Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, E.C. skrev:

Rekk opp hånda alle de som har vært innom "en slik" i Need For Speed Underground 😁

🙋‍♂️

Har gode minner med Underground og Underground 2 fra barndommen ja 😄

Skrevet
15 timer siden, Daniel. skrev:

Litt morsomt å se slike "survivors" selv om det kanskje ikke er en spennende bil. Husker disse var noenlunde vanlig syn på veiene, var vel en nabo eller to som hadde slik når jeg var liten. Nå ser man de ikke lengre.

Solgt ny i Norge for 30 år siden, men lite kjørt. Er vel derfor den ser så bra ut.

https://www.finn.no/mobility/item/435239628

Veldig gøy, 80 og 90-tallet bestod vel av en ganske amerikanisert bilpark her hjemme med flere modeller fra bl.a. Chrysler, Dodge og Chevrolet. Nå sitter vi kun igjen med Tesla som ikke gir helt samme «vibe».

Skrevet
15 timer siden, Yngvejos skrev:

Jeg hadde ikke akseptert hengende taktrekk, deformerte dørhåndtak, sprekk i dashbord og manglende nivåregulering på en bil til 1.15M.

Du ser ikke ut til å være den eneste som ikke aksepterer dette, ettersom den har ligget til salgs av og på siden 2023. Var det ikke på denne at km stand ikke kunne dokumenteres også?

Skrevet
6 timer siden, Peak skrev:

Veldig gøy, 80 og 90-tallet bestod vel av en ganske amerikanisert bilpark her hjemme med flere modeller fra bl.a. Chrysler, Dodge og Chevrolet. Nå sitter vi kun igjen med Tesla som ikke gir helt samme «vibe».

Ja det var litt mer amerikansk på veiene her før.

Chrysler Neon, Stratus, Voyager, Pontiac Trans Sport var vel mer vanlig før, og nå ser man de aldri.

Er fortsatt litt ymse Chevy/GMC, Ford og Dodge på veiene i form av Silverado, Tahoe, Suburban, Sierra, F150/250, Excursion, Ram osv. Men de er vel mer for de spesielt interesserte. 

Skrevet
2 timer siden, fupsaker skrev:

Den var frekk, det er jo en mini M550d. Men de skriver feil i annonsen, den har vel ikke trippelturbo, men BiTurbo..? 

Det stemmer det. Ingen tri-turbo i 535d. Èn turbo i 530d, to i 535d og tre i M550d. 

Skrevet
22 timer siden, Daniel. skrev:

Litt morsomt å se slike "survivors" selv om det kanskje ikke er en spennende bil. Husker disse var noenlunde vanlig syn på veiene, var vel en nabo eller to som hadde slik når jeg var liten. Nå ser man de ikke lengre.

Solgt ny i Norge for 30 år siden, men lite kjørt. Er vel derfor den ser så bra ut.

https://www.finn.no/mobility/item/435239628

Denne ble først solgt for 25k her tidlig i år, så forsøkt solgt for 59' av samme firma som nå utpå sensommeren. 

Følger Neonmarkedet med lupe, umulig å finne delebiler eller deler her eller i Sverige 😝 

Også blir det litt råflott å kjøpe denne og bruke som delebil 😅

Skrevet

Jeg håper noen Neon-entusiaster gir den bilen ett godt hjem. Det er en herlig tidskapsel som iallfall jeg som barn av 90 tallet hadde synes vært kul å komme over på ett treff. Disse var svært populære i noen år på 90 tallet, det var Møller som satset sterkt på Chrysler med modellene Neon, Stratus og Voyager. Dette var prisgunstige biler som ga mye bil og utstyr for pengene. For prisen av en en base Ford Mondeo 2.0 fikk man Stratus med 2,5 V6 (Mitsubishi motor), skinn, takluke og alufelger i lakkert i gull. Ble solgt haugevis med Chrysler i disse årene og de var over alt, plutselig ble de borte alle sammen. Mye av årsaken var nok en latterlig andrehåndsverdi, de ble jo verdiløse etter bare få år. Jeg husker når jeg jobba på Bavaria, var vel rundt 2008. Da kom det inn en fin Chrysler Stratus med V6 i bytte på en ny E61 520d. 15 000,- fikk de i innbytte for den, da var den ca 10 år gammel og jeg stussa på at det var lite for så mye bil. 

Men når vi snakker om amerikanske hverdagsbiler, Chevrolet Tahoe (GMT800, litt lenger intern koder enn BMW) som kom i 2000 er en bilmodell som nekter å dø. Disse var vanlige for 20 år siden og jeg synes jaggu meg jeg ser mange av de på veien i dag også. Og har man en i god stand så er de verd noe kr også ser det ut som. Har kjørt en del av disse og det er egentlig ganske greie biler. 

https://www.finn.no/mobility/item/435843543?ci=1

I motsetning til Chrysler så kan man fortsatt få kjøpt ny Tahoe i Norge, og det ser ut som noen gjør det fordi det ligger alltid noen på Finn. Men fytti griserakkern å dyre de er…

https://www.finn.no/mobility/item/434415238?ci=1

Men igjen, det hadde vært kjedelig om alle kjøpte G Wagen…fy faen å oppskrytt og oppbrukt G Wagen har blitt. En flett ny Tahoe hadde imponert meg mer for å si det sånn 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...