Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

i8 hadde faktisk vært kulere som helelektrisk enn hva den opprinnelig er. Med en tresylindret motor falt den litt mellom to stoler, synes jeg.

Kan vel konvertere den til ren el? :D Burde være mulig med det lange chassiet.. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i8 er egentlig en ganske tøff bil, den kom i 2014 og da var ren el enda ikke helt der vi er idag. Selv om Tesla med sin S var godt igang. Hybrid var også full fart på vei inn hos forskjellige merker og BMW kom samtidig med i3. Med litt godvilje er ikke i3 og i8 helt ulike(altså, forstå meg rett). i3 tok ikke helt av til å starte med, men duverden hvor den skjøt fart etterhvert. i8 var laget for å skille seg ut, ha gode ytelser, men samtidig ha fokus på miljø og forbruk. Sett med 10 år gamle øyne så var det imponerende tall med så "liten" motor; halvsekser og el. BMW beviste med i8 at de kan hvis de vil. Sett med dagens øyne så burde bilen vært helektrisk eller hatt rekkesekser. Men, et kapittel avsluttes og nye åpnes. Jeg vet ikke om i8 skulle avsluttes helt? Det var snakk om for 2-3 år siden at neste generasjon i8 skulle bli helelektrisk. BMW Vision M Next er vel den bilen som sikkert var ment som arvtaging når den blir finjustert? Hvis ikke den forblir en konseptbil.

Jeg liker godt spyder-utgaven og foruten at bilen er god å kjøre så vekker den oppsikt, den har sin plass på veien og menigmann bryr seg sikkert lite om hva som driver den sålenge den ser sportsbil ut :) 

En ting er sikkert, det er at vi trenger en "slik" type bil fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278368838

Har vansker med og skjønne hvorfor denne ikke blir solgt ( ligget ute en stund ) Perfekt utstyrt

Mens disse gikk relativt raskt til mye høyere pris. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=279218791 ( kjipt utstyrt ) 

 

Denne var lekker, men fortsatt ikke verdt nesten 100k mer.. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285911891

 

Er det grunnet forhandler vs privat eller er det rett og slett at ene har gått over 100 og de andre under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det i all hovedsak dreier seg om at det er hos forhandler. Folk med innbyttebier (som muligens allerede er fullfinansierte) må tas i innbytte for at regnestykket skal gå opp, tilgangen på rimeligere finansiering og fem års reklamasjonsfrist er nok det som er utslagsgivende her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Er det grunnet forhandler vs privat eller er det rett og slett at ene har gått over 100 og de andre under?

Ja det tror jeg absolutt! Min hobby/bi inntekt omsatte for smått utrolige 560k i fjor, og det meste av omsetningen kom etter jeg ble registret som forhandler. Gikk ifra et gjennomsnitt på 1,5 biler pr måned til 3-4 hver måned. Det kan ikke sammenlignes å selge bil som forhandler, er en helt sinnssyk pågang og jeg opplever støtt og stadig det tar 1-4 dager fra annonsering til bilen er solgt. På den andre siden har folk en helt annen terskel for å klage, så må man ha en grei konto for når ting ryker. 
 

De kundene jeg har kommet i god kontakt med har jeg spurt rett frem hvorfor det ble den aktuelle bilen og svaret er ofte det samme. Forhandler og mulighet for finansiering.

 

Kan legge til jeg solgte en bil i dag hvor kunden ønsket innbytte, jeg ga han en pris som er godt under markeds pris da jeg tror bilen er litt krevende og selge og vil derfor annonsere den lavt for å bli ferdig. Dette godtok han uten mye omtanke, rett og slett fordi han ikke ville sitte med noe ansvar. Og pga det så «taper» han ganske mange titals tusen. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Denne så fin ut, https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286236109

Heftig pris, men de ligger kanskje der? 🤔

Litt optimist han her, men «vurderes solgt» objekter ligger gjerne kunstig høyt.

Samtidig flott bil med rett utstyr og den er gjennomført. 
Når X biler er senker mister jeg litt tråden, men det er meg. 

Disse 45e ligger fra 670 til 7 sifret beløp, men som sin forgjenger og andre hybrider kan det se ut som denne også får et «greit» verdifall pr år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Disse 45e ligger fra 670 til 7 sifret beløp, men som sin forgjenger og andre hybrider kan det se ut som denne også får et «greit» verdifall pr år.

Igjen så bommer du når du sier hva disse ligger fra i pris. Billigste 45e ligger til 699 000 og den har gått langt. Prisene starter i 740 000,- området og opp til over millionen, mange selgere har ikke fått med seg at disse bilene har fått ett lite fall den siste måneden. Disse har til nå holdt verdien sin veldig bra, som mye annet på bruktmarkedet igjennom de siste to-tre årene. Nå begynner derimot leasingbilene å velte ut på bruktmarkedet, verdifallet blir nok ikke like brutalt som for 40e ettersom 45e fortsatt er veldig relevant og bra. Men kommende sommer og høst er nok en fin tid å handle på om man ønsker seg en X5 45e. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Igjen så bommer du når du sier hva disse ligger fra i pris. Billigste 45e ligger til 699 000 og den har gått langt. Prisene starter i 740 000,- området og opp til over millionen, mange selgere har ikke fått med seg at disse bilene har fått ett lite fall den siste måneden. Disse har til nå holdt verdien sin veldig bra, som mye annet på bruktmarkedet igjennom de siste to-tre årene. Nå begynner derimot leasingbilene å velte ut på bruktmarkedet, verdifallet blir nok ikke like brutalt som for 40e ettersom 45e fortsatt er veldig relevant og bra. Men kommende sommer og høst er nok en fin tid å handle på om man ønsker seg en X5 45e. 

Jeg har fulgt G05 siden den kom, F15 før det, E70 før bla bla. 
Har selv sett en G05 med høy km stå til 67x k, ja - høyere km enn den på Stathelle.

Jeg bommer ikke 😉

 

 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg har fulgt G05 siden den kom, F15 før det, E70 før bla bla. 
Har selv sett en G05 med høy km stå til 67x k, ja - høyere km enn den på Stathelle.

Jeg bommer ikke 😉

Da ble den i såfall solgt fort, og representerer ikke på noen som helst måte ett realistisk prisbilde for denne modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Litt optimist han her, men «vurderes solgt» objekter ligger gjerne kunstig høyt.

Samtidig flott bil med rett utstyr og den er gjennomført. 
Når X biler er senker mister jeg litt tråden, men det er meg

Hvorfor det? 
De fleste som har SUV idag har det for å komme over fortauskanten hjemme, så om bilen er 100mm lavere så spiller vel det ingen rolle. Nærmere off-road enn det kommer dem ikke.
Hadde det vært en SUV som faktisk brukes som arbeidsverktøy og brukes i terrenget, ala Land Cruiser eller Defender, det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...