Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, *MrB* skrev:

BMW G60 / i5:

Fortsatt bare en rendering, men proporsjonene ser ut til å stemme bra med den kamuflerte bilen. Dette (eller noe i nærheten)  kan jeg absolutt leve med. Og en eDrive40 som innstegsmodell er godt nytt om det stemmer.

image.thumb.png.e6691729d0ef5ea16a1bf887e63b4cc8.png

Dette så jo veldig bra ut. En ny BMW som jeg ikke har noe å utsette på utvendig? Sikkert fake news. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
På 28.9.2022 den 19.26, Galro skrev:

Ut i fra spionbildene så virker det som om endelige produktet vil se mindre CSL Hommage ut og mer M4 med bodykit spør du meg. 

bmw-3.0-csl-hommage-spy-shots.jpg

BMW-M4-3.0-CSL-Nurburgring-Scoop-13.jpg

Jeg synes det er skuffende at bilen ikke får litt mer originale deler (kupé, lykter etc) for den prisen som blir forespeilet. 

Nå er den avduket: 

P90488870_highRes_the-bmw-3-0-csl-dyna.j

P90488904_highRes_the-bmw-3-0-csl-stat.j

https://www.topgear.com/car-news/first-look/guess-whos-back-new-552bhp-bmw-30-csl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns MR (Marc Rutton) sa det ganske treffende.

«Noe av det bedre som har kommet på lenge fra BMW, men for få eks blir bygget og de er for dyre.»

Disse vil jo stort sett bli samleobjekter og ikke være å se på veiene.

Kanskje burde de gjort som en vanlig M3/4. hatt en basis versjon, bygget på 8 serien, og begynt på 250k Euro, laget i ca 1000 eks.

Deretter dratt det opp i interiør og effekt, i færre antall og til dobbel pris. På denne måten ville noen vært å se på veiene i det minste, omtrent som M4 CSL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei litt gira av CSL'en, jeg! Endelig en ny BMW som fikk pulsen til å øke litt. Så jeg kastet meg på telefonen til Bilia og bestilte en bil. Trodde ikke mine egne ører da selgeren ringte og bekreftet at jeg hadde fått en av de 50.

Men så fortalte en kompis at det ikke var elbil, så da var det jo ikke aktuelt. Heldigvis fikk jeg avbestilt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, papertiger said:

Interessant i en verden der det skal pushes ut mest mulig nytt og gammelt aldri har vært eldre enn nå: 

https://www.motor1.com/news/623599/bmw-says-keep-old-cars/

Flott. Kanskje BMW kan sette ned prisen f.eks. på rullegardin til trekantvinduer bak på E39 i lys av dette da. 2500 pr side er litt stivt og brukt er ikke å oppdrive. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

BMW G61 har begynt å dukke opp på veien…Touring utgaven av neste generasjon 5-serie 😀

A9BDC468-7EC7-4C39-9FA1-11E507CFE8AC.thumb.jpeg.37f88de4568d8667a10aedaee55517e7.jpeg

https://www.carscoops.com/2022/12/2024-bmw-5-series-touring-spied-rumored-to-return-to-america/

5-serie har i tiår vært industriens peneste stasjonsvogner, og så langt så synes jeg ikke formen skuffer. Vi ser en noe mer sporty vinduslinje kontra dagens G31. 

Ryktene går om at denne kommer både som M5 og i5, det tegner godt for Norge som har stor appetitt på elbiler og overmotorisert stasjonsvogner (ref RS6). Sleng så på ladbar hybrid med både fire og seks sylindre, bensin og diesel så har man kanskje markedets mest komplette og beste bilmodell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke solgt på den nye "tolkningen" BMW har på hofmeisterknekken, altså. Håper også skulderlinjen blir mer markert på den ferdige bilen, for hele vinduslinjen virker litt rar. Spesielt på sedanen. Men den generelle silhuetten ser bra ut. Håper på det beste, selv om rekken med skuffelser fra BMW begynner å bli veldig lang etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...