Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 12.8.2026 den 7.51, Orjan skrev:

To ting irriterer vettet av meg på den, de har tatt seg bryet med å bytte speedometer til Km/t....men de heslige US frontlampene har de hoppet over. Også mangler den den plata rundt skiltet bak, jeg skjønner at de har fjernet den for å få plass til EU skilt men på en M5 blir det feil uten. 

Denne er ellers veldig aktuell for meg

Skrevet
18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

To ting irriterer vettet av meg på den, de har tatt seg bryet med å bytte speedometer til Km/t....men de heslige US frontlampene har de hoppet over. Også mangler den den plata rundt skiltet bak, jeg skjønner at de har fjernet den for å få plass til EU skilt men på en M5 blir det feil uten. 

Denne er ellers veldig aktuell for meg

Den plata er utgått ifra BMW, men man kan vel få Norske skilt i "US Size" så ja det er vel latskap.

Skrevet
1 time siden, Haug530D skrev:

Den plata er utgått ifra BMW, men man kan vel få Norske skilt i "US Size" så ja det er vel latskap.

Norske skilt i US size på ikke amerikanske biler er enda verre… Da må det bli ebay eller liknende.

Skrevet
4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er bare tragisk at man ikke skal kunne få handlet originale deler til en 2010 E60 M5. Gjelder å passe godt på baklukeinnsatsene sine nå.. 🙄

Virker som de har begynt å kutte ut produksjon av litt ymse deler til både E6x og E9x nå de siste årene. Det er jo ganske kjipt, for det er jo fortsatt mange av disse på veiene rundt om i verden.

Skrevet
3 minutter siden, Daniel. skrev:

Virker som de har begynt å kutte ut produksjon av litt ymse deler til både E6x og E9x nå de siste årene. Det er jo ganske kjipt, for det er jo fortsatt mange av disse på veiene rundt om i verden.

Faktisk så er det enkelte deler som jeg får fått på nytt til e34 men ikke 3 serien min ,husker ikke hva det var nå men .

Stusset fælt ja.

Skrevet
1 time siden, sveigis skrev:

Faktisk så er det enkelte deler som jeg får fått på nytt til e34 men ikke 3 serien min ,husker ikke hva det var nå men .

Stusset fælt ja.

Bare noe så simpelt som BMW emblem til bakluke på E91 er ikke lenger tilgjengelig for eksempel.

Skrevet
10 timer siden, Daniel. skrev:

Virker som om de kutter mer og mer, har opplevd tilsvarende på F11 også at det er deler som er vanskelig og få tak i, nei BMW er ikke det samme som det brukte å vær, nå skal man vel helst kjøpe ny etter 2 år.

Skrevet
20 hours ago, Daniel. said:

Ja, det går i dass å være entusiast for 20-år gamle BMW-er om dagen. Eksempler på totalt dustete ting som de har faset ut for E60 er: IR-frontrute med HUD og de brakettene under bil som er rustet i stykker på absolutt alle bilene, utenom kanskje de som er fra Spania. Kombiner dette med at de som produserte originaldeler til disse modellene "back in the day" gjerne har endret produksjonsmetoden til å være billigst mulig og mest mulig shit (du får ikke samme del som du fikk i 2005), samt at tilgangen til brukte deler her i landet har stupt etter at finn.no skulle ta betalt for å legge ut bildeler på torget. Mange bildeler ligger gjerne ett års tid før de selger, men det er jo få som gidder å fornye annonsen til en totalkostnad som risikerer å overstiger salgsprisen om det ligger ute lenge nok. Så både ny- og bruktdelmarkedet er betydelig svakere enn for bare ~5 år siden. NewTIS er gjemt bak log-in etter trusler fra BMW og RealOEM maser mer om penger enn Jimmy Wales fra Wikipedia. Hadde man enda produsert nye biler som var bra, men der er jo fokuset kostnadskutt og for hver ting de kjiper ut på så kommer det et ekstra ///M-emblem på noe panel. What a life

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...