skoglund Skrevet Mandag kl. 18:22 Skrevet Mandag kl. 18:22 1 time siden, Tore Høgvold skrev: 😱 Er det mulig? https://www.finn.no/mobility/item/433422886?ci=18 Er du skikkelig uheldig må det farges for å bli helt bra igjen, har prøvd for mange år siden å rense lignende skade uten hell. Ampera reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 18:41 Skrevet Mandag kl. 18:41 (endret) 8 timer siden, Orjan skrev: https://www.finn.no/mobility/item/440913799 Tja - hvor skal jeg begynne? Først og fremt klør det i øyene mine når jeg ser M-Tech II på en før-facelift E30 - det ser bare helt feil ut. Så blir det ikke bedre når man monterer stylingen med de skruene man tilfeldigvis hadde liggende, kjører på med dekk fra gud-vet-hvor, ikke klarer å bestemme seg for gull eller sølv senter og samtidig hevder at den fremstår som et av de mest gjennomførte og velholdte eksemplarene på markedet. Nei, dette var ikke bra. Også prisen da.. Og som de fleste E30 325i... Ikke rundet 200 tusen km enda.. Tror nesten ikke jeg har sett en 325i som gått mer en 180 tusen km de iste 20 årene.. 😂 Endret Mandag kl. 20:14 av Øyvind L. Orjan, Ingvaldsen, Werther og 3 andre reagerte på dette 1 5
Haug530D Skrevet Mandag kl. 18:43 Skrevet Mandag kl. 18:43 19 minutter siden, skoglund skrev: Er du skikkelig uheldig må det farges for å bli helt bra igjen, har prøvd for mange år siden å rense lignende skade uten hell. Skjønner meg ikke på mennesker som hiver dekka baki setet og tror det blir ett bra resultat likksom GreenE36Cab reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden i4M50 til under 400’. Ikke proppet med utstyr, men mye bil for pengene iallefall Finn.no | i4 M50 - 125700km fupsaker, sveigis og Ron Jeremy reagerte på dette 3
papertiger Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) 1 hour ago, Marius2002 said: i4M50 til under 400’. Ikke proppet med utstyr, men mye bil for pengene iallefall Finn.no | i4 M50 - 125700km Det kan vel kategoriseres som billig ja. Må vel opp 50 lapper for å få en tilsvarende bil gått 20-30k km mindre. Ser ikke helt hva som mangler av utstyr på denne. SC med skinntrukket dashboard, ventilerte seter, galvaniske brytere etc. Ikke rare greiene som mangler her. Eneste aberet med denne må da være at med 15-20 000 km i årlig kjørelengde er det bare halvannet-to år med kjøring før garantien på hovedbatteriet utløper. Endret 12 timer siden av papertiger Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2
fupsaker Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 1 time siden, Marius2002 skrev: i4M50 til under 400’. Ikke proppet med utstyr, men mye bil for pengene iallefall Finn.no | i4 M50 - 125700km Skammelig mye elbil for pengene i alle fall! Og den har vel også 5 år/200k km-garanti. Ventilasjon i setene var det også. Så her kan man vel ha bekymringsfritt bilhold i nesten to og et halvt år. Ron Jeremy reagerte på dette 1
GreenE36Cab Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) På 8.12.2025 den 19.43, Haug530D skrev: Skjønner meg ikke på mennesker som hiver dekka baki setet og tror det blir ett bra resultat likksom Jeg har gjort den feilen selv Misfarging på særlig seterygger det er vanskelig å få bort Endret 12 timer siden av GreenE36Cab
Skulebollen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 1 time siden, papertiger skrev: Det kan vel kategoriseres som billig ja. Må vel opp 50 lapper for å få en tilsvarende bil gått 20-30k km mindre. Ser ikke helt hva som mangler av utstyr på denne. SC med skinntrukket dashboard, ventilerte seter, galvaniske brytere etc. Ikke rare greiene som mangler her. Eneste aberet med denne må da være at med 15-20 000 km i årlig kjørelengde er det bare halvannet-to år med kjøring før garantien på hovedbatteriet utløper. Og hvordan er den og selge igjen om 3 år når den har gått 170.000 og all form for garanti er ute? Ingen upris, men heller ikke billig ift. Km.stand.. for 100k mer får man jo bil gått 100 mindre, disse 100k får man igjen ved salg igjen, i tillegg har man fått gleden av "nybil" vs godt brukt fupsaker og laffe reagerte på dette 2
papertiger Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 13 minutes ago, Skulebollen said: Og hvordan er den og selge igjen om 3 år når den har gått 170.000 og all form for garanti er ute? Ingen upris, men heller ikke billig ift. Km.stand.. for 100k mer får man jo bil gått 100 mindre, disse 100k får man igjen ved salg igjen, i tillegg har man fått gleden av "nybil" vs godt brukt Ja, det var vel akkurat jeg også tenkte på. Det nærmer seg 1 år igjen av nybilgaranti, så den ryker også kjapt.
