Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Walkabout said:

Takk for tipset, denne skal jeg se på klokken 16 nå i dag :) 

Står enda ikke som solgt, voldsomt så lang tid du bruker på å konkludere på dette smykket av en drivlinje da 🙃

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, KireS said:

Fin den 340’en som er linka til over men hadde slitt veldig med å skulle gi 200k mer for den enn denne perlen som er linket til tidligere: https://www.finn.no/289875799

Spørs nok hva slags bil en er på utkikk etter. Jeg kunne godt hatt begge, men som familiecruiser kommer denne 640i GT’en ekstremt høyt opp på lista. Blir som en praktisk 7-serie dette. Jepp, 6GT er absolutt på min bucket list fremover, et lekkert design! Og forfriskende med noe annet enn M sport, og så i middelhavsblå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Spørs nok hva slags bil en er på utkikk etter. Jeg kunne godt hatt begge, men som familiecruiser kommer denne 640i GT’en ekstremt høyt opp på lista. Blir som en praktisk 7-serie dette. Jepp, 6GT er absolutt på min bucket list fremover, et lekkert design! Og forfriskende med noe annet enn M sport, og så i middelhavsblå da.

Jada, enig at det er to forskjellige biler. Skriker ikke ungdommelig av den 6 serien så skjønner at den ikke er for alle.

Endret av KireS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, papertiger skrev:

@awt @KireS 

Den B58’en er jo en fin motor, men kanskje hadde bilen passet B57’en bedre, enten i 640d eller 630d versjon? Mtp hvilken type bil dette er.

 

Helt enig med deg! Hadde mye heller valgt en stor diesel motor i denne bilen her.

 

Og jeg hadde 10/10 ganger betalt 200.000,- mer for en M340i over en luksus 6 serie. Begge biler er flott men den ene reiser du på ferie med komfortabelt i lag med familien, og den andre kan du reise komfortabelt til BMW dagene med familien men samtidig ta noen runder på bane. No brainer :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid 630d GT. Det er en fantastisk god bil og kjøre. En krysning mellom 5-7 serie.  
Jeg kan for lite om motorer. M340 kan jeg tenke meg er en herlig motor. Jeg her eid G21. God bil å kjøre men kan ikke måle seg med 6 serien i komfort. M340 vil nok få mest oppmerksomhet. Det er som dem sier, en skikkelig familie racer, og G20/21 er er meget pent design.  Så mitt råd er skriv ned kriteriene deres,  økonomi, forbruk, vedlikehold, bruk, plass, osv. så må du absolutt kjenne titt på magefølelsen. Den har hjelpt meg mange ganger! Du husker veldig godt hvilken bil du har sett mest på. Den 
Begge bilene er uansett ikke noe alle andre har😎 Det er litt viktig også✌️

 

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, papertiger skrev:

Står enda ikke som solgt, voldsomt så lang tid du bruker på å konkludere på dette smykket av en drivlinje da 🙃

Hadde en tur i denne i går ja, skal prøve å gi en liten oppsummering av opplevelsen samt mine tanker om bilen og alternativene. Det blir ikke noe kjøp av akkurat denne her, av flere grunner. 

Først litt om bilen: Herlig bil å kjøre, både komfortabel når man ønsket og kvikk og morsom de gangene man ville det. Likevel ikke noe som kan måle seg med opplevelsen i min F82 M4. Interiøret er veldig pent. Jeg kunne ikke kjøpt en slik bil i sort/sort, må ha mer farger. Savner komfortstoler og litt mer følelse av plass i kupeen, ellers som en 5-serie. 

Deretter litt om prisen: Eier, som for øvrig var svært hyggelig og ordentlig, hadde kjøpt denne som demobil av Bavaria. Skulle nå byttes ut da han hadde kjøpt i4 - denne synes ikke han var noe særlig, men var kona som skulle ratte rundt i den så derfor ble det slik. Som @Lars Slinket til, har nok denne fått sine runder med herjing i tidlig alder (dog uten at den bar noe preg av det). Nypris oppgitt i testen er 1,11 millioner. Bilen er registrert 2. januar 2020, det vil si at den er over tre år gammel. Nåværende eier overtok denne sommeren 2020 og tviler på at pris som ble betalt da var noe særlig over 1 million. Med en pris på 0,8 millioner så er det et magert (teoretisk) verdifall på knappe 28% på tre år og 56.000 kilometer. Det synes jeg rett og slett er for lite - ergo, prisen for disse bilene mener jeg er for høye (marked er dog uenig ser det ut til). 

Så litt om alternativene: Ja, hva er alternativene egentlig? Har enda til gode å prøve G31 540i, men til en pris som er 150-200k under G21 M340i så ser jeg for meg at det er et bedre kjøp - og bilen har hatt et høyere verdifall. I mine øyne indikerer det mer valuta for pengene. Skal prøve en Porsche Panamera Sport Turismo E-Hybrid i morgen, spent på den. Audi RS6 er en drømmebil for meg, men for å unngå det grusomt utdaterte interiøret må man opp på 2020-modellene og de ligger på rundt 1,6 millioner og det synes jeg er for mye gitt at man får 540i til 600k, M340i til 800k og Panamera til rundt millionen. 

Konklusjon: M340i er en morro bil, men jeg savner litt av den "performancen" bilen og karosseriet utstråler, kontra en godt rigget 5-serie med senk og feite felger. Blir spennende å prøve Porsche i morgen, samt en 540i så fort sjansen byr seg. Samt høre litt med om hvordan PAW funker. Per nå ser jeg for meg at det er de to bilene der det vil stå mellom, så er spørsmålet om en Panamera føles verdt å bruke 3-400k mer på enn en 540i. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Walkabout skrev:

Hadde en tur i denne i går ja, skal prøve å gi en liten oppsummering av opplevelsen samt mine tanker om bilen og alternativene. Det blir ikke noe kjøp av akkurat denne her, av flere grunner. 

Først litt om bilen: Herlig bil å kjøre, både komfortabel når man ønsket og kvikk og morsom de gangene man ville det. Likevel ikke noe som kan måle seg med opplevelsen i min F82 M4. Interiøret er veldig pent. Jeg kunne ikke kjøpt en slik bil i sort/sort, må ha mer farger. Savner komfortstoler og litt mer følelse av plass i kupeen, ellers som en 5-serie. 

Deretter litt om prisen: Eier, som for øvrig var svært hyggelig og ordentlig, hadde kjøpt denne som demobil av Bavaria. Skulle nå byttes ut da han hadde kjøpt i4 - denne synes ikke han var noe særlig, men var kona som skulle ratte rundt i den så derfor ble det slik. Som @Lars Slinket til, har nok denne fått sine runder med herjing i tidlig alder (dog uten at den bar noe preg av det). Nypris oppgitt i testen er 1,11 millioner. Bilen er registrert 2. januar 2020, det vil si at den er over tre år gammel. Nåværende eier overtok denne sommeren 2020 og tviler på at pris som ble betalt da var noe særlig over 1 million. Med en pris på 0,8 millioner så er det et magert (teoretisk) verdifall på knappe 28% på tre år og 56.000 kilometer. Det synes jeg rett og slett er for lite - ergo, prisen for disse bilene mener jeg er for høye (marked er dog uenig ser det ut til). 

Så litt om alternativene: Ja, hva er alternativene egentlig? Har enda til gode å prøve G31 540i, men til en pris som er 150-200k under G21 M340i så ser jeg for meg at det er et bedre kjøp - og bilen har hatt et høyere verdifall. I mine øyne indikerer det mer valuta for pengene. Skal prøve en Porsche Panamera Sport Turismo E-Hybrid i morgen, spent på den. Audi RS6 er en drømmebil for meg, men for å unngå det grusomt utdaterte interiøret må man opp på 2020-modellene og de ligger på rundt 1,6 millioner og det synes jeg er for mye gitt at man får 540i til 600k, M340i til 800k og Panamera til rundt millionen. 

Konklusjon: M340i er en morro bil, men jeg savner litt av den "performancen" bilen og karosseriet utstråler, kontra en godt rigget 5-serie med senk og feite felger. Blir spennende å prøve Porsche i morgen, samt en 540i så fort sjansen byr seg. Samt høre litt med om hvordan PAW funker. Per nå ser jeg for meg at det er de to bilene der det vil stå mellom, så er spørsmålet om en Panamera føles verdt å bruke 3-400k mer på enn en 540i. 

Jeg drister meg til å si ja til at Porschen er verdt det, OM du vil ha sportsbilfølelsen. ;) Dessuten er motoren særdeles bra. Og med nybilgarantien på toppen (PAW) så er du særdeles godt dekket mot feil i inntil 15 år fra bilen fra ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Noe misvisende at dette er en norsk bil, da understellsnr avslører at den faktisk er svensk. Uansett er det et prakteksemplar som frister noe voldsomt. 

Tenker du på utstyrskoden 885?
Swedish / On-board Documentation
Schwedisch / Bordliteratur

 

Var vel normalt en lengre periode å levere dette på norske biler også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, StigJ skrev:

Tenker du på utstyrskoden 885?
Swedish / On-board Documentation
Schwedisch / Bordliteratur

 

Var vel normalt en lengre periode å levere dette på norske biler også. 

Var slik på E90 jeg hadde og samme på brodern sin. Begge to levert med Svenske bøker og det var noen år mellom disse. Reg nummer matcher påstanden om at det er en norsk solgt og årstallet fra da bilen var ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...