Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Da har det kommet 16stk på under 1 døgn😳

Men hva er vitsen med og selge om man uansett trenger en elbil og ønsker en i4? Er økonomien så presset til den vanlige mann at med ett par prosent renteoppgang har man ikke råd og beholde en bil man bestilte kun 1 år i forveien? Dem blir jo ikke billigere med åra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Orjan skrev:

Nydelig E92 M3 - men kanskje noe optimistisk priset?

BMW M3 | FINN.no

I dette tilfellet er det nesten negativt at den kun har gått 50 000 km. Det betyr at den mest sannsynlig trenger en rådelager jobb etter hvert... For det er jo snakk om når det skjer og ikke om det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja si det? Om jeg satt på en i4 nå, så ville jeg jo tippet at den ville bli litt mer verdt neste år pga momsinnføring? Men det er jo ikke så enkelt å spå. Folk har jevnt over strammere økonomi nå og holder mer på pengene sine, og hvis produsentene samtidig får jekket opp produksjonstakten, så er jo det faktorer som påvirker forholdet i tilbud/etterspørsel. Har man da kjøpt en bil på ren spekulasjon, så er det kanskje grunn til litt urolighet? Selv om mange elbiler (og kanskje spesielt i4) gir mye ytelse og bil for pengene, så er 7-800k (i bil) fortsatt ganske mye penger for en vanlig husholdning, og mange har nok tøyd strikken i den tro at dette var en så sikker investering som bil kunne bli. Noen har da sikkert tøyd såpass at de ikke har råd til å sitte på bilen over tid og attpåtil ta et verditap.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/278610690

image.thumb.png.11121a0595b3082328e7610166b5072c.png

Vet ikke om denne er linket til?

Nydelig original E39 530ia sedan, selges av en bekjent (driver av GS bil Skien)

En her inne skulle hentet og gitt den er fortsatt langt og verdig liv, for et smykke!

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ron788m skrev:

Kjenner jeg blir lettere oppgitt når folk skriver FULLUTRUSTET! i overskriften, ned store bokstaver og utropstegn, også mangler bilen masse utstyr..

https://www.finn.no/273824136

Liker også de som skriver "99% rustfri". 1% av 1,8 tonn er ganske mye rust. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2022 den 11.40, Fredrik 90 skrev:

I dette tilfellet er det nesten negativt at den kun har gått 50 000 km. Det betyr at den mest sannsynlig trenger en rådelager jobb etter hvert... For det er jo snakk om når det skjer og ikke om det skjer.

Heller en bil med 50 tkm på telleren og bytte råde lager selv kontra en bil med 120-180tkm på telleren, vist man ikke har cash til holde på med slik bil burde man ikke kjøpe en slik bil heller:) jeg pleide å si vist man ikke har "økonomi" for kjøpe bilen ny skal man holde seg langt unna når den er 5år(eller eldre)og brukt ,dyre biler er som regel dyrere å holde i stand og særlig vist man ikke kan gjøre ting selv.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2022 den 10.42, Skulebollen skrev:

Da har det kommet 16stk på under 1 døgn😳

Men hva er vitsen med og selge om man uansett trenger en elbil og ønsker en i4? Er økonomien så presset til den vanlige mann at med ett par prosent renteoppgang har man ikke råd og beholde en bil man bestilte kun 1 år i forveien? Dem blir jo ikke billigere med åra..

Det er nok ikke bare renten som er årsaken, men det sammen med uro og liten tro på framtidsutsiktene gjør nok at mange ønsker og må selge. En må huske at i4ene som nå ligger på finn.no, ble bestilt i god tid før rentene økte, strømkostnadene tidoblet seg, matvareprisene økte med 30-40-50% osv. Legger man også til grunn en del kommuners perverse økninger i de kommunale avgiftene, eiendomsskatten etc., så begynner det hele å bli vesentlig mer morsomt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er nok ikke bare renten som er årsaken, men det sammen med uro og liten tro på framtidsutsiktene gjør nok at mange ønsker og må selge. En må huske at i4ene som nå ligger på finn.no, ble bestilt i god tid før rentene økte, strømkostnadene tidoblet seg, matvareprisene økte med 30-40-50% osv. Legger man også til grunn en del kommuners perverse økninger i de kommunale avgiftene, eiendomsskatten etc., så begynner det hele å bli vesentlig mer morsomt.
 

Dette er et godt sammendrag av tingenes tilstand pr idag for veldig mange ,noe som er grusomt trist desverre …

Jeg vet om mange sånne «sitte godt i det « i mitt nærområde som har måtte legge vesentlig om på tingene nå .

Teslaen forsvant og ble byttet ut til eldre Audi bensin bil feks .

Huset med tre etasjer og alle fasiliteter  ble solgt til fordel for rekkehus i mindre skala .

Nettopp for å klare seg bedre nå i disse tider ,og dette var mennesker som i bunn hadde det greit økonomisk sett.

Så ja jeg skjønner mange som må ta tunge avgjørelser nå i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, sveigis skrev:

Dette er et godt sammendrag av tingenes tilstand pr idag for veldig mange ,noe som er grusomt trist desverre …

Jeg vet om mange sånne «sitte godt i det « i mitt nærområde som har måtte legge vesentlig om på tingene nå .

Teslaen forsvant og ble byttet ut til eldre Audi bensin bil feks .

Huset med tre etasjer og alle fasiliteter  ble solgt til fordel for rekkehus i mindre skala .

Nettopp for å klare seg bedre nå i disse tider ,og dette var mennesker som i bunn hadde det greit økonomisk sett.

Så ja jeg skjønner mange som må ta tunge avgjørelser nå i fremtiden.

For å si det sånn, det er mange som ønsker å bytte inn Audi e-Tron og XC90 T8 i diesel SUV fra 2017 til 300 000,-. Alt for mange har makset ut det dem kan klare på bilkjøp, særlig for å henge med venner og naboer som også kjøper flott bil. Det går bra helt til renten øker og levekostnadene skyter i været. Jeg føler det spesielt er folk på min alder som er høyest representert her. Jeg ser bare på bilene til de andre foreldrene når jeg leverer i barnehagen, snittalderen på bilene her er ikke mye over 3-4 år. Når jeg gikk på barneskolen på 90 tallet så var det ingen foreldre som jeg kan huske som hadde spesielt flotte biler, det var såpass at opphavet sin Calypsorøde E34 525i føltes som en veldig flott bil. Ennå den var 5 år og mer til den gangen...

Jeg tror vi nå vil se en solid reduksjon i nybil salget, elbil andelen vil muligens stagnere noe og hybrid andelen vil øke noen prosent. Markedet for nyere bruktbil derimot, samme om det er el eller fossil tror jeg at vil få økt etterspørsel. Og det er bra, for det er mange som MÅ ta elbilen de har bestilt i disse dager som ikke lenger finner det forsvarlig å beholde den. Jeg bare håper det også er ett marked for en ekstremt godt vedlikehold 5-serie diesel sedan ut over våren og sommeren ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...