Saltkjelen Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Tenk at man har kommet dit der man ikke lenger tør å kjøpe en bil som er utenfor garantitiden. Jeg greier ikke helt se risikoen eller problemet med denne eller en hvilken som helst annen diesel-, bensin- eller PHEV som er tilsvarende gammel eller med tilsvarende kilometerstand? Foruten at det er vesentlig mindre som kan gå galt på nevnte batteribil enn diesel-, bensin- og ikke minst risikobomben av en hybridbil. Ron Jeremy, Marius2002, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
mr.pingu Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 9 minutes ago, Saltkjelen said: Tenk at man har kommet dit der man ikke lenger tør å kjøpe en bil som er utenfor garantitiden. Jeg greier ikke helt se risikoen eller problemet med denne eller en hvilken som helst annen diesel-, bensin- eller PHEV som er tilsvarende gammel eller med tilsvarende kilometerstand? Foruten at det er vesentlig mindre som kan gå galt på nevnte batteribil enn diesel-, bensin- og ikke minst risikobomben av en hybridbil. Eneste er at om det er noe tull med batteriet blir det fort fryktelig dyrt, men regner med det kommer bedre reparasjonsmuligheter over tid til akkurat det. Ellers er jo en EL-motor langt mindre komplisert enn en forbrenningsmotor+girkasse. Skjønner ikke helt fare eller hva skulle være redd for det er faktisk mindre ting som kan potensielt gå galt med EL-bil kontra bil som går på gamle dinosaurer. Hadde jeg hatt hjemmelader da kunne jeg lett gått for noe sånt. Litt mer slitasje på for- og bakstillingsdeler pga høyere vekt men det er som regel lett å bytte selv
Skulebollen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 14 minutter siden, Saltkjelen skrev: Tenk at man har kommet dit der man ikke lenger tør å kjøpe en bil som er utenfor garantitiden. Jeg greier ikke helt se risikoen eller problemet med denne eller en hvilken som helst annen diesel-, bensin- eller PHEV som er tilsvarende gammel eller med tilsvarende kilometerstand? Foruten at det er vesentlig mindre som kan gå galt på nevnte batteribil enn diesel-, bensin- og ikke minst risikobomben av en hybridbil. Er mange som tørr det. Men prisen BØR stå iht. En bil med 5 års garantitid. 98% skrur ikke eller fikser bil selv. Og bor man utenfor østlandsgryta så er det stortsett kun merkeverksteder man kan bruke på reperasjoner utenom enkle ting som understellsdeler eller bremseskift.. Når noe så kjipt og enkelt som en bakdemper til en g31 koster 25k + jobb, så er det fort dyrt og eige bil utenfor garantitiden.. mr.pingu og fupsaker reagerte på dette 2
papertiger Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 18 minutes ago, Saltkjelen said: Tenk at man har kommet dit der man ikke lenger tør å kjøpe en bil som er utenfor garantitiden. Jeg greier ikke helt se risikoen eller problemet med denne eller en hvilken som helst annen diesel-, bensin- eller PHEV som er tilsvarende gammel eller med tilsvarende kilometerstand? Foruten at det er vesentlig mindre som kan gå galt på nevnte batteribil enn diesel-, bensin- og ikke minst risikobomben av en hybridbil. Jeg tror det har mye med frykten for det ukjente å gjøre - sett i perspektiv er batteribiler ganske ferskvare, og kostnadsbildet på sentrale komponenter virker å være ganske høyt (motorbytte, batteribytte etc). Erfaringene med moderne batteribiler med høy km-stand (også i4 som er en fersk bil i så måte, der alle bilene fremdeles har nybilgaranti) er også begrenset slik jeg ser det. Så det er en terskel å tre over. fupsaker, laffe og mr.pingu reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden @mr.pingu Ja, det er ikke helt enkelt å forstå at det skal være så risikofylt å eie en elbil etter garantitid. Ja, batteripakker er dyre, men det er ikke mer enn 59 000kr pluss jobb på et verksted for et brukt batteri som er gått 15 499km på finndel.no. I tillegg får man fort 15-25 000kr for det gamle batteriet som skrapmetall eller for energilagring til en eller annen hytte eller et annet formål, så regnestykket er jo faktisk ikke så hakkende galt. @Skulebollen Kommentaren min var nok myntet til frykten der du skriver; "Og hvordan er den og selge igjen om 3 år når den har gått 170.000 og all form for garanti er ute?". Vel, det er ingen annen frykt enn hva som er normalt for en hvilken som helst bil med denne alderen og kilometerstanden. Forskjellen er at elbilen trolig er langt billigere å drifte og vedlikeholde enn en tilsvarende bensin og dieselbil. Så for de som ikke har midler til å kjøpe ny bil, men kjøper i dette segmentet, er det egentlig ingen grunn til å engste seg for å kjøpe denne bilen kontra noe annet. Reparasjon og vedlikeholdskostnader på slitedeler får man uansett. Det er også situasjoner der bilverksteder og autoriserte forhandlere leier inn spesialkompetanse på koding og flashing, så selv de mest omfattende jobbene kan gjøres lokalt. @papertiger Det er en ubegrunnet frykt. For BMWs del kan en jo bare se på hvor mange i3 60Ah fra 2014 som ruller med original motor og batteripakke ennå. i3 har bevist at man snakker om marginal batterireduksjon selv 11 år etter. Sentrale deler er kostbare, men dette er ikke et elbilfenomen og gjelder alle drivlinjer. papertiger, Ron Jeremy, fupsaker og 5 andre reagerte på dette 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå