Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

100.000km er da ingenting på en bil. Ja, man har jo svakheter som høytrykkspumper, registerkjeder og clutch som på visse modeller er værre enn andre. Og da ryker dette like gjerne på 80.000 som 200.000km. Min erfaring er at det meste på bmw kommer på 170.000km. Så kjøper heller en bil som er gått 300 og har skifta ut mye deler og i tillegg er billig pga kmstand, enn en som er gått 100 og er dyr i innkjøp og har alle feilene i påvente. 

Angående m3. Kjøpte en e46 m3 som var gåt nærmere 200.000km. Denne kjørte jeg en stund med. Den var thight og fin, kompakt, frisk og god. Dønn strøken karosserimessig da den kom fra utlandet. Anelse slitt giroverføring på den manuelle kassa og slitt rstt var det eneste som avslørte km stand. M3 er jo overdimensjonerte biler, med drivverk i lastebildimensjon. Man sliter det bare ikke ut. Sett bort fra enkeltes årgang med rådelager casen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@Snagg30

Jeg håper du forstår at folk lurer litt når du er så åpen om dine stadige bilbytter og forandringer av behov som du ofte begrunner det med. Du starta året med flett ny G20 330e...dette var bilen liksom. Så gikk den skeis og når du fikk den tilbake fra garanti så ble den solgt. Da ble det E46 M3, skikkelig entusiastbil...så forsvant den også plutselig. Så var vel en sort F31 innom gårdsplassen din i 5 minutter før du nå endte opp med G30 for en liten stund siden. Du har jo også vært på meg noen ganger om å kjøpe E34en, og du opprettet også tråd du kalte "Min bipolare biltråd" så dette er jo noe du er åpen om. Og da vil du også oppleve at folk lurer litt 😀

Jeg synes dette bare er morsomt å følge med på, det er ingenting som nekter deg å gjøre dette. Selv har jeg jo hatt noen biler de siste åra som jeg har importert selv og flippa for profitt, dette er dritgøy og man får mulighet til å eie litt forskjellige biler man er nyskjerrig på. Men G30 og E34 er long therm stayers. Godt vi er forskjellige der 😀

Litt usikker på vinklingen din her, jeg tok opp et spørsmål angående den beryktede 100.000km grensen og nå er vi inne på alle mine bil kjøp. G21 med 2L var ikke verdt prisen, IF kunne ikke garantere motor å drivverk forsikring på M3, F31 var en melke kartong utgått på dato som skulle bort uansett. Nå har jeg en G30 jeg digger og som jeg ikke skal bytte ut slik som du vinkler det, jeg sier jeg tenker på samme bil med mindre km.stand pga økt kjøring frem over.

 

"Min bipolar biltråd" var ment som en spøk. Og fordi jeg poster bilder av bilene mine er ikke det en invitasjon til at noen på bimmers skal vær del aktig i min personlige økonomi. Men det lønner seg nok og dele litt mindre frem over som du nevner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 del i vei :) Hvilke biler du kjøper, hvor ofte eller hva du betaler har ingen andre enn deg selv noe med. Uansett backer vi deg i dine valg om det er det som passer deg best :) Dette vet du selv. Synes det er kjekt å følge deg på veien og det er ikke halvgamle risikobiler med kinastyling og kappa fjører vi snakker om, det er forholdsvis nye og "fornuftige" biler :) Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Maverick2002 skrev:

Spør her kjapt istedet for å lage ny tråd. På importbiler hvor det står bla German Version og German language Version, vil alle disse også ha helnorske menyer? 

Mener det skal være mulighet for norsk meny hvis bilen er produsert f.o.m. 09/2014. Før dette var svensk d nærmeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maverick2002 skrev:

Spør her kjapt istedet for å lage ny tråd. På importbiler hvor det står bla German Version og German language Version, vil alle disse også ha helnorske menyer? 

Hvis det er F serien, og bilen ikke har norsk som et alternativ, så trenger den software nyere enn 2013 et sted og så kan det kodes inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Flataas skrev:

Uten tvil en pen farge, pen bil i front og på innsiden men hva i alle dager har bmw tenkt når de designet bakenden på den? 🤮

Synes personlig ikke den hekken er såå ille.

Har du sett bakenden på siste gen X4 og X6. Det kan man virkelig understreke at flere i designavdelingen til BMW skulle vært jaga ut av kontoret på dagen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...