2035-new-ice-car-sales-ban-report Dette er gode nyheter, ikke minst for mange arbeidsplasser men også for bilkjøperne som får mer valgfrihet og forutsigbarhet. Elbilen skal ingen vei, den er kommet for å bli. Den skal spille en viktig rolle oppi dette her fordi selv om ett forbud ikke blir noe av så må fortsatt 90 prosent av bilprodusentenes flåteutslipp kuttes innen 2035. Dette skal gjøres med fortsatt salg av elbiler, forbedrede ladbare hybrider og videre utvikle ICE teknologien. Jeg tenker at både elbiler og fossile biler kan eksistere side om side, så kan kundene selv velge hva de vil kjøre 👍 Nå må ballen sparkes over til Norske myndigheter, greit med full moms på elbiler. Men fjern vektavgiften for alle drivlinjer og behold CO2 avgiften. Da får vi ett rettferdig avgiftssystem. Snagg30, papertiger, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 7
Saltkjelen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 20 timer siden, Øyvind L. skrev: I tilfelle noen har lyst på CS bakluke på sin "nye" G87 M2. Bare begynne å spare hvis denne prisen stemmer. Den koster over 30 000 USD over dammen, så i Norge er det et kupp å regne, faktisk. 25 minutter siden, Fredrik 90 skrev: ….og der kom det endelig! 🥳 EU dropper forbud mot salg av nye fossile biler etter 2035. De dropper også å flytte målet til 2040 som antatt, de fjerner forbudet helt. Mine venner…fossilbilen er reddet 🤩 https://www.autocar.co.uk/car-news/consumer/europe-scraps-2035-new-ice-car-sales-ban-report Dette er gode nyheter, ikke minst for mange arbeidsplasser men også for bilkjøperne som får mer valgfrihet og forutsigbarhet. Elbilen skal ingen vei, den er kommet for å bli. Den skal spille en viktig rolle oppi dette her fordi selv om ett forbud ikke blir noe av så må fortsatt 90 prosent av bilprodusentenes flåteutslipp kuttes innen 2035. Dette skal gjøres med fortsatt salg av elbiler, forbedrede ladbare hybrider og videre utvikle ICE teknologien. Jeg tenker at både elbiler og fossile biler kan eksistere side om side, så kan kundene selv velge hva de vil kjøre 👍 Nå må ballen sparkes over til Norske myndigheter, greit med full moms på elbiler. Men fjern vektavgiften for alle drivlinjer og behold CO2 avgiften. Da får vi ett rettferdig avgiftssystem. Gode nyheter - ikke minst når man etter hvert får fornybart drivstoff som HVO100 og annen bensin. Jeg håper bilfabrikantene velger å tilby rene ICE-biler uten hybride linjer også i tiden fremover. La oss håpe V8 som er forbehold det amerikanske markedet nå også kan tilbys det europeiske. Godt å se at det kan være rom for alt, for hver drivlinje har sine styrker og svakheter. papertiger og Marius2002 reagerte på dette 2
Øyvind L. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 45 minutter siden, Saltkjelen skrev: Den koster over 30 000 USD over dammen, så i Norge er det et kupp å regne, faktisk. Gode nyheter - ikke minst når man etter hvert får fornybart drivstoff som HVO100 og annen bensin. Jeg håper bilfabrikantene velger å tilby rene ICE-biler uten hybride linjer også i tiden fremover. La oss håpe V8 som er forbehold det amerikanske markedet nå også kan tilbys det europeiske. Godt å se at det kan være rom for alt, for hver drivlinje har sine styrker og svakheter. Det hjelper lite når de norske bilimportørene ikke vil ta inn noe annet enn batteribiler. Og de eksportere de bra forsilbilene som er i Norge ut av landet...😒
Saltkjelen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 19 minutter siden, Øyvind L. skrev: Det hjelper lite når de norske bilimportørene ikke vil ta inn noe annet enn batteribiler. Og de eksportere de bra forsilbilene som er i Norge ut av landet...😒 Nei, i og for seg ikke, men på en annen side er jo bilene likevel tilgjengelig via import. Heller det enn et absolutt forbud eller at alle ICE-biler blir hybrider. Og så er et jo til syvende og sist også opp til Ola Nordmann; om etterspørselen ikke er der, er det forståelig at det ikke ofres så mange kalorier på å tilby de i prislistene. Øyvind L. reagerte på dette 1
Ron Jeremy Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 time siden, Saltkjelen skrev: Den koster over 30 000 USD over dammen, så i Norge er det et kupp å regne, faktisk. Gode nyheter - ikke minst når man etter hvert får fornybart drivstoff som HVO100 og annen bensin. Jeg håper bilfabrikantene velger å tilby rene ICE-biler uten hybride linjer også i tiden fremover. La oss håpe V8 som er forbehold det amerikanske markedet nå også kan tilbys det europeiske. Godt å se at det kan være rom for alt, for hver drivlinje har sine styrker og svakheter. Har ingen tro på kunstig fremstilt drivstoff. Men at bensin og diesel kan selges og lages er en bra ting! Spent på hva dette vil se for de av produsentene som kun fokuserte på elbil. Bare litt nervøs hva klimahysteriet og hva politikerne gjør med dette? ICE kan jo prises totalt ut i verste fall, men foreløpig er dette bra at EU kan bruke hodet. Hvis de kan fire på kravene om utslippsfri bygging (kun ha utslippsfrie gravemaskiner osv) og andre urimelige og idiotiske tiltak så kan boligpris og andre fornuftige aspekter også vinne frem kanskje?
Saltkjelen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden @Ron Jeremy Det skal bli spennende å se hva som skjer, men nå ligger i alle fall alle muligheter åpne der fremme. EU kan hvis de vil, og nå må de også på banen med å forby biler uten et visst minimum av fysiske knapper og betjeningshjul. Jeg begynner å bli så trøtt på denne oppkonstuerte klimascammen, men så lenge vi har en befolkning som stemmer på partier som SV, rødt og MDG, så lever vel dette i beste velgående. Men, det fine er jo at det bare er å sette opp en bomring eller ti, så blir alt plutselig så fint og flott atte. Kravene om utslippsfrie byggeplasser gjelder vel kun offentlige prosjekter? Dette vil i så fall ikke ha noen innvirkning på boligprisene ettersom det offentlige ikke bygger boliger. Men å lempe på rigide krav er jo absolutt ingen dum idè. BMWE39turbo, RNJ og Ron Jeremy reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 17 minutter siden, Ron Jeremy skrev: Spent på hva dette vil se for de av produsentene som kun fokuserte på elbil. Bare litt nervøs hva klimahysteriet og hva politikerne gjør med dette? ICE kan jo prises totalt ut i verste fall, men foreløpig er dette bra at EU kan bruke hodet. Jeg er også spent på hva produsenter som har satset alt på elbil nå vil gjøre. Fordi det er jo ikke bare Europa, USA har jo tidlige i år fjernet sine utslipps krav. Eller det vil si, kravene står ennå men produsentene får ikke lenger bøter for å ikke møte kravene. Dette mest for å hjelpe amerikansk bilindustri, men alle merker som selger fossile biler i USA kan glede seg over dette. Er jo ikke for uten grunn at BMW utvikler neste X5 til å også ha V8 motor. Ta Volvo, en relativt liten bilprodusent som virkelig har gått all inn på woke. Ett bilmerke som for ett par tiår siden var kjent for trauste, solide, sikre biler bygget utelukkende for nordiske forhold. Innfødt nordbo var slagordet. For ti år siden hadde merket en voldsom forbedring, bra hybrider (for sin tid), vakkert design blandet med velkjente Volvo linjer. Se på Volvo nå, de har malt seg opp i ett hjørne med å gå all inn på elbiler. De må nå holde alderne XC90 og XC60 i kunstig koma, V90 kanskje den fineste bilen deres igjennom tidene har de kuttet uten erstatter. De har satset alle kort på elbil modeller med usikker kvalitet, tekniske utfordringer og lunken mottagelse. Ikke for uten grunn at Volvosjefen har vært en av de største forsvarere av 2035 forbudet. Ford er ett annet merke som dessverre roter litt, kanskje ikke i Norge nå som utvalget av elbiler og bra ladbare hybrider har kommet seg. Men fra europeiske Ford forhandlere så er det ramaskrik, de har egentlig kun Puma og Kuga å selge på. Nå er Ford riktig nok Europas mest solgte varebiler og de har Ford Motor Company i USA i ryggen med økonomiske muskler. Men å i Europa satse så hard på elbiler samtidig som de økser super populære modeller som Fiesta, Focus, Mondeo og S-Max er helt hoderystende. I sitt siste salgsår 2022 solgte Fiesta nesten 200 000 biler i Europa og var bla mest solgte bilmodell i Storbritannia. I stede for å gjør som BMW og VW og kjøre safe med begge deler, du kan få en Golf hvis ikke du vil ha en iD3 eller du kan få en fossil 5-serie hvis ikke du ikke vil ha en i5. Ford i Europa har gitt bort 2/3 av alle kundene sine ved å i løpet av en 5 års periode økse modell-linjen som utgjorde merkets ryggrad i Europa. Samarbeidet med VW skal jeg ikke mene noe om, annet enn at det har gitt merket en styrket posisjon i Norge. Det skal bli spennende å følge med fremover på de merkene som har kjørt hardt ut på elbil. Saltkjelen og RNJ reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 30 minutter siden, Saltkjelen skrev: Kravene om utslippsfrie byggeplasser gjelder vel kun offentlige prosjekter? Ja, men prisen trumfer utslipp(selv om det er et krav med nullutslipp) - så forstå reglene de som kan. Har vært med å levert "utslippsfritt" med å krane fra utsiden av gjerdet. Har også vært med å ordnet elektrisk lastebil, men tapte målstreken på det som viste seg å være 5000,- kroner på 2 millioner hvor konkurrenten ikke hadde elektrisk. Disse ekstrakostnadene var knyttet til den elektriske lastebilen. Så de velger vekk utslippsfritt for å spare "lommerusk"(i det store bildet). Men ja. Det som tilsynelatende er et krav utad, er ikke det innad. 🤷♂️ Ellers håper jeg det lettes på byggekrav, det er for strengt og dyrt idag. Foruten det lever jeg utrolig fint med elektrisk drivlinje på hovedbilen. Det er en meget sømløs hverdag. Slikt sett kunne jeg også hatt hybrid med en grei rekkevidde på strøm i det daglige og bensin til turer. Men jeg har aldri opplevd noe kluss med elbil på tur. Men vi har jo en særegen blære. Veldig bra at det lettes på krav i privatbilmarkedet, da kan folk velge fritt hva de vil. Men at majoriteten velger elektrisk her til lands skjønner jeg godt, de er billig i drift og det er mye bil og utstyr for pengene. Bare app-styrt klimaanlegg som gjør at bilen er fri for is på vinteren og nedkjølt på sommeren er nok til å få folk til å kjøpe elektrisk Saltkjelen og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Fredrik Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Det er liten tvilom at EU's nye retningslinjer handler om først og fremst Stellantis, men også VAG og enormt mange underleverandører. Det handler om veldig mange arbeidsplasser og virksomheter som er "too big to fail". Statlig økonomisk hjelp med massiv fokus på militær oppbygging er definitivt ikke det politikerne ønsker seg nå. Da kan evt. miljøet vente noen år, men så galt tror jeg ikke at det går. Jeg tenker uansett at elektriske biler langsomt, men sikkert tar over. Teknologien er ganske enkelt bedre og spesielt når den blir mer utviklet enn den er i dag. Det nye er bare at EU av økonomiske hensyn har oppgitt rigide tidsfrister for når denne overgangen skal være. Vi får en mer naturlig overgang istedenfor noe som minner om sovjettisk planøkonomi. Lars89, Marius2002, Saltkjelen og 2 andre reagerte på dette 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå