Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Leste om dette på LinkedIn for vel en uke siden. Synd at Bavaria-navnet forsvinner, men det har vært flere slike opp gjennom årene hos andre merker også. Møller Bil som konsoliderer, ikke at de er et prakteksempel på suksess. Bertel O Steen over hele linja. Viktigste for meg er kundeopplevelsen, ikke hva de heter.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mslello skrev:

Velkommen til BMW Focus ST ;)
image.png.b554710c2f2c86f26e500f98eab34c4e.png

 

Men denne blir vel like sjelden syn som forrige generasjon. 

Min umiddelbare tanke også (jøss en Focus) etter første raske blikk, de har liksom aldri fått til 1 serie.

Syns fremdeles første generasjon med 130i var best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Min umiddelbare tanke også (jøss en Focus) etter første raske blikk, de har liksom aldri fått til 1 serie.

Syns fremdeles første generasjon med 130i var best.

Første jeg så av den var en video lagt ut av BMW M på Instagram, videoen startet med bilen litt skrått forfra, der snakker vi Focus ja. Tok litt før jeg faktisk skjønte det var nye 1 serie.
1. generasjon er min favoritt også, spesielt cab etter å ha hatt det ett år. Med LCI F20 på andreplass. Gjerne 140i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva de holder på med?  Som dere andre sier så er dette langt mer Ford Focus enn BMW 1-Serie. Man kan mene mye om Bangle designet på E87 med den hadde iallfall særpreg. Personlig så vil jeg nok trekke frem F20 LCI som den peneste 1-serien. 

Men som jeg har sagt mange ganger før, dette er en bil med forhjulstrekk basis og tverrstilt motor…da er det ingen BMW. Da er det en bil med BMW emblemer på. Eneste som er bra er at de kommer til å selge ca fire stykk av denne i hele Norge så dette er en bil vi slipper å irritere oss mye over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være den minst M-sportslige M-sport-bilen som finnes utseendemessig. Jeg trodde det var standardfangerne som var avbildet over her først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Jeg skjønner ikke hva de holder på med?  Som dere andre sier så er dette langt mer Ford Focus enn BMW 1-Serie. Man kan mene mye om Bangle designet på E87 med den hadde iallfall særpreg. Personlig så vil jeg nok trekke frem F20 LCI som den peneste 1-serien. 

Men som jeg har sagt mange ganger før, dette er en bil med forhjulstrekk basis og tverrstilt motor…da er det ingen BMW. Da er det en bil med BMW emblemer på. Eneste som er bra er at de kommer til å selge ca fire stykk av denne i hele Norge så dette er en bil vi slipper å irritere oss mye over.

En Mini med BMW logo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på bilklassen er jo denne langt penere enn en Ford Focus. Og alle de andre for den del. Sett med BMW-øyne er det jo katastrofe. Vi får surfe på at den er flottest i klassen og satse på at Neue Klasse treffer knallsterk. Har tro på den sedanen der, liten og kompakt 😎

IMG_3962.jpeg.29cd29d6a29a36bf73631f48dcfb79d8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel intet annet enn en krampetrekning før 1-serien sikkert forsvinner fra markedet, i likhet med A-klassen til MB som skal ut. Når det er sagt, siste A-klasse er et relativt lekkert skue, og fremstår for meg som den peneste bilen i denne klassen. Så er da også F70 en kraftig facelift fra F40, med mange felles deler (dørene, både utvendig og innvendig blant annet). Ingen elektrifiserte drivlinjer annet enn mildhybrid vitner også om at dette er et slags siste lette pust før de legger inn 1-serie-årene. Jeg forstår at du prøver å være positiv @Marius2002, men i dette forsøket fra BMW klarer jeg ikke å finne noen ting å rope hurra for, spesielt ikke designmessig. NK tipper jeg blir milevis forbedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg forstår at du prøver å være positiv @Marius2002

Tja, det var ikke så mye annet positivt enn at den var penest i klassen pdd. Om den er pen og flott er en annen sak. Drivlinjen lige så. Som du sier er det en krampetrekning, de burde heller latt være og heller latt Mini ta seg av denne kundegruppen enn sålenge. Jeg velger å overse denne og fokus på Neue Klasse. Kompakt grombil, slik jeg liker det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere krampetrekninger...

Alpina B3 GT og B4 GT - en liten avskjedsgave fra Alpina. Litt ekstra stæsj (felger og detaljer i "Oro Tecnico", "Canards" på frontspoileren, ny diffusor, stag i motorrommet, hardere foringer og ny-kalibrerte støtdempere) og litt mer krefter (529hk/730Nm). 0-100 på 3,4 og toppfart på 308 km/t.

mceu_50623908121717584727485.jpg

mceu_781239268131717584782146.jpg

2025-ALPINA-B3-GT-88.jpg

2025-ALPINA-B3-GT-21.jpg

 

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...