Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 03.10.2023 den 10:43, Walkabout skrev:

Jeg kjørte en liten tur i i5 i går. Jeg synes det er en av de beste elbilene jeg har kjørt, og interiøret var ganske fint. Men for prisen og den begrensede rekkevidden er den ikke verdt det.

B8821B2B-5201-46FF-9411-B87EC13D70E8.jpeg

4D3F9A25-490D-4EFA-8013-F04A3632D859.jpeg

Jeg reiste langt hjemmefra for å leie en anmeldelse. Fant en fin leilighet på https://rentola.no/. Godt valg.B18B3C7D-601C-4AF9-8188-98777BC8EFE2.jpeg

Har sett noen anmeldelser, den er veldig skarp. Men med tanke på prisen, wow.
Jeg var veldig imponert over rekkevidden, med tanke på at den er komfortabel, teknisk, veldig rask, rekkevidden er fantastisk. Jeg likte også veldig godt at det er enkelt å slå av styreassistenten og filkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå der er M35i og den rød jeg poster nå er iX2. Synes ikke bilen var oppriktig fæl nei, noe rar den spoileren. Ladeluken på iX2 har de fått til bra. Tør å påstå denne er finere enn Mach-E som kanskje den ligner mest på? Motorene blir 30e elektrisk og M35i xDrive, samt sDrive 20i og sDrive 18d. De to sistnevnte er jo total waste. Ellers ingen bil for meg, men heller ikke forferdelig.

IMG_2338.thumb.jpeg.9d0ad482f1294c161894731ddf70474c.jpegIMG_2339.thumb.jpeg.0946cadd2852add6bbdb8cb95e99e9d5.jpegIMG_2341.thumb.jpeg.a988b37e3a556f4a275eabdd1c4e9468.jpegIMG_2342.jpeg.67272bb9d16d1a9ae3013dce46030bc1.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekken ødela absolutt alt for meg. Faller inn sammen med Enyaq coupe, ID5, C40 recharge etc etc... Mach-e synes jeg faktisk har penere hekk enn denne. 

Fronten var tøff utenom den det ekle lyset de absolutt skal ha i grillen. Men der finnes det jo avbitertenger på markedet for slikt. 

Nei vi holder oss til gammel X2 tenker jeg. 

P90389805_highRes.jpg

2024%20BMW%20X2%20rear%20quarter.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke att dette var så ille, både forfra og bakfra. Men det hjelper jo på førsteinntrykket at de første bildene jeg så var av M35i versjonen. Fire svære eksos stusser og litt luftinntak får jo alle biler til å se tøffere ut og mer maskuline. iX2 varianten ser litt tammere ut, men ikke så aller værst den heller. 

1 time siden, Marius2002 skrev:

samt sDrive 20i og sDrive 18d. De to sistnevnte er jo total waste

Men utenfor Norge...i den virkelige verden så er det naturlig vis disse to alternativene som skal stå for mesteparten av salget. Fremhjulstrekk og motoren på tvers...mao ingen med BMW å gjøre.

12 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ja, jeg er ikke uenig at hekken er uheldig og at den gamle X2 kanskje er en finere bil :) Jeg forsvarer ikke BMW her altså. 
Men jeg står på mitt at iX2 har penere hekk(og alt annet) enn storselgeren Mach-E.

 

 Her er jeg naturligvis ikke enig. Selv om hekken på X2 ikke var det værste jeg har sett så er hekken på Mach-e laaangt finere. Her har det faktisk vært en designer på jobb, ikke bare kasta på lykter, ett BMW merke og en diffuser som på X2. Men jeg ser produsentene sliter med å få til proporsjonene på disse små Crossoverene med Coupe fasong. Mach-e synes jeg er litt for kort i hekken bak bakhjula, mens X2 er for lang i hekken...det er for mye bil bak bakhjula. Polestar 2 minner meg om en gammel Saab 9000 i profil...iD5 og Q4 e-tron er alt for høye og smale i hekken.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig iX2 er veldig kul! Men stusser jo litt over at lyssignaturen foran er helt lik som på «premiummodellen» i5, samt rare lys bak. Og det funker bare ikke med trillebårdimensjon på bakdekk med en sånn stuss. Likevel milevis kulere enn sine konkurrenter. Her synes jeg BMW overrasker positivt. Spent på pris dog - tipper det blir dyrt (igjen), og langt høyere enn Model Y for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men utenfor Norge...i den virkelige verden så er det naturlig vis disse to alternativene som skal stå for mesteparten av salget. Fremhjulstrekk og motoren på tvers...mao ingen med BMW å gjøre.

Tja, men sDrive forhjulstrekk har ingenting på en BMW og gjøre som du også sier og det jeg mente er at det er modeller som heller burde vært 20i/d xDrive. 
 

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

 Her er jeg naturligvis ikke enig. Selv om hekken på X2 ikke var det værste jeg har sett så er hekken på Mach-e laaangt finere. Her har det faktisk vært en designer på jobb, ikke bare kasta på lykter, ett BMW merke og en diffuser som på X2. Men jeg ser produsentene sliter med å få til proporsjonene på disse små Crossoverene med Coupe fasong. Mach-e synes jeg er litt for kort i hekken bak bakhjula, mens X2 er for lang i hekken...det er for mye bil bak bakhjula. Polestar 2 minner meg om en gammel Saab 9000 i profil...iD5 og Q4 e-tron er alt for høye og smale i hekken.  

Jeg vet ikke om Mach-E blir riktig å sammenligne med, men det var den modellen som poppet opp i mente som en konkurrent da jeg så bildene først. Ergo ble den nevnt. Foruten baklyktene på iX2/X2 så går den Mach-E en høy gang. Og designmessig er det ikke annet enn baklyktene som er vellykket på Forden bakfra. Men det er min mening, og vi trenger ikke være enige. :) iD.5 og Q4 Sportback tenkte jeg ikke på, men du har helt rett. Disse er jo konkurrenter. De faller igjennom med trommelbrems, uansett hvor "smart" det skal være på elbil og blabla, en moderne bil skal ha skivebrems. Om det så kun er for utseende. Jepp. Polestar 2 er vel mer en høyreist sedan? Eller kombikupe med tanke på hengslingen på bakluken, ser ikke på denne som en crossover. Model Y er naturlig konkurrent, men iX2 går vel denne en høy gang også om vi tar kvalitet inn i bildet. Men klart, infrastruktur, pris, motorkraft og utstyrsmessig er jo Model Y nøkkelen på suksess. Model Y gikk nettopp opp i pris noen lapper nå igjen, så mulig prisduppet er ferdig? Jeg vet ikke. BMW gjør mye rett, likevel om de gjør litt feil og ikke treffer alle. Bare ladeluken er jo i en klasse for seg selv, der Tesla har helt åpent bak/inn til pin og Mach-E har feilkonstruert luke så har BMW klart å få til en god løsning som @Saltkjelen påpekte(av samme grunn til at jeg la ut bildet av luken lengre opp). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Polestar 2 minner meg om en gammel Saab 9000 i profil...iD5 og Q4 e-tron er alt for høye og smale i hekken.  

Polestar 2 minner meg om en modernisert versjon av Volvo 300-serien. I begge tilfeller så synes jeg det er et ganske merkelig design.

Lxw19Re.jpg

QO6lpbP.jpg

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...