Fredrik 90 Skrevet September 4, 2019 Share Skrevet September 4, 2019 8 timer siden, Orjan skrev: Og med Øistein sin "Concorde-bil" så er det 5 BiTurboer på skilt i Norge nå - og 5 uten. Nå med 20 års reglen så er det jo tull å ha en slik bil stående uten å registrere den. Med mindre den ikke går eller står som prosjekt. Jeg tror det kommer mye Alpina på skilt fremover nå, så langt ser det ut til å være rundt 103 registrerte Alpina biler i Norge. Dette tallet vil nok stige i årene fremover 😀 https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Alpina&farge=&type=Person%2Fvarebil&yrf=&yrt=&chassinr=#searchresults Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet September 4, 2019 Forfatter Share Skrevet September 4, 2019 1 time siden, e30 tic skrev: Bra du fikk skilter på turboen. Det har jeg jo hatt leeeenge 😆 Merkelig gode å kjøre de bilene Godt å ha skilter på bilen ja. Din b10 er meget pen og e34 kler sølv godt. Har hatt min Alpina i 6år nå omtrent og den har dessverre blitt litt glemt blant mye annet moro. Har dog fått luftet den noen turer uten skilter av og til, men er jo mye lettere bare ha faste skilter på den. Nå skal den få en stor 100.000km service med bytte av plugger,oljer,væsker. Så skal den bare passes på videre. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet September 4, 2019 Forfatter Share Skrevet September 4, 2019 28 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Nå med 20 års reglen så er det jo tull å ha en slik bil stående uten å registrere den. Med mindre den ikke går eller står som prosjekt. Jeg tror det kommer mye Alpina på skilt fremover nå, så langt ser det ut til å være rundt 103 registrerte Alpina biler i Norge. Dette tallet vil nok stige i årene fremover 😀 https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Alpina&farge=&type=Person%2Fvarebil&yrf=&yrt=&chassinr=#searchresults Ja er greit å registrere biler eldre enn 20år, med de nye fine reglene ble det plutselig bedre for entusiaster og få kjøpt den bilen de vil. Takket være Kjetil Solvik Olsen som fikk igjennom dette systemet Fredrik 90, Ron Jeremy og Walkabout reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 4, 2019 Share Skrevet September 4, 2019 Jeg har jo hatt skilter noen år så det var greitt jeg fikk kjørt litt før nye reglene tredde i kraft 😂 mener det var 37 i avgifter på min Jeg er jo ikke så glad i sølv men den er nå slik 😄 100 ja, min har passert 180 så jeg bruker den uten å tenke på kilometer egentlig. Jeg skiftet alt av foringer og stag så satser på den er god en stund 😄 Cbrooen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 5, 2019 Share Skrevet September 5, 2019 På 4.9.2019 den 23.00, Cbrooen skrev: Ja er greit å registrere biler eldre enn 20år, med de nye fine reglene ble det plutselig bedre for entusiaster og få kjøpt den bilen de vil. Takket være Kjetil Solvik Olsen som fikk igjennom dette systemet Ja det er rett og slett en gavepakke for oss bilentusiaster. Jeg synes det var et stort tap for regjeringen at Solvik Olsen valgte å gi seg som samferdsels minister, den mannen har jeg troa på 👍 sveigis, Walkabout, tambur4 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet September 12, 2019 Forfatter Share Skrevet September 12, 2019 Skal ta en service på Alpinaen jeg har da den straks er rullet 100.000km. Ønsker å få dokumentert ting som byttes på bilen så tenker ta oljeskift og bytte av diverse oljer/væsker hos et Bmw verksted. Tanken er å få bytte motorolje, gir olje, diff olje, bremsevæske, kjølevæske og plugger. Noen med noen anbefalinger på et verksted som gjør en god jobb med dette i Oslo? Som faktisk kan skru på disse gamle bilene. Samtidig hvor ofte bør girolje, diff olje byttes? Er dette noe som bør gjøres eller skal det være «evig varende»? Vet at på en auto kasse skal det byttes hver 60.000km ca, men hva med manuell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 12, 2019 Share Skrevet September 12, 2019 Furubakken bilverksted på Haslum/Bekkestua er flinke på dette. De har vel blitt en del av Bilia systemet nå vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 12, 2019 Share Skrevet September 12, 2019 Jeg utfører service på Alpina.🙂 Tok idag en Z8 Alpina. Tony Soprano, fupsaker, Marius2002 og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet September 12, 2019 Share Skrevet September 12, 2019 1 time siden, lagunilla skrev: Jeg utfører service på Alpina.🙂 Tok idag en Z8 Alpina. Kult, du sjekket ikke tilfeldigvis dempertårnene nøye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 12, 2019 Share Skrevet September 12, 2019 3 timer siden, lagunilla skrev: Jeg utfører service på Alpina.🙂 Tok idag en Z8 Alpina. Trodde disse, samt E39 M5 kun hadde manuell kasse? Fantastisk bil Z8 og for en eventyrlig prisstigning den har opplevd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 12, 2019 Share Skrevet September 12, 2019 7 minutter siden, Ron Jeremy skrev: Trodde disse, samt E39 M5 kun hadde manuell kasse? Stemmer at Z8 har manuell, men Alpina er unntaket som kom med 5-trinns automat. quandt1960 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet September 13, 2019 Forfatter Share Skrevet September 13, 2019 17 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Furubakken bilverksted på Haslum/Bekkestua er flinke på dette. De har vel blitt en del av Bilia systemet nå vet jeg Skal høre med de, får sende til litt forskjellige steder. Er bare viktig at de som gjør jobben gjør en bra jobb. Takk for tips 14 timer siden, lagunilla skrev: Jeg utfører service på Alpina.🙂 Tok idag en Z8 Alpina. Fantastisk bil! Hvor jobber du? Er viktig for min del at jeg har papirer som dokumenterer det som gjøres på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 13, 2019 Share Skrevet September 13, 2019 1 time siden, Cbrooen skrev: Skal høre med de, får sende til litt forskjellige steder. Er bare viktig at de som gjør jobben gjør en bra jobb. Takk for tips Fantastisk bil! Hvor jobber du? Er viktig for min del at jeg har papirer som dokumenterer det som gjøres på bilen Dokumenterer alt fra tiltrekkingsmoment til dekkmønster. Jobber på Bilia Skøyen. quandt1960, Cbrooen og fxslin reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 13, 2019 Share Skrevet September 13, 2019 19 timer siden, Ron Jeremy skrev: Trodde disse, samt E39 M5 kun hadde manuell kasse? Fantastisk bil Z8 og for en eventyrlig prisstigning den har opplevd! Standard Z8 har S62B50 (E39 M5 motor) og manuell. Alpina Z8 har M62B48 (E39 B10 V8S motor) og automat. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet September 13, 2019 Forfatter Share Skrevet September 13, 2019 (endret) Da var det fredag igjen Alltid ønsket meg en e46 m3. Så da ble det en 05 modell med 98.000km. Smg kasse, supersprint race eksos, og jalla 20» felger. Her må det noen heftige 19» isteden. Endret Mars 25, 2020 av Cbrooen fxslin, Marius2002, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå