Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Sjelden har jeg sett en verre ''slakt'' av  ny bilmodell, som BMW i5 får her.🙄

Harry har jeg fulgt i mange år. Alltid likt hans videoer om spennende biler.  Vanligvis vert 'spot-on'.
- Andre  på Forumet som skjønner Harry her?

Jeg vet ikke annet om i5, enn at jeg fikk ett lite ''sjokk'' da jeg så i5 i våres hos mine lokale Bimmer ''pusher'', da jeg var der  for å signere kontrakt for kjøp av ny BMW.😉
(Nysgjerrig på hva?)
''Hah'' ,svarte selger, som overhørte min kommentar på størrelsens på den nye i5, (husk at jeg har eid både F10 & F13), ''da skulle du  sett den nye i7. Alle her vegrer seg for å kjøre den pga. størrelsen'' (sitat slutt). 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

men da har den kanskje 50kg nyttelast igjen før den er på 3500kg :P

Haha! :lol: Vi får håpe de har løst nyttelasten bra på NK :) Med det sagt så får NK ny type batteri som skal veie ca. 1/3 av dagens batterivekt. Så et typisk 80kWh-batteri idag veier 450-500kg. Mens et 80kWh "solid-state" veier 150-200kg. Det gjør at de kan øke "størrelsen" og dermed rekkevidden og fortsatt være lettere i vekt enn dagens modeller. Hva batteri og bil faktisk vil veie og nyttelast gjenstår å se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

men da har den kanskje 50kg nyttelast igjen før den er på 3500kg :P

Tror ikke BMW tar en «Tesla».

Men tror heller ikke den (i3) vil ha 900km rekkevidde.

Kommende iX3 skulle angivelig ha 600km +.
Så for at en 3 serie med samme teknologi skal ha 50% lenger rekkevidde… tviler jeg på.

Spent på LCI av iX også, her vil det også komme justeringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2024 at 3:00 PM, Mr. Erling said:

Sjelden har jeg sett en verre ''slakt'' av  ny bilmodell, som BMW i5 får her.🙄

Harry har jeg fulgt i mange år. Alltid likt hans videoer om spennende biler.  Vanligvis vert 'spot-on'.
- Andre  på Forumet som skjønner Harry her?

Jeg vet ikke annet om i5, enn at jeg fikk ett lite ''sjokk'' da jeg så i5 i våres hos mine lokale Bimmer ''pusher'', da jeg var der  for å signere kontrakt for kjøp av ny BMW.😉
(Nysgjerrig på hva?)
''Hah'' ,svarte selger, som overhørte min kommentar på størrelsens på den nye i5, (husk at jeg har eid både F10 & F13), ''da skulle du  sett den nye i7. Alle her vegrer seg for å kjøre den pga. størrelsen'' (sitat slutt). 
 

Noen som vet hvor jeg finner salgstallene for i5? Så vidt jeg skjønner, må de ha solgt veldig dårlig. Jeg har faktisk til gode å se en eneste i5 på veien.

Hjelper ikke å google "salgstall BMW i5".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart svake tall sett opp mot i4, men i5 er en mye dyrere bil i en økonomi som er langt mer pressa enn for bare et par år siden da i4 var på topp. 

i5 fremstår ikke som noe mer enn helt greit produkt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ove67 skrev:

Takk! 190 stk. i5 totalt solgt mot 6048 stk. i4 solgt totalt. Dette er vel veldig dårlige tall for i5, eller?

 

I4 har vært på markedet lenger, prisen har vært langt mer gunstig enn storebror - og renta var lavere.
Men nå er i5 touringen her, men som produkt, så syns jeg i4 er et langt bedre og gjennomført. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I5 er jo veldig dyr i forhold til I4, så ikke rart den selger dårlig. Har ikke sett en eneste i7 uten forhandlerlogo heller, men den er det vel ingen som har ambisjoner om å selge her i landet. 
 

Lurer litt på hvor mye BMW egentlig tjener pr i4? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...