Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Syns iX2 var litt mixed bag, likte endel, mer posh enn melk og brød iX1.

Men baklyktene er jeg kanskje litt usikker på, men åpning av bagasjeluken med BMW emblemet bak gir fine assosiasjoner (F13 bl.a)

IX2 er jo ingen volumselger, men et hyggelig innslag syns jeg.

Vedr overnevnte iX1, i November (produksjon) 23 kommer den med iDrive 9, samt (iX look) grillen som iX2 har fått, syns den kledde dette.

IMG_9054.jpeg

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ille til når X2/iX2 fremstår som mer helhetlig i designet og mer påkostet enn 5-serie/i5.

Synes den ser bra ut herfra (tydelig linjeføring, brede hofter og god skulderlinje). Lysdesignet gir dog inntrykk av at bilen er høy og smal.
X2.thumb.jpeg.55824492f937eb900654c61637e6eb61.jpeg

..men det faller totalt igjennom fra denne vinkelen. Hovedproblemet er at de har hentet den samme pukkelryggen som er å finne på Odny (70) og Magnar Kleiva (74) (ikke til forkleinelse for disse, disse kan tross alt ikke noe for pukkelryggen, i motsetning til BMW..).
X22.thumb.jpeg.f3ce333ddcafd3b32440c7a9d570fe54.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Tøff detalj med todelt dashbord i skinn og alcantara, noe som også fletter seg utover dørtrekkene. Lekkert! 

252024%20X2%20m35i.jpg?w=1428&h=582&fit=
262024%20X2%20m35i.jpg?w=1428&h=582&fit=

Jeg synes det ser ut som denne er mer påkostet i interiøret enn i5. Særlig den skinn/alcantara effekten men også at høytaler deksel ikke er i sort plast som på i5.

Det er faen meg merkelige greier det som foregår hos BMW om dagen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo blitt fortalt at årsaken til XM noe spesielle design er fordi markeder som Kina etterspør slikt. BMW sin sjefsdesigner sa det selv at dette må de ta hensyn til. Samme med at når M avdelingen først skulle lansere en egen modell i jubileums året så ble det av alle ting en SUV. Dette var mest etterspurt i Kina…

Vel…på 6 måneder er det solgt 57 (!) stk XM i hele Kina. Europa markedene England og Italia har faktisk solgt flere. Lille mini Norge har solgt 25 stk…nesten halvparten av mega Kina…

Jeg vet ikke med andre her, men jeg føler meg litt lurt her med tanke på hva denne modellen ble og hva den kunne ha vært..

IMG_0300.thumb.png.b3a5d88f2806eb17ac9eef26f7bb3563.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW XM er feil bil med feil teknologi, til feil tid.

Så at den har begrenset salg og suksess forbauser meg ikke🫣

8 serien er noe av det samme, BMW sliter med markedet over 7 serie/X7.

At M endelig skal lage en unik M model etter så lang tid og kommer opp med XM er underlig, blir litt som med i8 - gode intensjoner men med feil utførelse og drivlinje.

i8 burde jo hatt en verdig drivlinje til et slikt fantastisk utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XM er feil på alle mulige måter.

• Den tråkker i matfatet til X5 og X6M, som begge fremstår som mye mer hel ved.
  • Den skal være M sitt flaggskip, og skal gjøre ære på M-historien generelt, og kanskje M1 spesielt. Men den er jo alt en M bil aldri var ment å være. Tung, høyreist, snobbete og luksuspreget osv
  • Designet er kontroversielt, for å si det diplomatisk. (Jeg får assosiasjoner til en flodhest når jeg ser den. den er tung, men ser enda tyngre ut pga designet).
  • Den er treigere enn "innstegsmodellen" M2. Også i rent dragrace.

Alt for å tekkes et nytt marked. og så flopper den. Det er egentlig trist, men jeg klarer ikke å skjule skadefryden min, dessverre.

Hybridløsning tror jeg imidlertid er rett løsning for M-bilene under rådende omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

At M endelig skal lage en unik M model etter så lang tid og kommer opp med XM er underlig, blir litt som med i8 - gode intensjoner men med feil utførelse og drivlinje.

i8 burde jo hatt en verdig drivlinje til et slikt fantastisk utgangspunkt.

Jeg er helt uenig med deg der. Når de først skulle lage en fremtidsrettet bil som I8 var så synes jeg drivlinjen passer bilen helt perfekt. Jeg mener det hadde vært lett for BMW og lage en flott bensinmotor og putte inn i bilen men det hadde de andre tyske bilfabrikantene også fått til. Det er ikke mange som hadde greid å lage en nydelig hybridløsning når I8 kom. Nå kanskje men ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg mener det hadde vært lett for BMW og lage en flott bensinmotor og putte inn i bilen men det hadde de andre tyske bilfabrikantene også fått til. 

Men når BMW M er i toppform så er det svært få av de andre produsentene som hadde klart å fått til en slik bil så bra som BMW ville ha gjort. Det er jo bare å se på noen av modellene til BMW, det er jo ingen andre i samme segment som kommer i nærheten. Man må liksom til å sammenlikne med 911 fra ett annet segment for å kunne måle en M4 mot noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...