Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siklet på denne i det halve året den har ligget for salg, og kan nok fint sikle det neste halvåret den blir liggende ute. Greit bilen har gått lite, men den er produsert sent i 2018 og klokker snart åtte år om vi kun ser på årstallet i kalenderen. Den lå først til 799 000,-, før den ble redusert til 779 000,- og nå 759 000,-. Ytterligere 100 000,- ned tror jeg vi må for at et salg/interesse skal begynne å røre litt på seg.

Skrevet

@Saltkjelen 

Sånn generelt når det kommer til bilsalg, spesielt privatsalg, så virker det som en del folk ikke helt skjønner dynamikken i markedet og ender opp med å bruke 4-6 mnd på å selge en bil de kunne brukt 1-2 mnd på. 

En bil selger alltid best når den er ferskvare på finn, da får den flest klikk og oppmerksomhet.  Men mange er så opptatt av å flippe/hente ut mest mulig fortjeneste at de fort brenner inne med bilen lenge. 

For eksempel vil folk legge ut en bil med en reel verdi på 700k for 799k.  Det eneste de oppnår er at folk sitter på gjerdet og etterhvert "glemmer" annonsen og bilen mister nyhetsverdi.     Selger setter så ned prisen til 775k etter 3-4 uker.  Men da har bilen blitt en klassisk "stayer" på finn, og folk forventer at den skal gå ned enda mer. 

Selger venter 2 uker til og setter ned til 749k, men det er FORTSATT for lite.  Kostnader for annonse og forsikring fortsetter å løpe.  Etter 4 uker til senkes prisen ned mot reel markedsverdi på 700k, og i verste fall selges den 20k under reel verdi fordi de eneste som fortsatt er interessert i bilen er hardcore prutere og oppkjøpere. 

Kanskje ender selger opp med å selge for under det han hadde fått hvis han bare la den ut for en god pris (699k/725k) med en gang når bilen var ferskvare.   Dette er nå bare min personlige mening (er ikke bilselger eller eiendomsmegler), men generelt burde selgere lære seg å smi mens jernet er varmt hvis de faktisk vil bli kvitt bilen de har på finn. 

Skrevet

Her er en optimist som brukte lang tid på salget https://www.finn.no/mobility/item/310029493

21/1-24 Utgangspris: 749 868

7/3-24 Ny pris: 739 868

19/3-24 Ny og høyere pris: 756 868

27/4-24 Ny pris 736 868

23/5-24 Ny pris: 726 868

4/6-24 Ny pris: 706 868

11/6-24 Ny pris 699 868

21/8-24 Ny pris: 677 736

15/9-24 Ny pris: 656 868

18/1-25 Ny pris 649 868

30/3-25 Ny pris 616 868

7/4-25 Ny pris: 606 868

27/6-25 Ny pris: 596 868

18/7-25 Ny pris: 576 868

Skrevet
20 minutter siden, Andreas_R skrev:

https://www.finn.no/429529480

Nydelig oxfordgrønn E38. En dag må jeg ha en oxfordgrønn BMW! 

Herlig bil, samme fargekombinasjon som på min Alpina B10…digger virkelig Oxford grønn over sandbeige interiør på 90 talls BMW 😎 

Eneste som trekker ned her er motoriseringen, jeg kan ikke noe for det men minste motorisering i 7-serie er usexy og upassende.

Skrevet
11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Herlig bil, samme fargekombinasjon som på min Alpina B10…digger virkelig Oxford grønn over sandbeige interiør på 90 talls BMW 😎 

Eneste som trekker ned her er motoriseringen, jeg kan ikke noe for det men minste motorisering i 7-serie er usexy og upassende.

En 728 i kan man vel kalle usexy .😅

En 730d i denne drakten går lett i min radar hvertfall.

Skrevet

Hadde glatt tatt en 728 foran en kaklende m57 i en slik bil. Har hatt 528 og 530d, og jeg har kjørt en 728 en gang, i 7eren må det piskes i forbikjøringer, men det gjør ikke noe, det skal være smooth, lydløst og vibrasjonsfritt i 7ere synes jeg. 
 

G11 med B57 kunne jeg nok ha hatt, de nye store dieslene til bmw er jo fantastiske maskiner. Kan ikke sammenlignes med m57.
 

Skrevet
2 timer siden, Andreas_R skrev:

Hadde glatt tatt en 728 foran en kaklende m57 i en slik bil. Har hatt 528 og 530d, og jeg har kjørt en 728 en gang, i 7eren må det piskes i forbikjøringer, men det gjør ikke noe, det skal være smooth, lydløst og vibrasjonsfritt i 7ere synes jeg. 

Kommer vell strengt ann på om man har tenkt til å bruke bilen eller om det er finværsbil, nå er nok jeg en av få som kjører rundt i 1 gen m57 som fullblods bruksbil samtidig som jeg prøver å ha ting på stell.

utenfra så er ikke gamle m57 lydløs nei, men med motorfester og innsprøytning iorden så e det knapt vibrasjoner i en slik bil. Og innvendig motorstøy skyldes nok mest automatkasse med gammeldags styring.

men m67 er nok hakke mer vibrasjonsfri men den rakler mer syns jeg.

Skrevet

Hvis jeg måtte velge mellom 728i og 730d så hadde jeg tatt 528i (ingen skrivefeil). 7-serie med basismotor er ingenting for meg, fordi basis motoren i en 7-serie er en ganske fet motor i 5-serie. Som f.eks G11 730d…hell no…’en G30 530d…hell yes 😀 Unntaket her blir 740e, selv om den sitter høyere enn 730d i modellrekken så er det faktum at det er en firer helt uaktuelt.

Og tilbake gammel bil igjen så er det litt det at eldre BMW kler en bensin motor, selv om M57 er tøft så sitter den bedre i E60/61 karosseriet for min del.

Skrevet

Man skal bruke ganske store ord for å beskrive hvor spesielt interessert man er hvis man finner e39 528i som et bedre alternativ enn e39 530d. Men hver sin smak @Fredrik 90 ;) Det er ofte ikke veldig stor forskjell på 5 og 7 serie. Og 528i utelukker jo gjerne facelift e39, som igjen utelukker div.

Skrevet

@TRF

Du er veldig på de store ord greia, men man trenger ikke å bruke store ord. Du sier det jo selv, smak og behag. Jeg synes eldre BMW kler en bensinmotor, det bare kler karakteristikken til bilen bedre. Skillet for meg går fra og med E60/61, her foretrekker jeg stort sett diesel fremfor bensin. Med ett unntak av V8 bensin som er overlegen både diesel og bensin sekser i E60/61 karosseriet. At en 535d ligger "tett opp" mot en 545i ytelsesmessig driter jeg langt i, måten V8ern føltes i disse bilene er helt fantastisk. Men ellers fra og med midt på 2000 tallet så foretrekker jeg sekser diesel i de fleste BMW, helt opp til dagens modeller. N57 og B57 har jeg bare gode minner og erfaringer fra, fantastiske motorer som egentlig ingen andre produsenter kan matche i min bok.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...